Citat:
Ursprungligen postat av
Tankevurpan
Jag håller faktiskt med dig på sätt och vis. Typiskt manligt att koppla något så jävla töntigt som vaccination till att vara något manligt. Men det är ju inte den intellektuella övre hyllan som drar dessa slutsatser bland män.
Själv tycker jag det är manligare att ta eget ansvar, sköta om sig själv och familj. Inte kissa ner sig pga en förkylning och förutsätta alla att andra ska rädda en.
Sen tar ju folk dessa vaccin för att godhetssignalera. Dräller av er på sociala media #nyvaxxad.
Fårskallar
Tillhör du den där skaran män som rullar upp i en begagnad Volvo, skryter om vilket klipp du gjort och hur jävla fantastisk bilen är? Sträcker du på dig lite extra vid dessa tillfällen?
Skäms inte för att ha tagit sprutorna, skryter inte, tycker det det inte är så dramatiskt, kanske för jag inte kände något av sprutorna.
Är uppfostrad till att göra som myndigheterna säger och vill, men inte förbehållslöst.
Jag förundras av vänner som säger de inte ska ta, det är inte vad jag förväntat mig av protektionistiska personer.
Jag vill ha riktig immunitet säger de.
Finns det över huvud taget något som är riktigt läkning med nutida sjukvård. Krossar foten, nej inget morfin. Blindtarmen sprucken, nej den får läka ut själv.