2021-02-04, 21:08
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Kvinnan heter alltså, enligt stämningsansökan, Lina Ishaq. I mina öron låter förnamnet svenskt. Eller har jag fel? Förekommer namnet Lina även i arabiska eller i andra språk som talas i muslimska kulturer i Mellanöstern?

Det jag undrar är egentligen: Är detta en etniskt svensk kvinna som konverterat till islam i samband med äktenskap med en muslimsk man? Eller har hon invandrarbakgrund och ursprung i någon muslimsk kultur?

Enligt mitt omdöme är det värre om hon är en konvertit. Jag kan på något vis förstå att det är svårt för den som fötts in i en muslimsk kultur och sedan barndomen hjärntvättats med religiös fanatism att frigöra sig från detta. Men jag kan inte känna minsta förståelse för personer som växt upp i en öppen, modern, utvecklad, västerländsk kultur och självmant söker sig till den primitiva, muslimska medeltidskulturen.

Enligt SVT-länken är hon det och dottern hon ska ha gift bort var 12.
Citera
2021-02-04, 21:13
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Lvu målet i Förvaltningsrätten
Tycker att de som publicerar bildmaterial på traumatiserade och utsatta barn som är föremål för tvångsvård enligt LVU ska ta sig en regäl funderare. Har barnen gett sitt ok till publicering? Har de ens blivit tillfrågade och fått en chans att föra sin talan? Der här är en mycket stor kränkning av barnens rätt och hela barnkonventionen.
Journalisten och den person som publicerat detta har brutit mot lagen. Svt kunde ha valt att publicera teckningar istället för foton. Dessa foton kommer förfölja barnen på nätet för resten av deras liv!!!!! De kom ju till sverige för att få skydd ffn vilket svek.
Citera
2021-02-04, 21:27
Medlem
Citat:
Tycker att de som publicerar bildmaterial på traumatiserade och utsatta barn som är föremål för tvångsvård enligt LVU ska ta sig en regäl funderare. Har barnen gett sitt ok till publicering? Har de ens blivit tillfrågade och fått en chans att föra sin talan? Der här är en mycket stor kränkning av barnens rätt och hela barnkonventionen.
Journalisten och den person som publicerat detta har brutit mot lagen. Svt kunde ha valt att publicera teckningar istället för foton. Dessa foton kommer förfölja barnen på nätet för resten av deras liv!!!!! De kom ju till sverige för att få skydd ffn vilket svek.
Chilla för helvete. Bilderna är blurrade, du behöver inte skriva samma sak i 40 inlägg. Ändå ingen annan som kommer hålla med dig. Byt fokus nu.
Citera
2021-02-04, 22:00
Bannlyst
Har någon domen?
Citera
2021-02-04, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Så denna mamma tar först med sina 5 minderåriga barn till krigsdrabbade Syrien och förmår sina minderåriga söner att delta i kriget på terrororganisationen IS sida, och dessa söner dör, sen gifter hon bort sin 12-åriga dotter. Stackars barn.

Kvinnan är svensk hora som blev muslim och knullad av araber som fick henne på smällen och dessa bastards har dödats och de som överlevt har övertagits av staten.
Senast redigerad av Shageki 2021-02-04 kl. 22:12.
Citera
2021-02-04, 22:15
Medlem
Konvertit från Mellanöstern:

Citat:
Kvinnan, som är kristen från Mellanöstern, växte upp i Västsverige, konverterade till islam, gifte sig och fick fem barn.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...ktenskapstvang
Citera
2021-02-04, 22:22
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Har någon domen?
Förundersökningen pågår, så det finns ingen dom än.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Enligt SVT-länken är hon det och dottern hon ska ha gift bort var 12.

Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Kvinnan är svensk hora som blev muslim och knullad av araber som fick henne på smällen och dessa bastards har dödats och de som överlevt har övertagits av staten.
Nej, hon är inte etnisk svensk. SVT skriver:
"Kvinnan, som är kristen från Mellanöstern, växte upp i Västsverige, konverterade till islam, gifte sig och fick fem barn. 2013 reste hon till Syrien med barnen som då var 14, 12, 10 och två tvillingar på 5 år."
Citera
2021-02-04, 22:27
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Hur kan svt fläka ut bilder på traumatiserade barn på detta sätt?
Det ska råda sträng sekretess i sådana här ärenden då barnen kom hit för att skyddas. Istället exploateras de i public service och man röjer dessutom deras identiteter. Snacka om stämpling.

Och mamman är naturligtvis helt utan skuld!
Idiot!!!
Citera
2021-02-04, 22:38
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Och mamman är naturligtvis helt utan skuld!
Idiot!!!
Mitt inlägg rörde endast barnen. Jag sympatiserar ej med mamman på något vis. Det hela är djupt tragiskt.
Citera
2021-02-04, 23:16
Bannlyst
Lvu domen någon?
Citera
2021-02-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Förundersökningen pågår, så det finns ingen dom än.

Nej, hon är inte etnisk svensk. SVT skriver:
"Kvinnan, som är kristen från Mellanöstern, växte upp i Västsverige, konverterade till islam, gifte sig och fick fem barn. 2013 reste hon till Syrien med barnen som då var 14, 12, 10 och två tvillingar på 5 år."

Skönt att assimileringen i gamla svedala fungerat utan klander!
Citera
2021-02-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Konvertit från Mellanöstern:

Ja, familjen verkar ha kommit till Sverige på 80-talet. De bosatte sig i ett radhus i Halmstad men har senare flyttat till Stockholm. Inte trash som en del andra IS-kopplade familjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in