2020-12-15, 20:29
Bannlyst
Riktig skit scenario hände.

Jag pissar och såklart känner jag hur ena airpoden ramlar ur rakt in i toan, fråga inte hur det skedde helt enkelt.

Jag tog upp air podden med ett verktyg, problemet är att airpodden var i toalettvattnet + i mitt piss i princip, riktigt äckligt så jag funderar om man ska bara kasta airpodden helt så att t.ex man inte får någon öroninfektion eller skit i örat efter detta? Finns det risk med det?

Jag har såklart tvättat airpodden både med varm vatten och tvål, samt desinficierat,

Kanske knappt funkar inte testat ännu, men jag tänker mer hälsorisken här.
Citera
2020-12-15, 20:36
Medlem
Bluebeast72s avatar
Urin är rent, tänk golden shower..spela o njut.
Citera
2020-12-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Riktig skit scenario hände.

Jag pissar och såklart känner jag hur ena airpoden ramlar ur rakt in i toan, fråga inte hur det skedde helt enkelt.

Jag tog upp air podden med ett verktyg, problemet är att airpodden var i toalettvattnet + i mitt piss i princip, riktigt äckligt så jag funderar om man ska bara kasta airpodden helt så att t.ex man inte får någon öroninfektion eller skit i örat efter detta? Finns det risk med det?

Jag har såklart tvättat airpodden både med varm vatten och tvål, samt desinficierat,

Kanske knappt funkar inte testat ännu, men jag tänker mer hälsorisken här.

Risken finns oavsett om det är piss,skit eller annat som huserar i öronen. Fukt och bakterier.

Hörselgångsinflammation är en god anledning till att rengöra sina pods och fodral med jämna mellanrum oavsett om man tappat dom i toalettstolen eller inte.
Citera
2020-12-15, 20:46
Medlem
Urin är sterilt och du har dessutom rengjort med decinfektionsmedel så det är lugnt.

Däremot brukar airpods och hörlurar ha dåligt skydd mot fukt som skadar de elektriska komponenterna så det blir ju snarare ett prestandaproblem. Var nog inte bästa draget att rengöra med tvål och vatten.

Om inte annat så sälj på Blocket/Tradera åt någon och köp nya!
Citera
2020-12-15, 20:55
Bannlyst
Stora risken är att din air pods stinker piss trots all tvätt , men du vänjer dej fort med det då den lukten enbart sitter i din skalle

använd tills den ger upp , när allt inne i den har ergat sönder av ditt toalett äventyr

inte smygrunka på toa , så blir det billigare i längden så
Citera
2020-12-15, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alima3342
Stora risken är att din air pods stinker piss trots all tvätt , men du vänjer dej fort med det då den lukten enbart sitter i din skalle

använd tills den ger upp , när allt inne i den har ergat sönder av ditt toalett äventyr

inte smygrunka på toa , så blir det billigare i längden så

Haha, lyssnade podd via lurarna och skulle justera ljudet så slängde podden i toaletten.

Klassiskt att det sker när man minst anar
Citera
2020-12-15, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Urin är sterilt och du har dessutom rengjort med decinfektionsmedel så det är lugnt.

Däremot brukar airpods och hörlurar ha dåligt skydd mot fukt som skadar de elektriska komponenterna så det blir ju snarare ett prestandaproblem. Var nog inte bästa draget att rengöra med tvål och vatten.

Om inte annat så sälj på Blocket/Tradera åt någon och köp nya!

Skönt med lite fakta, tack.

Då vet jag, tråden kan kastas. Hoppas ingen gör om samma misstag
Citera
2020-12-15, 21:15
Medlem
S Nubbens avatar
Har gjort samma med mina AirPods Pro. Plopp ner i pisset men det var bara att plocka upp och skölja av. Inga problem men Pro-modellen ska ju tåla vatten.

https://support.apple.com/sv-se/HT210711
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in