2021-01-14, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Ni vänsterblivna antidemokrater har hela tiden hävdat att valet gått korrekt till och att Biden vunnit fair and square.

Vi har nu Proof-of-concept att valet defacto inte har gått korrekt till, med det säger jag inte att Trump vann; jag hävdar endast att det finns bevis för att det har förekommit valfusk som kan ha påverkat utslaget i valet, varför detta bör undersökas.

Detta vägrar du ta till dig detta, eftersom du anser Biden skall vinna, no-matter-what, därmed är du per definition en antidemokrat.

Vidare, anledningen till att vi hamnat i detta träsk är helt och hållet demokraternas fel, då de ansåg att man skulle skicka Absentee Ballots till samtliga röstberättigade i landet (döda som levande och utflyttade) pga av Covid 19, vilket i sin tur möjliggjorde Ballot Harvesting som visas ovan.

Jag skulle också acceptera Biden som president - om valet slutade som 2016. Det var inget tjafs då. Hade Trump förlorat 2016 hade det känts surt som satan. Förlora till en aggressiv feminist, men nu vann han tack och lov.

"Tjafset" nu emellertid pekar på statskupp. Det är inte bara Trump det hänger på utan yttrandefriheten i hela världen utanför Kina. Det är ju bara i Polen hittills som det lagstiftas mot nätjättarnas fasoner.
Citera
2021-01-14, 09:54
Medlem
Karmans avatar
Jag tror att Trumps varumärke fått sig en rejäl törn. Rätt många säger upp samarbeten, banker drar in krediter. Det kan nog bli rätt tufft för affärsmannen Trump efter att han slutat som president. Men han är väl inte typen som viker ner sig för lite motgångar...
Citera
2021-01-14, 09:59
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Vi har nu Proof-of-concept att valet defacto inte har gått korrekt till, med det säger jag inte att Trump vann; jag hävdar endast att det finns bevis för att det har förekommit valfusk som kan ha påverkat utslaget i valet, varför detta bör undersökas.

Detta vägrar du ta till dig detta, eftersom du anser Biden skall vinna, no-matter-what, därmed är du per definition en antidemokrat.

Inget fusk som skulle gett ett annat valresultat har påvisats
Alla anklagelser om valfusk som undersökts, efter anmälan från Trumps valrörelse, har avfärdats. I ett antal domstolar, inklusive högsta domstolen. Inga bevis har kunnat presenteras. Om några enstaka fel har påträffats så har det aldrig varit något som har påverkat utfallet i valet.

Den enkla sanningen är troligen helt enkelt att Donald Trump är en dålig förlorare. Då skapar han en myt om att "valet är stulet". Hans suggestiva stil gör att hans fanatiska anhängare sväljer betet och ger honom stöd.
Det finns ju också en möjlighet att han förstår vilka åtal som väntar runt hörnet när hans immunitet upphör. Att han hade kunnat fördröja det med fyra år, om han inte förlorat valet.

Det stora beviset om försök till valfusk som vi sett var ju när Trump själv hotade Raffensperger med påföljder om denne inte "fixade fram" tillräckligt många röster åt Trump för att vända på valresultatet. Raffensperger ville inte, inte ens på Trumps begäran, begå ett federalt brott, så det tre gånger omräknade och noga kontrollerade valresultatet och som visade att Trump förlorade, låg fast.

Citera
2021-01-14, 10:03
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag skulle också acceptera Biden som president - om valet slutade som 2016. Det var inget tjafs då. Hade Trump förlorat 2016 hade det känts surt som satan. Förlora till en aggressiv feminist, men nu vann han tack och lov.

"Tjafset" nu emellertid pekar på statskupp. Det är inte bara Trump det hänger på utan yttrandefriheten i hela världen utanför Kina. Det är ju bara i Polen hittills som det lagstiftas mot nätjättarnas fasoner.

Statskupp förutsätter konspiration, vilket man inte kan visa; i alla fall inte ännu.

Vi har dock för första gången tack vare Project Veritas fått bevis på att det förekommit valfusk som skulle kunna ha förändrat valutgången. och DET är jävligt allvarligt "in the Greatest Democracy on the Planet".
Citera
2021-01-14, 10:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Dom flesta Trump-anhängarna hade accepterat Biden som president om Trump, precis som Hillary 2016, erkänt sig besegrad dagen efter valet.

