2021-08-29, 15:35
Bannlyst
Öm arm är väl det enda?
2021-08-29, 15:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Riktiga män tar sprutorna. Amerikanska soldater i kuwaitkriget fick en 30 olika vaccin har jag för mig. Riktiga män inga mesar.
2021-08-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Riktiga män tar sprutorna. Amerikanska soldater i kuwaitkriget fick en 30 olika vaccin har jag för mig. Riktiga män inga mesar.

Jag håller faktiskt med dig på sätt och vis. Typiskt manligt att koppla något så jävla töntigt som vaccination till att vara något manligt. Men det är ju inte den intellektuella övre hyllan som drar dessa slutsatser bland män.

Själv tycker jag det är manligare att ta eget ansvar, sköta om sig själv och familj. Inte kissa ner sig pga en förkylning och förutsätta alla att andra ska rädda en.

Sen tar ju folk dessa vaccin för att godhetssignalera. Dräller av er på sociala media #nyvaxxad.

Fårskallar...

Edit: tillhör du den där skaran män som rullar upp i en begagnad Volvo, skryter om vilket klipp du gjort och hur jävla fantastisk bilen är? Sträcker du på dig lite extra vid dessa tillfällen?
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-08-29 kl. 21:01.
2021-08-29, 21:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Jag håller faktiskt med dig på sätt och vis. Typiskt manligt att koppla något så jävla töntigt som vaccination till att vara något manligt. Men det är ju inte den intellektuella övre hyllan som drar dessa slutsatser bland män.

Själv tycker jag det är manligare att ta eget ansvar, sköta om sig själv och familj. Inte kissa ner sig pga en förkylning och förutsätta alla att andra ska rädda en.

Sen tar ju folk dessa vaccin för att godhetssignalera. Dräller av er på sociala media #nyvaxxad.

Fårskallar

Tillhör du den där skaran män som rullar upp i en begagnad Volvo, skryter om vilket klipp du gjort och hur jävla fantastisk bilen är? Sträcker du på dig lite extra vid dessa tillfällen?

Skäms inte för att ha tagit sprutorna, skryter inte, tycker det det inte är så dramatiskt, kanske för jag inte kände något av sprutorna.

Är uppfostrad till att göra som myndigheterna säger och vill, men inte förbehållslöst.

Jag förundras av vänner som säger de inte ska ta, det är inte vad jag förväntat mig av protektionistiska personer.
Jag vill ha riktig immunitet säger de.

Finns det över huvud taget något som är riktigt läkning med nutida sjukvård. Krossar foten, nej inget morfin. Blindtarmen sprucken, nej den får läka ut själv.
2021-08-29, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dyppyddypydd
Blev vaccinerad i våras med Pfizer. Fick ont i armen efter första dosen men inga biverkningar alls vid andra. Hade omätbart högt antikroppssvar redan efter första dosen och nu är det fortfarande högt men har sjunkit till mätbart.

Hur kan du vara säker på att du inte får några biverkningar? Kan ju komma flera år senare
2021-08-29, 22:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Hur kan du vara säker på att du inte får några biverkningar? Kan ju komma flera år senare
Kan inte vara säker, men många symtom av sjukdomar kan komma långt senare, finns rätt många, det är gamla etablerade sjukdomar, Covid-19 är en ny så där vet man inte.

Två saker gör att jag tror risken är mindre med vaccin än vildvirus.

Betydligt färre får en dyngsmäll av vaccinet.

Vaccinet består inte av komplett virus, det finns flera virus som gömmer sig och slår till när immunförsvaret är lågt, det kan inte de molekyler vaccinet består av. Läste någonstans att corona kan gömma sig i pungen.
2021-08-30, 00:23
Medlem
Citat:

Vaccin mot vad?
2021-08-30, 01:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Vaccin mot vad?
Allt i stort sätt, diverse biologiska stridsmedel.
2021-08-30, 06:01
Medlem
Citat:
Allt i stort sätt, diverse biologiska stridsmedel.
Och hur har hälsan varit på dessa soldater? En ledtråd är usel.
2021-08-30, 07:19
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Och hur har hälsan varit på dessa soldater? En ledtråd är usel.

Vaccinprogrmmat för soldaterna i Irak var och är en katastrof!
2021-08-30, 12:34
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Fick sådana på armen för 1,5 år sedan, annat tyder på att jag hade korona då. De som får dygnsmäll av sprutan kanske har virus redan i kroppen, bara en tanke.
Vad jag vet så har jag inte haft Covid-19 innan då jag tog antikroppstest samt covid test vid sjukdom i familjen.
Men knottrorna försvann lika fort som de kom, så det behöver ju som sagt inte varit relaterade även om de uppkom direkt efter andra dosen.
2021-08-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Tack för ditt utförliga svar. Det är en närstående till mig som har problemet. Huvudtrycket i samband med kissnödighet är nu försvunnen. Men trycket återkommer tydligen då och då samma sak med den här extrema tröttheten. Men om det är relaterat till vaccinet är svårt att säga. En annan bekant fick bältros som gick över. Den biverkningen verkar vara någorlunda vanlig. (Herpes och "inaktiva" sjukdomar, som aktiveras när immunförsvaret går ner precis efter en spruta)

Vi får hoppas på det bästa!

Ingen fara!
Dom flesta symtom går över som tur är med tiden dock ibland tar det veckor, månader, och år och oftast har ingen riktig bra svar utan att tålamod är att räkna med. Men de bästa är att allt blir oftast lite bättre med tiden också när inflammationerna släpper sakta.

Men jag förstår nojan ändå när de inte finns bra svar på exakta symtom, alla reagerar så olika, vi är så olika också. Läkemedel är rätt komplext.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in