Citat:
Ursprungligen postat av
Dukater
Hej!
Jag har aldrig någonsin haft kontakt med en störningsjour eller klagat överhuvudtaget och inte heller fått klagomål själv.
Men det är en person som jag bor vägg i vägg med och ibland så brukar denne dunka på min vägg. Jag bor ensam, så det kan omöjligt handla om att jag pratar högt. Musik blir det sällan och blir det ljud ifrån datorn, så använder jag hörlurar. Så även om det skulle ske spelljud/musik så är det hörlurar som gäller.
Denne person dunkar i alla fall. Det är rätt höga dunkningar, så pass att jag alltid hoppar till på grund av icke förberedelser.
Till min förvåning har han börjat göra detta på morgonen. Vilket jag är extra tyst. Så det har inget som helst anknytning att han kan göra mig.
Hur bevisar jag? Hur går det till med att kontakta störningsjour? Jag vill inte starta en grannfejd. T.ex om han får reda på att jag anmält, så kanske hans förklaring blir att det är jag som stör och därav hans dunkningar och anmäler tillbaka. Eller att det bara blir en grannfejd.
Hur gör man?
Jag tänker kontakta störningsjouren. NU är jag väldigt trött. Jag kan till och med känna att min hjärta hoppar till varenda gång dessa smällar dyker upp. Inget trevligt alls och något som man blir riktigt less på efter att det har pågått x antal månader.
Tack för all hjälp, stöttning, råd och tips!
Det är viktigt att du för en noggrann dagbok över hans störningar, datum, klockslag, antal bankningar om möjligt.
När du har gjort det i några månader kan du kontakta fastighetsägaren.
Om du skall prata med grannen, fråga absolut inte honom om du stör honom som någon föreslog i tråden, det är inte du som stör honom det är han som stör dig, det skall inte finnas något utrymme för en diskussion i den frågan.