2020-12-15, 19:42
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Västen hette "Jax" dessutom, den är väl döpt efter hans hemlige pojkvän i skitserien SOA?
Tycker faktiskt synd om grabben som trots allt bara är 19 och blir nerdragen i fördärvet av den här jävla bruden.
Han är ju inte den ända osäkra tonåringen som ska visa sig tuff inför sin omgivning.
Men visst, när man hotar en hyresvärd med HA om man inte får ett lägenhetskontrakt skrivet på sig så har det passerat vanliga ungdomsynder.
Citera
2020-12-15, 19:48
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Tycker faktiskt synd om grabben som trots allt bara är 19 och blir nerdragen i fördärvet av den här jävla bruden.
Han är ju inte den ända osäkra tonåringen som ska visa sig tuff inför sin omgivning.
Men visst, när man hotar en hyresvärd med HA om man inte får ett lägenhetskontrakt skrivet på sig så har det passerat vanliga ungdomsynder.
Både ja och nej på den. Förknippar snarare beteendet med 13-14-åringar som inte får som de vill för fröken i skolan eller liknande. En 19-åring bör ha vuxit ifrån det, och det är väl lite därför straffmyndighetsgränsen går vid 15. Han får stå sitt kast. Efter detta kan det bara bli bättre om han lyckas fånga upp sitt eget huvud.
Citera
2020-12-15, 20:05
Medlem
Dumdrygs avatar
Jag tycker att om de lämnar tillbaka lägenheten och hon lägger upp en bild på sina bröst så är saken utagerad och vi kan dra ett streck över det.
Citera
2020-12-15, 20:12
Medlem
LeBronThurmans avatar
Jag ser verkligen fram emot din vidarerapportering om detta patetiska mentalt störda pundarluder Ida I H S. Hoppas på en snar återhämtning ifrån dina skrattkramper.
Den desperation som andrahandsuthyraren måste ha stått inför genom att hyra ut till dessa störda clowner känns lite svårbegriplig. Uppenbarligen hade han ett stort förtroende för den föregående hyresgästen och blev grundlurad av dennes rekommendationer av två helt imbecilla lallande idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av BenKaktus
Herregud vad rolig läsning har en massa historier om Ida "ryssjudinnan" Strandberg
Och hon är inte helt okänd bland "Änglarna" heller då hon vart och gjort kaos hos dom förut, både i Norge och Sverige.
Hon har för länge sedan gjort sig till åtlöje i Umeå och folk har skrattat sig orkeslösa i Umeå trakten i årtionden nu. Hon lär ha legat med alla som har ett brottsregister från snatteri till mord vid detta laget inom kommungränsen så hon är tvungen att importera småungar och lura med dom i hennes egen hopsnickrade klubb

Att hon gått i särskola är för mig en nyhet men det förvånar mig inte heller.

Tänkte att vi ska gå igenom hennes livs historia tillsammans i tråden det kan ju vara roligt men först lite analyser av hennes pojkväns brev och all dessa lögner:

1. Han hävdar i brevet att bestämde sig att flytta på grund av "en befordring på jobb fronten" Hur menar han då? jobbade han för ett företag som fanns i Borlänge och hade filial i Umeå och han blev i Umeå befordrad till lagerchef? Eller menar han att han gick från bidragstagare till anställd?

2. Vad betyder hutsinninga? är det Borlänge slang??

3. Har han sålt sitt tidigare boende betyder det att han sålt sitt tidigare boende eller bara flyttat ur sin soc lägenhet?

4. Att dom är skuldfria gissar jag inte stämmer heller då Ida lär ha skulder upp över öronen om inte hennes familj har betalt allt hon ställt till med.

5. Rökfria?? är det inte en av anledningarna till att dom inte får bo kvar.

6. Han arbetar på sin svärfars företag? Det vill säga Idas far, enligt en annan i tråden har hon kontaktförbud mot sin familj så det lär ju med vara en lögn.

7. "Vi har fantastiska referenser från våra fd. Hyresvärdar" Hahahaha nu orkar jag inget mer detta är fan det roligaste jag läst på länge återkommer i tråden med lite Ida historier när jag återhämtat mig från kramperna i magen och ringt runt för lite faktainhämtning..
Citera
2020-12-15, 20:30
Medlem
BenKaktuss avatar
Ida har alltid haft en stark önskan om att få umgås med dom rödvita, förvånar mig dock att hon inte blev det minsta avskräckt efter hennes lilla turné bland HA-medlemmarna i Norge. Hon ställde till det ganska ordentligt vill jag minnas: https://www.nrk.no/dokumentar/fryktens-sal-1.6989946
Kanske därför hon har skyddad identitet, vem vet.. Hört men vet inte om det är sant att hon fixade till ett svartsjukedrama mellan Presidenten och en annan medlem i klubben där uppe i norra Norge.

Hon har ju inte alltid lätt att hålla sig till samma verklighet som oss övriga utan vill gärna leva i en av henne själv påhittad verklighet. Att hon skulle vara från Ryssland och judinna är bara påhittat av henne själv hon är ursvensk och mytoman. Hon skall ha sagt att om folk "vet" att hon är judinna skall hon uppfattas som bra på affärer och få större tillit.

Hon skall även haft en affär med en fransk medlem och kallat honom för sin pappa när det passade han skall även vart upp i Umeå en sväng och skjutsat runt henne bak på sin hoj jobbar på mer detaljer kring detta.
Citera
2020-12-15, 20:58
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenKaktus
Ida har alltid haft en stark önskan om att få umgås med dom rödvita, förvånar mig dock att hon inte blev det minsta avskräckt efter hennes lilla turné bland HA-medlemmarna i Norge. Hon ställde till det ganska ordentligt vill jag minnas: https://www.nrk.no/dokumentar/fryktens-sal-1.6989946
Kanske därför hon har skyddad identitet, vem vet.. Hört men vet inte om det är sant att hon fixade till ett svartsjukedrama mellan Presidenten och en annan medlem i klubben där uppe i norra Norge.

