Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-25, 23:17
  #181
Medlem
WhereIsRussias avatar
6 år?!?!?! fan ingenting!
Citera
2024-01-26, 16:57
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Man måste respektera hennes trosuppfattning. Förslagsvis stening.
Ja i fall som dessa bör man respektera den. Våldtäkt och därefter stening är ett lämpligt straff.
Citera
2024-01-26, 17:24
  #183
Medlem
nidbilds avatar
Återvändande

Hon ska väl sitta i fängelse i Irak, vad ska hon hit och sno mina skattepengar, korrupta psykos Sverige.
Citera
2024-01-26, 17:47
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Återvändande

Hon ska väl sitta i fängelse i Irak, vad ska hon hit och sno mina skattepengar, korrupta psykos Sverige.
Det kan man undra
Citera
2024-01-26, 21:00
  #185
Medlem
Vad är det för skillnad mellan Lina Ishaq och Adolf Eichmann? Det är folkmord det handlar om, inte mord. Brotten har begåtts mestadels i Irak. Det är där rättegången borde vara. Kanske i staden Sinjar där det bor många yazidier. Som med Eichmann bör rättegången direktsändas i TV. Straffet ska självklart bli samma som för Eichmann. Straffet bör också direktsändas. Så rättegång i Sverige är självklart helt fel.
Citera
2024-01-26, 23:35
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tyvärr omöjligt att utvisa en svensk medborgare med rådande lagstiftning.


https://www.expressen.se/nyheter/sve...for-folkmord-/

Men man kan ju tänka sig utlämning om något annat land vill lagföra henne.
Citera
2024-01-28, 12:53
  #187
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
För hur många har Danmark dragit tillbaks medborgarskapet för?

Jag har knappast hållit räkningen men det är flera stycken sedan flera år tillbaka.

Det genomfördes någon sorts lagändring så att personer som misstänktes ha lämnat Danmark för att ansluta till IS kunde bli fråntagna sitt danska medborgarskap. Tror första hände 2017 eller något sådant.
Citera
2024-01-28, 13:22
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag har knappast hållit räkningen men det är flera stycken sedan flera år tillbaka.

Det genomfördes någon sorts lagändring så att personer som misstänktes ha lämnat Danmark för att ansluta till IS kunde bli fråntagna sitt danska medborgarskap. Tror första hände 2017 eller något sådant.

Det stämmer att de har lagstiftningen. Men det finns massor med restriktioner. Till ex Personen måste ha dubbla medborgarskap - Går ej att göra statslös. Sist jag räknade fick jag det till 3st. Men jag kan säkert ha missat någon eller några. Dessutom måste ju mottagande land ta emot.
Citera
2024-02-09, 09:38
  #189
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det stämmer att de har lagstiftningen. Men det finns massor med restriktioner. Till ex Personen måste ha dubbla medborgarskap - Går ej att göra statslös. Sist jag räknade fick jag det till 3st. Men jag kan säkert ha missat någon eller några. Dessutom måste ju mottagande land ta emot.

Det med mottagande land har de löst genom att kunna ta tillbaka medborgarskapet utan att personen behöver befinna sig i Danmark när det görs.
Citera
2024-02-09, 09:56
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det med mottagande land har de löst genom att kunna ta tillbaka medborgarskapet utan att personen behöver befinna sig i Danmark när det görs.

Ja men bara om personen har ett annat medborgarskap. Och det är väldigt få de har använt det på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback