2020-12-18, 13:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Vore det lika intressant att fråga en frisörska hur många hon har klippt?

"Hur många huvuden har du haft framför dig"?
Jävla klipperska, usch.
Citera
2020-12-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Jag skulle aldrig komma på att fråga en prostituerad hur många killar hon har haft sex med – det skulle av mig ses som ett etikettsbrott och jag är inte heller säker på att jag skulle få ett ärligt svar. Kanske skulle jag få det av ett par som jag känner väldigt väl rent personligen. Prostituerade brukar ju inte heller fråga mig hur ofta jag går på bordell eller hur många prostituerade jag har legat med.

Däremot såg jag en vetenskaplig artikel för några år sedan som försökte uppskatta antalet. Artikelns frågeställning var att, enligt alla undersökningar, så är medeltalet för antal sexpartners olika för män och kvinnor. Det är egentligen statistisk omöjligt för medeltalet bör vara ungefär lika i en population. En förklaring som brukar ges är att män rundar av uppåt medan kvinnor rundar av nedåt när de tillfrågas i undersökningar.

Den förklaringen köptes inte av artikelförfattarna eftersom skillnaden i antalet sexpartners var lite för stor för att bara kunna förklaras av mäns "skryt" och kvinnors "blygsamhet". Hypotesen i artikeln var istället att många män besöker prostituerade och de är så pass många så det antal sexpartners* dessa män uppger kommer med i statistiken, medan antalet kvinnor som säljer eller har sålt sex är ganska litet och då lätt missas i undersökningar. När forskarna fyllde ut statistiken för kvinnornas del med uppskattningar av hur många sexpartners en prostituerad har haft så blev medeltalet sexpartners lika för män och kvinnor.

Jag kommer dock inte ihåg hur många män som de räknade med att prostituerade hade legat med, men som jag minns det så hade de gjort en statistisk modell. Det vill säga gjort en modell där det togs hänsyn till att lyxprostituerade kanske bara träffar en kund per dag (och att de i högre grad är stamkunder) medan tjejer på gatan eller som arbetar på bordell träffar många kunder.

Men det går ju lätt att göra en uppskattning. På en FKK är det rätt vanligt att en tjej har fem kunder under en dag (men det finns de som har upp till 20). Om tjejen är flitig och arbetar 200 dagar på ett år (40 veckor á 5 dagar) så blir det 1000 samlag med kunder på ett år. Några av dessa samlag kommer att vara med stamkunder så jag tror att en realistisk siffra kan vara 100 - 500 olika killar på ett år (och väsentligen högre för några tjejer). Frågan är sedan hur många år hon är yrkesverksam.

*Räknar man antalet sexpartners så skulle för min del kanske prostituerade utgöra 90-95% av mitt totala antal (och alltså sex med partners där jag inte betalat utgöra 5-10% [jag har tappat räkningen]), men om man istället räknar antalet samlag så kanske 5-10% av mina samlag varit med prostituerade (några har jag bara träffat en gång då jag mest köpt sex när jag rest i jobbet).

Fast finns det ingen relevans tycker du när den man frågar faktiskt är en sexarbetare?
Tex så brukar jag fråga direkt vad tjejen gör. En del frågar säkert, tar du den analt? Kan jag komma i ditt ansikte? Hur många kunder har du haft idag? Får jag slicka dig Kan jag slicka din röv?
Det är ju alla såna frågor som skulle kunna uppfattas som respektlösa men när man köper sex så kan det ju faktiskt vara relevant om man är seriös och inte bara frågar för att fråga. Tror många tjejer uppskattar uppriktighet.
En anledning till att fråga kan ju vara för att inte köpa grisen i säcken, man ska ju trotts allt vara intim tillsammans. Egentligen skulle det ju kunna vara relevant att fråga hur många eller vilka könssjukdomar hon haft men det är kanske också ett etikettsbrott enligt dig?
Citera
2020-12-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Vore det lika intressant att fråga en frisörska hur många hon har klippt?

"Hur många huvuden har du haft framför dig"?
Jävla klipperska, usch.

Det kan väl vara relevant för att få reda på hur erfaren hon är som frisör, eller?

Förstår inte varför det skulle vara äckligt eftersom du säger usch.
Citera
2020-12-18, 13:31
Medlem
Tror inte du får ett svar från dem.
Ungefär som att fråga en rörmockare hur många packningar den bytt.
Eller en kille på däckverstan hur många däck han laggt på.

Jag jobbade under en period som eltecknicker, och jag har inte en susning hur många enheter jag reparerade under de åren.
Citera
2020-12-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Tror inte du får ett svar från dem.
Ungefär som att fråga en rörmockare hur många packningar den bytt.
Eller en kille på däckverstan hur många däck han laggt på.

Jag jobbade under en period som eltecknicker, och jag har inte en susning hur många enheter jag reparerade under de åren.