Hon har ju inte alltid lätt att hålla sig till samma verklighet som oss övriga utan vill gärna leva i en av henne själv påhittad verklighet. Att hon skulle vara från Ryssland och judinna är bara påhittat av henne själv hon är ursvensk och mytoman. Hon skall ha sagt att om folk "vet" att hon är judinna skall hon uppfattas som bra på affärer och få större tillit.

Hon skall även haft en affär med en fransk medlem och kallat honom för sin pappa när det passade han skall även vart upp i Umeå en sväng och skjutsat runt henne bak på sin hoj jobbar på mer detaljer kring detta.

Synd att det inte går att plocka ut domar från Norge, hade varit intressant och veta vad hon sysslade med där. Tror att hennes ex (pappan till deras barn) vet en del saker om henne! Hade varit roligt om han kunde träda fram i tråden och dela lite minnen om henne. Både tiden i Norge och tiden i Sverige och hur det är nu. Det

Ang den där franska gubben undrar jag om hon inte lagt ut bilder på han på insta och skrivit Baba eller något liknande. Han såg ganska fransk ut.

Jag tycker det är roligt att hon lajvar jude och blir kränkt av olika saker. Tex att McDonalds spelar samma låt på repeat för att trakassera henne för att hon är jude. Eller när hon lajvar rödvit och påstår att hon äntligen hittar en pub i Umeå som tillåter en att ha västen på. Tror faktiskt inte att en rödvit eller person med väst skulle bli utslängd från en krog eller bar i Umeå för det händer inte. Alternativet är väl att krogägaren tipsar Västerbottens Kuriren och sen är det en liten nyhet. Allt detta lajvande delar hon friskt på sin Instagram som jag såg hade fått fler följare 🤣
Senast redigerad av Sherrycola 2020-12-15 kl. 21:00. Anledning: Stavning
Citera
2020-12-15, 20:59
Medlem
Wotans avatar
Citat:

Ännu sjukare om det är en BRF-lägenhet och inte hyresrätt. Hur tror han att det skulle funka?
Citera
2020-12-15, 21:41
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Inom HA-kretsar, ja. Nu är snubben knappast medlem i HA. Jag tvivlar starkt på att HA åker omkring i Sverige och läxar upp alla random fjortisar som svänger sig med namnet HA för att verka tuffa. De skulle inte ha annat att göra i så fall.

Det ser ut som att de två lever i en bubbla där de boostar varandra i sina gangster wannabe böjelser. Uppvaknandet kommer nog bli hårt.

"Vi som organisation har inget med Kevins försvinnande att göra, och skulle det vara så att nån påstått eventuellt misstänkt gärningsman synts på samma bild med nån av våra hangarounds nån gång så är det inget som har med klubben att göra, vi vill bara köra hoj och festa och leva som alla andra. Dessutom var det bara på huvudet man hittade vår ytligt bekantas DNA, om du hittar ett huvud i ett dike, plockar du inte upp det för att kolla? Det där är bara lösa rykten. Fram med bevis." 😁
Citera
2020-12-15, 21:50
Medlem
Spott & spes avatar
Citat:

Beredd att hålla med dig. När jag började linda upp den här tråden drabbades jag av en glädje och pirrig förväntan jag inte erfarit sen Raffa och Gangland Värnamo stod i full regalia. Men ganska snart avtecknas en betydligt mer ensidigt tragisk historia i vilken en ung och lite bortkommen kille förmodligen helt ovetandes hamnat i spärrelden från ett skenande diagnosmonster som kommer mala ner han till flis och skita ut han i atomer på väg till nästa föremål för ockupation och utsugning.

Hoppas verkliga han har några närstående som kan hjälpa han att avstyra den atomvinter som hon obönhörligen kommer skicka ner han i.
Citera
2020-12-15, 21:52
Medlem
Gullsnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherrycola
Synd att det inte går att plocka ut domar från Norge, hade varit intressant och veta vad hon sysslade med där. Tror att hennes ex (pappan till deras barn) vet en del saker om henne! Hade varit roligt om han kunde träda fram i tråden och dela lite minnen om henne. Både tiden i Norge och tiden i Sverige och hur det är nu.

Hennes gamla kille är ju numera ihop med en hyfsat stor influencer i Norge, de fick trillingar ihop och har fått ett till barn efter det. Idas och hans barn verkar bo där på heltid och har ingen kontakt alls med Ida (har frågats om det på nån frågestund norskan haft).

Pappan har levt ett hårt liv tidigare men verkar styrt upp sig på slutet (vad det verkar i alla fall) Dock varit otrogen mot nya flamman mellan graviditeterna, hon har öppet gått ut med det.
Citera
2020-12-15, 22:27
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullsnusen
Hennes gamla kille är ju numera ihop med en hyfsat stor influencer i Norge, de fick trillingar ihop och har fått ett till barn efter det. Idas och hans barn verkar bo där på heltid och har ingen kontakt alls med Ida (har frågats om det på nån frågestund norskan haft).

Pappan har levt ett hårt liv tidigare men verkar styrt upp sig på slutet (vad det verkar i alla fall) Dock varit otrogen mot nya flamman mellan graviditeterna, hon har öppet gått ut med det.

Vad heter exet?
Citera
2020-12-15, 22:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Den här historien blir bara bättre och bättre. Läste den norska artikeln. En tjej vittnat över telefon och hävdar att hon inget minns för att hon hamnat i koma efter en olycka. Det låter som lite mytomani. Och hon finns inte på Ratsit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in