Nu har vi istället en situation där en sittande president hävdar valfusk (trots att domstolarna rent ut skriver att anmälningarna är trams när dom avfärdas), uppmanar sina supporters att inte läsa tidningar och titta på tv ("fake news", läs min twitter eller kolla på dom Youtube-videos jag länkar till istället), och på alla sätt försvårar övergången till en ny administration.

Som sagt. Trump påstod samma sak i valet 2016 (både i primärvalet och i presidentvalet), och en av de första "executive orders" han undertecknade rörde tillsättande av en kommission som skulle bevisa hans påståenden om valfusk. Kommissionen kom fram till att "inga bevis på ett organiserat valfusk har framkommit".
Trump har inte med ett ord kommenterat detta; istället fortsätter han - trots sin egen utredning - hävda att han 2016 vann popular vote "by a landslide".

Det är obegripligt att ni trumpister inte reagerar på detta. Kommer ni att fortsätta hävda valfusk även om 2 år när alla utredningar lagts ner och Dominion stämt skiten ur Powell som, precis som Alex Jones efter "Sandy Hoax", ber om ursäkt och hävdar att hon "fick en psykos och led av vanföreställningar"?
Citera
2021-01-14, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Dom flesta Trump-anhängarna hade accepterat Biden som president om Trump, precis som Hillary 2016, erkänt sig besegrad dagen efter valet.

Nu har vi istället en situation där en sittande president hävdar valfusk (trots att domstolarna rent ut skriver att anmälningarna är trams när dom avfärdas)...

Påstå vad du vill.

Helt rätt att misstro valet 2020.

Detta är bara början. Det kan ta flera år att komma fram till allt fusk i valet. Hur domstolarna beter sig betyder ingenting. Förtroendet för dessa rasar i samma takt som de bara kastar ifrån sig anmälningarna om fusk.

Hela valsystemet nu och i framtiden att betraktas som ett skämt när det inte går att lita på.

Enda jag skriver. Skriv vad du vill till svar. Läser det inte för att undvika uttröttande krig från anti-demokrater.
Citera
2021-01-14, 10:11
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Inget fusk som skulle gett ett annat valresultat har påvisats

Du verkar inte riktigt begripa vad jag menar. Begriper du ens vad ett proof-of-concept innebär?
Låt mig plocka fram de färgade kritorna åt dig, så skall Farbror Vanartad försöka förklara.

1) Vi vet att det förekommit åtminstone ett försök till valfusk

2) Vi vet storleken på detta försök

3) Vi vet att storleken på ett sådant valfusk skulle kunna förändra utfallet i "The-Winner-Takes-All-stater"

ERGO:

A) Vi kan inte veta att att rätt man vann. Vi måste således undersöka om fler fall av fusk förekommit.

B) Att anklaga Trump för samhällsomstörtande verksamhet för han tvivlar på att Biden vann är helt horribelt.

Begriper du inte detta, betackar jag mig från vidare konversation med dig.
Citera
2021-01-14, 10:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Gärna en länk, tack. För att bekräfta att detta skulle vara sant.

Vet iochförsig inte om en länk duger. Valet att godkännas eller förkastas med en enda länk, det blir för fjuttigt.

Det är ett problem. Har man inte satt sig in i hela valet 2020 går det inte att godkänna Joe Biden som legitim president eller acceptera demokratisk majoritet i senaten som giltig.

Domstolarna bara kastar bort anmälningarna om fusk. Hela valsystemet nu och hädanefter går inte att lita på. Tyvärr.

Jag tar det i två delar.

Trumps försök till fusk i Georgia
GA election officials reject Trump call to ‘find’ more votes
«The phone call with Secretary of State Brad Raffensperger on Saturday was the latest step in an unprecedented effort by a sitting president to press a state official to reverse the outcome of a free and fair election that he lost. The Republican president, who has refused to accept his loss to Democratic President-elect Biden, repeatedly argued that Raffensperger could change the certified results.

“I just want to find 11,780 votes, which is one more than we have. Because we won the state,” said Trump, who is scheduled to be at a rally in Georgia Monday evening.

In an interview Monday, Raffensperger told The Associated Press that he is confident in Georgia’s general election outcome, despite an electoral college challenge supported by some Republicans in Congress.

