Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-13, 03:55
  #1
Medlem
Mailmanss avatar
Jag har ett stort problem med att alltid hamna i politiska-debatter med mer eller mindre de flesta personer jag spendera mer än 3-4 timmar med*. (Frågan för tråden finns fetad längre ner).

Anlednigen är att man vill antigen berätta hur jävla jobbigt det är att man inte får kalla chokladboll för negerboll längre, eller att alla män inte förstår hur patriarkatet förstör kvinnors utveckling.

Dit jag vill komma med titeln på tråden är.., alla får självklart delta, men ni som vet att ni har över 130 IQ och även tagit EQ tester utan att faila helt, (här vet jag inte riktigt skalan för psykopat eller aspis).

..hur orkar ni med alla personer som påstå sig vara "pålästa", "woke", "beläst som fan". Dom kan tillhöra högern eller vänstern, men båda kasta sig med klyschor som "får" om sin motpol. Frågar man vad eller hur deras största hatobjekt resonerar (läs: SD eller Vänsterpartiet/Fi) så är det bara en salivfontän med fula ord av i rena citat från deras val av mediakälla.

Är man något av ens intresserad av sanningen så måste man ta allas sida av historien till sig innan man gör ett beslut i vad som känns troligt. Att lita blindt på en megafon som tar oppositionens ord i sin hesa röst gör inte saker mer till en sanning, ovasett om det kommer från höger, vänster, upp eller ner

Min EGNA politiska tillhörighet är närmare SD än M och samtidigt närmare V än M. Den som inte förstår det är i min bok - vad dom själva kallar det - ett får.

INGEN behandlar min politiska tillhörighet med ett vettigt svar varför dom hatar mig. Tydligen trampar man på allas tår. När jag väl ska förklara mig så visar dig sig att det inte är intressant. Utan, man har tydligen valt läger redan. Jag gilla SD för att jag är rasist och anledningen till att jag gillar V är för att jag är kommunist.
.. oavsett vad jag har att säga.

NI MED IQ OCH EQ VAD HAR NI FÖR POLITISKA TANKAR OCH HUR TÄNKER NI NÄR NI FRAMFÖR DEN I DISKUSSIONER?

*Personer som på något vis hamnar i min vardag, vänners vänner på en middag, arbetskollegor som man har en djupare dialog än hej.. osv. med. eller släktingar och vänner.
__________________
Senast redigerad av Mailmans 2020-12-13 kl. 03:59.
Citera
2020-12-13, 04:24
  #2
Medlem
Adamivitahusets avatar
Citat:
1. Logisk och matematisk intelligens
2. Lingvistisk intelligens (språklig)
3. Spatial och visuell intelligens
4. Kroppslig intelligens (kinestetisk)
5. Social intelligens
6. Självkännedom
7. Musikalisk intelligens
8. Naturintelligens
9. Existentialism
Vilken intelligens menar du, och hur vet man sin intelligens?
Citera
2020-12-13, 04:27
  #3
Medlem
"EQ"... Som i equality, typ? Tröstpris för normies och midwits.
Citera
2020-12-13, 05:10
  #4
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
"EQ"... Som i equality, typ? Tröstpris för normies och midwits.

Emotionell intelligens dimwit.

Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Vilken intelligens menar du, och hur vet man sin intelligens?

Du vet alltså inte hur intelligent du är?
Har du aldrig genomgått livets stora prövningar?
De som boostar sig själva med IQ-tester är inte bättre än idioter men du kan göra en bra uppskattning genom att du är ärlig mot dig själv.
__________________
Senast redigerad av Tribolt 2020-12-13 kl. 05:15.
Citera
2020-12-13, 05:13
  #5
Medlem
Har svårt att se två personer med 130 i IQ skulle hamna i en diskussion från första början huruvida man bör säga chokladboll istället för negerboll. Känns allmänt som att dessa personer inte är alltför engagerade i politikens värld, då det inte ger en något i slutändan att sitta och kackla med idioter. Båda två som ens diskuterar ovan fråga är idioter, likt alla som sitter inne i I&I på forumet 24/7 och skriver massa hatinlägg. Skulle vidare anta att de flesta smartare personerna är högutbildade och har således ett välbetalt jobb, och därav mer höger än vänster för att de knappast vill beskatta stora summor av sin lön varje månad.
Citera
2020-12-13, 05:18
  #6
Medlem
duden83s avatar
kommit till slutsatsen att det oftast inte är värt att diskutera. Folk tycker vad de tycker.
Extremt svårt att ändra på någons åsikt (ofta tycker de vad de tycker på grund av en känsla för vad som är rätt och fel och även om du ger dem fakta som påvisar motsatsen så hittar de bara undanflykter).

