Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Det är ganska omöjligt att argumentera för eller mot detta.
Du ger mig en lagtext som hänvisar till alla människors lika värde.
Sen argumenterar du indirekt att FOX är emot detta.
Tidigare skribent skrev att socialdemokrater förbjuder FOX
Jag hittar inget riksdagsbeslut,regeringsbeslut,eller beslut från Granskningsnämnden som visar att FOX har förbjudits i Sverige
Märkligt nog så väljer FOX att sända genom sin app rakt in i alla smarta tv-hushåll i europa
vs
https://www.foxnews.com/download
(FOX går att se både på apple-tv och chromecast)
Därefter ska jag försöka visa dig att FOX news censureras i sverige därför att det inte sänds här.
Well..
https://www.svd.se/utan-filter-sd-storsatsar-pa-konservativ-tv-kanal
Jag hoppas som sagt att du är över 25 år gammal. Annars kommer denna diskussion bli rätt tråkig
Så lagtexten var svår att förstå. Jag skrev fel tidigare att det var SAP som satte stopp men det var Vp som satte krokben, men SAP drev iofs genom lagen.
Det svenska lagkravet kallas för "demokratibestämmelsen" och återfinns i 5 kap. § 1 radio och tv-lagen.
Lagtexten "En leverantör av medietjänster som tillhandahåller tv- sändning, beställ-tv eller sökbar text-tv ska se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet".
Du kan läsa lagtexter?
Du vet hur man hittar dem och tolkar dem?
Du letade dåligt.
Jag kan förtydliga lagtexten för dig: Den svenska regeringens tolkning av FN:s deklaration om mänskliga rättigheter, betyder enligt dem att "alla människor ska ha det lika bra". Bestämmelsen leder därför till att utländska TV-kanaler med som inte följer värdegrunden är förbjudna i Sverige eftersom de inte följer värdegrunden om allas lika värde.
Hoppas att du är under 25 eftersom du verkar lite annorlunda.
Jag ser på Fox News genom App, men jag tycker att Fox News ska kunna ingå i utbudet och var valbart om man är en myndig person i denna nation som säger sig vara en demokrati med åsikts- och yttrandefrihet samt pressfrihet.