Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Jag har nyligen flyttat in i ett nytt hus, och har hela tiden plågats av silverfiskar här. Så fort jag tänder ljuset i ett rum så ser jag minst en springa runt på golvet.
Det är inte bara i badrummet heller, utan det första jag såg när jag vaknade idag var den största silverfisk jag sett i mitt liv springa runt på golvet bredvid sängen. Alltså den var nästan lika lång som halva mitt lillfinger. Den flög ut genom fönstret fortare än en avlöning.
Alla är inte så stora, men de är klart större än jag är van vid.
Hur blir jag av med dem? Vad lever de på egentligen? Mig när jag sover känns det som.
Storstäda hela huset, under säng, soffa, alla skåp, garderober osv. Du kan köpa en insektsspräy på en vanlig affär. Spraya rejält. Låt de vara så i 40-60 min. Undertiden så bör du lämna huset. Sen går du in och öppnar fönstren och dörrar. Vädra i ca 30 min.
Gör om samma process en dag i veckan i en månads tid.
Här finns även fler tips om du googlar på silverfisk. Vill inte länka så jag bryter mot någon regel.
Du måste bara städa enormt noggrant. Se till att ta död på alla som lever, sen kan de ha lagt ägg därför måste du fortsätta processen tills att de verkligen är borta. Tror de förökar sig fort