2020-12-12, 16:52
Medlem
Sherrycolas avatar
Från Vk plus idag:
https://www.vk.se/2020-12-12/par-vag...abons-lagenhet

Citat:
I knappt två månader hann paret bo i Umeåbons lägenhet innan grannarna hade klagat så mycket att Umeåbon valde att säga upp sina andrahandshyresgäster. Men paret har vägrat att flytta ut och hotat att skicka Hells Angels på Umeåbon ifall han inte skriver över kontraktet på dem. Nu har Umeåbon sökt hjälp av Kronofogden.

I Vk plus kan man idag läsa om paret som hotat han som står på förstahandskontraktet med Hells Angels. Jag misstänker redan vilka detta kan vara och är 99,9% säker på att det är Id* Str*ndberg 31 år (skriver ibland att hon heter Ivchenko eller tar nuvarande killes efternamn) och hennes nya pojkvän K*vin *nglund.

Hittade ett långt Facebookinlägg från en av lägenhetsgrupperna i Umeå som K*vin hade skrivit ihop som var väldigt underhållande. Jag kan lägga in länken så kan ni läsa hela själva.

https://m.facebook.com/groups/154795...0710660474349/

Citat:
Hejsan! (Nödvändigt lång text)
Jag heter Kevin & är bosatt på Tallparken där jag lever tillsammans med min havande sambo Ida, 31 år. Jag kommer ursprungligen från Borlänge men pga av en befordring på jobb fronten så valde jag & min sambo att flytta hem till hennes hemtrakter, i Umeå.

(Vi fann en väldigt passande men fasligt dyr lägenhet på Tallparken, nyrenoverad & nära till min arbetsplats som lageransvarig på ***, v*stersl*tt. Dessvärre framstod det nyligen att våran hyresvärd endast utnyttjat oss & tagit emot hutsinniga belopp, för att endast säga upp kontraket efter tre månader då han påstår att han måste ha tillbaka lägenheten för att själv bo i den.)

Så efter att jag sålt mitt boende i Borlänge & efter att betalt 5-siffrigt belopp i månader för en lägenhet som bokstavlig talat enbart var till låns, som resulterat i att jag står med en gravid sambo, ett tidskrävande jobb & nu även en hyresvärd som det visar sig har lurat oss & tvingar oss att omgående finna en ny bostad....

Har verkligen Id* och K*vin kopplingar till HA? Vet att Id* har hotat folk tidigare med Hells Angels och även blivit dömd för det.

Vet någon mer om detta ljuvliga par?
Citera
2020-12-12, 17:07
Medlem
Båda har väst på profilbilderna, Kevin verkar vilja vara imagen farlig mc kille, på västen står det "enforcer", jag tycker mest det ser ut som en poser.

Vad jag vet finns varken ha eller red devils i Umeå & det här med att hota med hjälp av andra var cringe redan i högstadiet, i den där åldern är det bara loseraktigt.

Hangarounds på sin höjd.

Jag förstår att han vill vräka dom.
Citera
2020-12-12, 17:15
Medlem
kungenslillapigas avatar
Hoppas lägenhetsinnehavaren fått tillåtelse att hyra ut annars kan han nog hamna i en knepig dager och båda parter förlorar lägenheten (utgår från att det är en hyresrätt, vid brf brukar man få tillsägelse att åtgärda)
Citera
2020-12-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Båda har väst på profilbilderna, Kevin verkar vilja vara imagen farlig mc kille, på västen står det "enforcer", jag tycker mest det ser ut som en poser.

Vad jag vet finns varken ha eller red devils i Umeå & det här med att hota med hjälp av andra var cringe redan i högstadiet, i den där åldern är det bara loseraktigt.

Hangarounds på sin höjd.

Håller med om att han snarare framstår som en poser.
På en av profilbilderna har han Sgt at Arms och enforcer på västen men ingen klubblogga framtill, har aldrig sett det tidigare.
Citera
2020-12-12, 17:21
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen

Hangarounds på sin höjd.

Du har helt rätt, har inte heller sett eller hört att Ha eller Red Devils är i stan. Verkar som att de håller till i södra eller mellersta Sverige. Har för mig att det finns några i Luleå, men det var länge sen man hörde nåt om det.