och även om det skulle gå: so what? ändrar ju inte mycket ändå.
du kanske i så fall ändrar vad en av 10 miljoner tycker. Kommer inte påverka något.

men kan inte hålla mig helt till detta, men försöker. framförallt i arbetslivet. nära vänner kan jag diskutera politik med, men de tycker oftast samma som jag ändå.

man skapar bara ovänner om man pratar om politik, religion eller pengar.
Citera
2020-12-13, 05:20
  #7
Medlem
https://i.imgur.com/B06VELe.png

Eftersom jag nu besitter EXTREMT hög IQ och kan bekräfta det ovan och utöver det också är störst, bäst och vackrast på allt det andra, så kan så kan jag tala om för dig hur det ser ut bland den extremt exceptionella, allenastående och osedvanliga elitkärnan bland män med hög IQ som jag tillhör.
Hur vi som tillhör den yttersta societeten tänker, vi som består av Guds intellektuellt handplockade skara av samhällets absolut intelligentaste och mest förnämsta toppskikt av ren hjärnförmåga. Vi som faktiskt är la crème-de-la-crème-de-la-crème.

Och jag kan ju tala om att de är ju fan inte kommunister, det kan du ju ha klart för dig. De må finnas några få med hög IQ som är normie-SD:are men den lilla delen besitter ju ingen sann intelligens eller det viktigaste - visdom.

Jag diskuterar enbart och utan några som helst undantag bara politik med konservativa, eventuellt ett par autistiska libertarianer i verkliga livet. På Flashback kan man ju inte ta alla dessa dårar på allvar.
Tllhör man den intellektuella aristokratin och bara tillhör övre medelklassen så ser man inget intresse av att diskutera med vänsterliberala jubelidioter annat för roandets skull, det finns vettigare att göra med sin tid.

Har man min höga IQ och logiska slutledningsförmåga så har man insett för länge sen att vänstern inte är intresserade av att ta reda på vad sanningen är, de är intresserade av att ta reda på vad konsensus tycks vara så att man kan tycka precis som majoriteten och framtställa sig själv som en god samhällsmedborgare.
På samma vis är vänstern inte intresserad av logik utan av känsloargument vilket inte intresserar någon med min exceptionella IQ (eller ens någon med IQ > fiskmås).

Är du dock intresserad för att djupare få en förståelse kring världspolitiken och varför det hela är värdelöst så föreslår jag att du läser på om r/K-selektionsteorin.
__________________
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-12-13 kl. 05:31.
Citera
2020-12-13, 05:47
  #8
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Har svårt att se två personer med 130 i IQ skulle hamna i en diskussion från första början huruvida man bör säga chokladboll istället för negerboll. Känns allmänt som att dessa personer inte är alltför engagerade i politikens värld, då det inte ger en något i slutändan att sitta och kackla med idioter. Båda två som ens diskuterar ovan fråga är idioter, likt alla som sitter inne i I&I på forumet 24/7 och skriver massa hatinlägg. Skulle vidare anta att de flesta smartare personerna är högutbildade och har således ett välbetalt jobb, och därav mer höger än vänster för att de knappast vill beskatta stora summor av sin lön varje månad.

Ganska ovanligt med ett normalt eller högre EQ när man har ett IQ i den rangen. Där av trådstarten. Det har skapat ganska stor förvirring i mitt liv och efter ha genomgått diverse utredningar genom privat-vården fått endel svar. Men kan knappas diskutera dessa problem med dom, även om dom förstår mig, inte är i samma sits.
Citera
2020-12-13, 05:53
  #9
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
kommit till slutsatsen att det oftast inte är värt att diskutera. Folk tycker vad de tycker.
Extremt svårt att ändra på någons åsikt (ofta tycker de vad de tycker på grund av en känsla för vad som är rätt och fel och även om du ger dem fakta som påvisar motsatsen så hittar de bara undanflykter).

och även om det skulle gå: so what? ändrar ju inte mycket ändå.
du kanske i så fall ändrar vad en av 10 miljoner tycker. Kommer inte påverka något.

men kan inte hålla mig helt till detta, men försöker. framförallt i arbetslivet. nära vänner kan jag diskutera politik med, men de tycker oftast samma som jag ändå.

man skapar bara ovänner om man pratar om politik, religion eller pengar.

