Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Jag skulle också acceptera Biden som president - om valet slutade som 2016. Det var inget tjafs då. Hade Trump förlorat 2016 hade det känts surt som satan. Förlora till en aggressiv feminist, men nu vann han tack och lov.
"Tjafset" nu emellertid pekar på statskupp. Det är inte bara Trump det hänger på utan yttrandefriheten i hela världen utanför Kina. Det är ju bara i Polen hittills som det lagstiftas mot nätjättarnas fasoner.
Dom flesta Trump-anhängarna hade accepterat Biden som president om Trump, precis som Hillary 2016, erkänt sig besegrad dagen efter valet.
Nu har vi istället en situation där en sittande president hävdar valfusk (trots att domstolarna rent ut skriver att anmälningarna är trams när dom avfärdas), uppmanar sina supporters att inte läsa tidningar och titta på tv ("fake news", läs min twitter eller kolla på dom Youtube-videos jag länkar till istället), och på alla sätt försvårar övergången till en ny administration.
Som sagt. Trump påstod samma sak i valet 2016 (både i primärvalet och i presidentvalet), och en av de första "executive orders" han undertecknade rörde tillsättande av en kommission som skulle bevisa hans påståenden om valfusk. Kommissionen kom fram till att "inga bevis på ett organiserat valfusk har framkommit".
Trump har inte med ett ord kommenterat detta; istället fortsätter han - trots sin egen utredning - hävda att han 2016 vann popular vote "by a landslide".
Det är obegripligt att ni trumpister inte reagerar på detta. Kommer ni att fortsätta hävda valfusk även om 2 år när alla utredningar lagts ner och Dominion stämt skiten ur Powell som, precis som Alex Jones efter "Sandy Hoax", ber om ursäkt och hävdar att hon "fick en psykos och led av vanföreställningar"?