*da hade jag nog aldrig velat ha som hyresgäst eller granne. Pundare och mytoman, vet ej om hon går på soc eller om hennes pojkvänner försörjer henne.
Citera
2020-12-12, 17:22
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Håller med om att han snarare framstår som en poser.
På en av profilbilderna har han Sgt at Arms och enforcer på västen men ingen klubblogga framtill, har aldrig sett det tidigare.

Kan det vara något hemmasnickeri efter för mycket tittande på SOA?
Citera
2020-12-12, 17:26
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Hoppas lägenhetsinnehavaren fått tillåtelse att hyra ut annars kan han nog hamna i en knepig dager och båda parter förlorar lägenheten (utgår från att det är en hyresrätt, vid brf brukar man få tillsägelse att åtgärda)

Ja men det verkar så i artikel att grannarna gått med på det och att det rör sig om en bostadsrätt sen har det kommit in klagomål om rökning och oväsen från grannarna i bsf.

Citat:

I Umeåbons ansökan till Kronofogden framgår det att paret som han har hyrt ut sin lägenhet till i andrahand har varit sena med att betala hyran. Umeåbon, som för tillfället bor på annan ort, har fått klagomål från sin bostadsrättsförening som säger att hans hyresgäster har fört oväsen och rökt så att det ständigt kommit in rök på grannens balkong. Dessutom uppger Umeåbon att paret misstänks för stöld.

”När jag har frågat hyresgästerna om detta så har de nekat till allt utom rökningen, då de tyckte att grannen kunde stänga igen balkongen”, skriver Umeåbon i sin ansökan till Kronofogden.

Efter alla klagomål och sena hyresbetalningar valde Umeåbon att säga upp paret genom att skicka ett sms, men när han sedan försökte bestämma ett möte med dem för att göra uppsägningen skriftlig blev de svåra att få tag på.

Umeåbon skriver till Kronofogden att paret hela tiden gav ursäkter till varför de inte kunde ses. Då bestämde sig Umeåbon för att skicka uppsägningspapper via rekommenderad försändelse. Två veckor innan paret skulle ha flyttat ut kontaktade Umeåbon dem för att höra när de kunde ses och lämna över nycklarna – och fick då svaret att paret inte hade tänkt flytta ut.

”De påstår att de inte har gått med på någon uppsägning, att jag har lurat dem, att jag är hjärtlös och att det är mitt fel att de har fått ett missfall”, skriver Umeåbon i sin ansökan till Kronofogden.

Ytterligare en vecka senare kontaktades Umeåbon av mannen i paret och ska då ha blivit hotad.

”Han hotar mig och säger att om de inte får bo kvar så kommer Hells Angels att tvinga mig skriva över lägenheten till dem”.
Senast redigerad av Sherrycola 2020-12-12 kl. 17:29.
Citera
2020-12-12, 17:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga

Har sagt det förut och jag säger det igen. När ni köper dator snåla då inte utan köp en som har google.

Det handlar om en bostadsrätt.
Citera
2020-12-12, 17:38
Medlem
Treantprotectors avatar
Poser, 100%.

Snart dags för hembesök av HA.

Tjejen förmodligen helt ovetandes om hans bluff.
Citera
2020-12-12, 18:12
Medlem
Förstod att det var Kevin. Enligt tidigare Facebook inlägg så hade Ida dumpat sin kille som misshandlat henne. Därför sökte hon grejer på Facebook, gärna gratis.

Hon hade flyttat upp till Umeå efter att ha bott söderut.
Citera
2020-12-12, 18:18
Medlem
Någon som vet vilken klubb han är med i?
Har sett loggan tidigare men minns ej vart.

Patcharna känns mer som hemmasnickreri än något han gjort sig förtjänt av?

Länk till patcharna
https://www.thecheapplace.com/catego...ter_refine=371
Senast redigerad av Humleburk 2020-12-12 kl. 18:22.
Citera
2020-12-12, 18:19
Medlem
Ursäkta för dubbelpost men vem äger lägenheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in