Fast av min erfarenhet så jobbar de flesta prostituerade inte så länge. Många tröttnar efter bara nått år.
Sen eftersom sex är mer intimt så tror jag att man kan komma ihåg mycket mera och man jobbar med människor, upplevelserna kan ju vara betydligt mer unika än att byta packning som en rörmokare.
Citera
2020-12-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Egentligen är det ju en relevant fråga eftersom man frågar en prostituerad eller hur?
Det är ju hennes yrke. Dessutom jag har endast bra intentioner. Om jag skulle märka att frågan är helt malplacerad så får jag väl tänka om. Förstår din poäng dock.
Sen kan jag gilla folk som bara frågar rakt ut sånt som kan ses som jävligt känsligt för man kan lära känna dem och få bra diskussioner med dem på ett snabbt sätt, men inte med alla, vissa orkar man bara inte med fast då är det ju bara att ignorera och skita i dem, inte svårare än så.
Frågan du får fundera över är hur relevant den är för ert möte.
Men jaja fråga på du så får vi se hur det artar sig.
Citera
2020-12-18, 13:51
Medlem
getbusys avatar
Ja fråga en hora en gång utomlands när ja va dyngrak, bara för att va ett svin antar jag till min förvåning svarade hon och talet var over 600 darling hahah. Måste vara rejält töjd den punanin
Citera
2020-12-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Frågan du får fundera över är hur relevant den är för ert möte.
Men jaja fråga på du så får vi se hur det artar sig.

De tjejer som inte jobbat så länge brukar ju vara bättre. Dock kan det hända att de som jobbat för lite är lite tafatta, vissa bör inte alls hålla på eftersom dom inte passar till yrket och därav slutar nog många ganska snabbt.

För ett par dagar sen frågade jag en tjej som jag uppskattade som ny hur länge hon jobbat - det är faktisk något som jag brukar fråga relativt ofta efter sexet - hon sa 3 månader, ganska lite med andra ord.
Brukar oxå fråga ibland hur många kunder dom har per dag och/eller hur många kunder dom haft som max på en dag. Ingen har reagerat negativt på frågorna utan de har svarat helt normalt bara.
Citera
2020-12-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ja fråga en hora en gång utomlands när ja va dyngrak, bara för att va ett svin antar jag till min förvåning svarade hon och talet var over 600 darling hahah. Måste vara rejält töjd den punanin

Fast hur töjd hon är beror väl inte på hur många killar hon varit med, utan på hur många samlag hon har haft och hur hon har tränat muskulaturen i fittan (samt på hur många barn hon har fött). Jag gissar att många killar har hon haft sex med bara en gång. Ett par som knullar nästan varje dag kommer ju också upp i cirka 600 samlag på två år.
Citera
2020-12-18, 15:20
Medlem
Citat:
Brukar oxå fråga ibland hur många kunder dom har per dag och/eller hur många kunder dom haft som max på en dag. Ingen har reagerat negativt på frågorna utan de har svarat helt normalt bara.

Och du tror att du får ärliga svar av alla? En eskorttjej som jag lärde känna rätt väl rent privat hävdade i sin annons och till kunderna att hon bara träffade max en kille per dag. Jag fick dock veta att under helgerna, lördag - söndag när hon var ledig från skolan, så kunde hon ha 3-4 kunder på en dag. Men kunderna fick veta att de var den enda som hon träffade just den dagen.
Citera
2020-12-18, 15:53
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Det kan väl vara relevant för att få reda på hur erfaren hon är som frisör, eller?

Förstår inte varför det skulle vara äckligt eftersom du säger usch.

Du förstod inte ironin?
Citera
2020-12-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Och du tror att du får ärliga svar av alla? En eskorttjej som jag lärde känna rätt väl rent privat hävdade i sin annons och till kunderna att hon bara träffade max en kille per dag. Jag fick dock veta att under helgerna, lördag - söndag när hon var ledig från skolan, så kunde hon ha 3-4 kunder på en dag. Men kunderna fick veta att de var den enda som hon träffade just den dagen.

Jag tror de flesta jag frågat varit ärliga. Jag uppskattar ju själv vad jag tror och sen jämför jag med vad alla andra har sagt och det tjejen svarar. Det jag har fått höra är mellan noll till 4-5 max på en dag. Och då är noll vanligare än 4-5 skulle jag tro då konkurrensen kan vara hård och många tjejer är lata. Självklart så vet man ju vilka dagar som trycket är större rent generellt (Fre, Lör).
En tjej sa att hon varit med max 23 st kunder på en dag men det var på en bordell, sjukt mkt haha.

Jag tror det vanligaste på helgen är 3 kanske 4 och på en vardag 1-2. Sen beror det ju på vart man befinner sig och så. Finns många olika aspekter.
Senast redigerad av Adventurer6 2020-12-18 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in