“If they support a challenge of the electors for Georgia, they’re wrong, dead wrong,” Raffensperger said. Members of Congress will have to make a decision about the other states, he added, “but in Georgia, we did get it right. I’m not happy with the result, as a Republican, but it is the right result based on the numbers that we saw cast.”»

https://apnews.com/article/trump-raffensperger-phone-call-georgia-d503c8b4e58f7cd648fbf9a746131ec9
Om dom tre omräkningarna i Georgia
Georgia again certifies election results showing Biden won
«“We have now counted legally cast ballots three times, and the results remain unchanged,” Secretary of State Brad Raffensperger said during a news conference at the state Capitol before the results were recertified.»

https://apnews.com/article/election-2020-joe-biden-donald-trump-georgia-elections-4eeea3b24f10de886bcdeab6c26b680a
Du kan lätt hitta många fler källor än dom som jag länkat till ovan och som visar samma resultat.

Vill du få ett annat resultat så kan du gå till någon att dom känt opålitliga källorna, men varför vill någon leta efter en lögn när sanningen finns där och är uppenbar?

Här är ett exempel på en sådan källa som Trump behöver för att kunna sprida sina konspirationsteorier.
«The Gateway Pundit is an American far-right[8] news and opinion website. The website is known for publishing falsehoods, hoaxes, and conspiracy theories.»

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Gateway_Pundit
Citera
2021-01-14, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om dom tre omräkningarna i Georgia[/b]
[indent]Georgia again certifies election results showing Biden won
«“We have now counted legally cast ballots three times, and the results remain unchanged,” Secretary of State Brad Raffensperger said during a news conference at the state Capitol before the results were recertified.»

Detta räcker inte. Det jag är intresserad av att veta är vad som verkade märkligt med rösträkningen i Georgia men som ska uppfattas vara "helt korrekt genomfört. Inga konstigheter alls."

Tyvärr går det ju knappt att efterforska. Ska kolla på en källa jag litar på. Nätjättarna har ju bestämt sig att censurera alla misstankar om valfusk i valet 2020.
Citera
2021-01-14, 10:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Du verkar inte riktigt begripa vad jag menar. Begriper du ens vad ett proof-of-concept innebär?
Låt mig plocka fram de färgade kritorna åt dig, så skall Farbror Vanartad försöka förklara.

1) Vi vet att det förekommit åtminstone ett försök till valfusk
2) Vi vet storleken på detta försök
3) Vi vet att storleken på ett sådant valfusk skulle kunna förändra utfallet i "The-Winner-Takes-All-stater"

ERGO:
A) Vi kan inte veta att att rätt man vann. Vi måste således undersöka om fler fall av fusk förekommit.
B) Att anklaga Trump för samhällsomstörtande verksamhet för han tvivlar på att Biden vann är helt horribelt.

Begriper du inte detta, betackar jag mig från vidare konversation med dig.

Jag begriper att du försöker skapa och sprida konspirationsteorier.

Trump, hans valorganisation och hans jurister har haft gott om pengar och tid på sig för att åstadkomma bevis. I alla domstolar där det som påståtts vara valfusk har prövats, så har Trumps begäran avfärdats eftersom bevis saknats. Inklusive i högsta domstolen.

Citera
2021-01-14, 10:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Detta räcker inte. Det jag är intresserad av att veta är vad som verkade märkligt med rösträkningen i Georgia men som ska uppfattas vara "helt korrekt genomfört. Inga konstigheter alls."

Tyvärr går det ju knappt att efterforska. Ska kolla på en källa jag litar på. Nätjättarna har ju bestämt sig att censurera alla misstankar om valfusk i valet 2020.

Menar du att du inte litar på dom republikanska arrangörerna, kontrollanterna och valarbetarna i Georgia?

Varför tror du att dom skulle ha förfalskat valresultatet till Trumps nackdel?

IOFS är ju inte Georgia jätteintressant. Möjligen så att resultatet där var jämnt. Men om Trump vinnit Georgia så hade han ju ändå förlorat valet med god marginal.

Citera
2021-01-14, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tänk till exempel på hur Mitch mycket slugt lyckades döda tanken på $2000 till medborgarna.

Citat:
Va? Helikopterpengar? Och det tycker du är presenter till folket?

Detta är en enkel fråga jag gärna skulle ha ett kort svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in