Jag är aldrig ute efter att ändra någons politiskaställning, där emot vill jag av någon aspis-anledning informera dom om att dom är miss informerade. Idiotiskt?.. ja, kanske.

Det sista du skrev är helt sant. Har dock fått för mig att jag inte behöver folk i mitt liv som inte respekterar att alla har rätt till sin egna åsikt. Haha, de har väll sollat ganska duktig bland vänner som för jäman ska ta upp diskussioner ang ämnet och man satt dom på plats gång på gång. Kan ju lika gärna trycka upp en tröja med texten "party pooper".
Citera
2020-12-13, 05:56
  #10
Medlem
Är du helt säker på att det är andras tår du trampar på och inte dina egna? Det skulle kunna vara så att de inte ger uttryck för sina onda tår som du tror att du har trampat på, utan att de vrider sig i smärta av att se hur du själv trampar på dina egna tår utan att veta om det.
Citera
2020-12-13, 05:56
  #11
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
https://i.imgur.com/B06VELe.png

Eftersom jag nu besitter EXTREMT hög IQ och kan bekräfta det ovan och utöver det också är störst, bäst och vackrast på allt det andra, så kan så kan jag tala om för dig hur det ser ut bland den extremt exceptionella, allenastående och osedvanliga elitkärnan bland män med hög IQ som jag tillhör.
Hur vi som tillhör den yttersta societeten tänker, vi som består av Guds intellektuellt handplockade skara av samhällets absolut intelligentaste och mest förnämsta toppskikt av ren hjärnförmåga. Vi som faktiskt är la crème-de-la-crème-de-la-crème.

Och jag kan ju tala om att de är ju fan inte kommunister, det kan du ju ha klart för dig. De må finnas några få med hög IQ som är normie-SD:are men den lilla delen besitter ju ingen sann intelligens eller det viktigaste - visdom.

Jag diskuterar enbart och utan några som helst undantag bara politik med konservativa, eventuellt ett par autistiska libertarianer i verkliga livet. På Flashback kan man ju inte ta alla dessa dårar på allvar.
Tllhör man den intellektuella aristokratin och bara tillhör övre medelklassen så ser man inget intresse av att diskutera med vänsterliberala jubelidioter annat för roandets skull, det finns vettigare att göra med sin tid.

Har man min höga IQ och logiska slutledningsförmåga så har man insett för länge sen att vänstern inte är intresserade av att ta reda på vad sanningen är, de är intresserade av att ta reda på vad konsensus tycks vara så att man kan tycka precis som majoriteten och framtställa sig själv som en god samhällsmedborgare.
På samma vis är vänstern inte intresserad av logik utan av känsloargument vilket inte intresserar någon med min exceptionella IQ (eller ens någon med IQ > fiskmås).

Är du dock intresserad för att djupare få en förståelse kring världspolitiken och varför det hela är värdelöst så föreslår jag att du läser på om r/K-selektionsteorin.

Mm.. du tillhör tydligen precis den grupp jag försöker få hjälp att hantera. Man behöver inte ens läsa av att du styrs av dina känslor mellan raderna..
Citera
2020-12-13, 05:59
  #12
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Emotionell intelligens dimwit.



Du vet alltså inte hur intelligent du är?
Har du aldrig genomgått livets stora prövningar?
De som boostar sig själva med IQ-tester är inte bättre än idioter men du kan göra en bra uppskattning genom att du är ärlig mot dig själv.

IQ skulle jag nog mer vilja säga är en skala på hur aspig man är i dagens samhälle. Har inget med hur smart man är, utöver att man kanske kan koppla vissa logiska saker snabbare. Men högt iq skulle jag inte vilja påstå är någon form av penisförlängare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback