2021-08-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Nej, jag menar såklart inte att fler POCS röstade på Trump, vilket också framgår av citaten. Jag vet att du har det svårt, men att läsa enkla, tvåradiga stycken borde inte vara omöjligt.

Jag menar att majoriteten av rösterna på Trump kom från kvinnor och färgande. Vita män, de du så föraktfullt kallar Joe Sixpack, utgjorde alltså minoriteten av Trumps väljare.

De vita männen med lägst utbildning lockades av Bidens svammel och medias lögner. De med bildning förstod, till skillnad från dig, att fake news media inte är att lita på.

Klarnar det nu?
När man säger "the majority of his fans are X and Y, not Z" (och X, Y och Z inte överlappar något vidare) brukar man avse att både gruppen X och gruppen Y är större till antalet, var för sig, än gruppen Z bland hans fans/väljare. Inget annat. Skulle du acceptera utsagan att "det finns mycket fler sossar, miljöpartister och centerpartister bland svenska folket än det finns konservativa"? Det är samma slags lapsus.

Kul f ö att kunna trigga dig till det ena långa, tjuriga inlägget efter det andra. Clearly I'm renting free space inside this guy's head...
Senast redigerad av HepCat-X 2021-08-02 kl. 13:01.
Citera
2021-08-02, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Du har helt fel.
På samma sätt som jag har haft fel när jag skrivit att alla Trumps försvarare i PU består av frånskilda medelålders män med LHS examen.

...hur vet du att jag har helt fel? Känner du de övriga anti-Trump-skribenterna här? Arbetar ni kanske rent av ihop eller hur kan du annars vara säker på dina åsiktsfränders profession?

Jag har redan påtalat det tidigare, det att en skribent som väljer att kalla sig något Trumförlöjligande, eller väljer att använda någon Trumförlöjligande ikonbild, eller konstant använder ordet tRump eller liknande kan ju inte ha särskilt många andra anledningar att vistas på detta forum än för att spy ut sitt TDS:ande... Patetiskt milt sagt, när detta sedan även förefaller ske 24/7 och även under sommarens soligaste lediga dagar börjar man ju onekligen undra, har ni inget liv eller arbetar ni med detta på heltid som anställda troll i grupp?
Citera
2021-08-02, 13:41
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
LOL
Härlig start på veckan.
Så, stavas det looser eller loser?
Citera
2021-08-02, 13:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Man kanske helt enkelt måste uppfinna en terapiform som hjälper dem ur detta märkliga missbruk. Primalskrik är ju en vedertagen historia från 70-talet avsedd att lämna ångest bakom sig, men på något sätt är det kanske mer "anger management" à la George Costanza eller metodisk avvänjning à la spelmissbrukare som krävs... jag vet inte, men detta måste i vart fall äta, förtära och konsumera hela deras liv och tillvaro. Märkligt dock, ingen kunde se detta TDS-fenomen komma för 10-år sedan, lite som Löfven tagits på sängen åtskilliga gånger... ett visst medlidande måste vi dock ha, som med alla sjuka, även om detta nog mest är självförvållade syndrom.

Roligt ändå att folk tror det finns något verkligt som heter ’TDS’ (som har med Trump att göra).

Självklart sa ingen TDS för 10 år sedan. Trump var ju inte aktuell som president då. Men då hette det BDS - Bush Derangement Syndrome. Lika lite det en verklig diagnos. Sen var det nån journalist som bytte namn på presidenten.

Även OBS har nämnts. Gissa vad det står för.
Senast redigerad av Clay Allison 2021-08-02 kl. 13:48.
Citera
2021-08-02, 13:43
Medlem
Citat:
Så, stavas det looser eller loser?
Jag tippar att han skrev looser för att härma Trumps eget sätt att uttala ordet, med ett långt utdraget och betonat "o"-ljud.
Citera
2021-08-02, 13:46
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Det är detta jag menar. Underhållningsvärdet av Amerikanska och Svenska vänsterns meltdowns har inte kunnat köpas för pengar.
TRUMP 2024!!! The Art Of The Comeback!
Han sitter på över 100 miljoner dollar i sin kampanjkassa. Jag hoppas så innerligt att han ställer upp. En hel del tyder väl på det. Men annars nöjer jag mig med DeSantis.
Citera
2021-08-02, 13:47
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag tippar att han skrev looser för att härma Trumps eget sätt att uttala ordet, med ett långt utdraget och betonat "o"-ljud.
Hahaha. Ja, eller hur...
Citera
2021-08-02, 13:56
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Roligt ändå att folk tror det finns något verkligt som heter ’TDS’ (som har med Trump att göra).

Självklart sa ingen TDS för 10 år sedan. Trump var ju inte aktuell som president då. Men då hette det BDS - Bush Derangement Syndrome. Lika lite det en verklig diagnos. Sen var det nån journalist som bytte namn på presidenten.

Även OBS har nämnts. Gissa vad det står för.
Här kan du testa om du själv har TDS. Jag misstänker att du kommer hamna utanför ramen för den fruktansvärda åkomman.

https://www.gotoquiz.com/trump_derangement_syndrome_quiz_test

Här kan du läsa i Psychology Today om vad TDS är och varför det kan klassas som en psykisk åkomma även om den inte ännu ej är listad i DSM-5.
The name itself explicitly suggests a "syndrome," which the Oxford English Dictionary defines as "a characteristic combination of opinions, emotions, or behavior." Several commentators have run with this, putting forth suggestions about opinions, emotions and behaviors characterizing TDS.

Shared amongst these is a notion that the everyday activities of President Trump trigger some people into distorted opinions, extreme emotions and hysterical behaviors. Well-known writer Bernard Goldberg gives supposed behavioral examples of TDS among Trump’s political opponents, including fainting, vomiting, students retreating to "safe spaces" and others demanding "therapy dogs."
https://www.psychologytoday.com/us/blog/talking-about-men/201901/is-trump-derangement-syndrome-real-mental-condition

Ett exempel på TDS från detta forum: När Trump höll ett glas vatten med båda händerna - det blev helt HYSTERISKT härinne.

När Trump twittrade till NK:s president - ÅÅÅÅÅÅH NEEEEEJ!!! Han kommer starta WWIII!!!!!!

När Trump förklarar att hann tycker hans dotter är vacker - TRUMP ÄR INCESTPEDOFIIIIIIIL!!!!!!

Finns otaliga exempel här i PU:USA. Många godbitar. Jag är säker på att du vet vad jag menar.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-08-02 kl. 13:59.
Citera
2021-08-02, 14:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Här kan du testa om du själv har TDS. Jag misstänker att du kommer hamna utanför ramen för den fruktansvärda åkomman.

https://www.gotoquiz.com/trump_derangement_syndrome_quiz_test

Här kan du läsa i Psychology Today om vad TDS är och varför det kan klassas som en psykisk åkomma även om den inte ännu ej är listad i DSM-5.
The name itself explicitly suggests a "syndrome," which the Oxford English Dictionary defines as "a characteristic combination of opinions, emotions, or behavior." Several commentators have run with this, putting forth suggestions about opinions, emotions and behaviors characterizing TDS.

Shared amongst these is a notion that the everyday activities of President Trump trigger some people into distorted opinions, extreme emotions and hysterical behaviors. Well-known writer Bernard Goldberg gives supposed behavioral examples of TDS among Trump’s political opponents, including fainting, vomiting, students retreating to "safe spaces" and others demanding "therapy dogs."
https://www.psychologytoday.com/us/blog/talking-about-men/201901/is-trump-derangement-syndrome-real-mental-condition

Ett exempel på TDS från detta forum: När Trump höll ett glas vatten med båda händerna - det blev helt HYSTERISKT härinne.

När Trump twittrade till NK:s president - ÅÅÅÅÅÅH NEEEEEJ!!! Han kommer starta WWIII!!!!!!

När Trump förklarar att hann tycker hans dotter är vacker - TRUMP ÄR INCESTPEDOFIIIIIIIL!!!!!!

Finns otaliga exempel här i PU:USA. Många godbitar. Jag är säker på att du vet vad jag menar.

Att den inte är listad, beskriven av psykologer, att den bara är en i raden av [Presidentnamn] Derangement Syndrome, och att den endast används av Trumpanhängare visar ju vad det handlar om: Ett försök att förringa motståndare genom att använda ett påhittat medicinskt språk.
Citera
2021-08-02, 14:14
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Att den inte är listad, beskriven av psykologer, att den bara är en i raden av [Presidentnamn] Derangement Syndrome, och att den endast används av Trumpanhängare visar ju vad det handlar om: Ett försök att förringa motståndare genom att använda ett påhittat medicinskt språk.
Jo, jag förstod att det var din åsikt. Jag presenterade därför ett test som du själv kan göra, och dessutom en artikel skriven i Psychology Today där en livs levande psykolog förklarar varför TDS är verkligt trots att det inte ännu är listat i DSM-5. Kanske du kan bemöta det som framförs på något annat sätt än att genom att upprepa vad vi redan är överens om - att TDS inte är listat.

Det är ju ganska självklart att det finns en hel del människor som är drabbade av detta, men det kan ju också var ett symptom på något annat. Många verkar vara autister, en hel del verkar ha någon sorts bokstavskombination och andra verkar bara lida av depression
(Se där - jag fick helt enkelt skriva ner ett motargument. Se det som ett exempel att följa).

Med det sagt så finns såklart en hel del sunda Trumpkritiker. Bill Maher är kanske bekant? Xenonen här på FB ett annat. Vi har även DaEzz (?) som verkligen avskyr Trump, men som inte direkt uppvisar TDS-tendenser. Du har knappast TDS-tendenser. Men en person som står och primalskriker, får mardrömmar och skyller sin viktuppgång på Trump är nog i riskzonen.
A New Jersey professor suggested on a TV program that racism and President Donald Trump’s policies are responsible for black female obesity.

Rutgers University women’s and gender studies professor Brittney Cooper made the argument during an appearance on “Black Women OWN the Conversation” on the Oprah Winfrey Network.
https://www.bizpacreview.com/2019/10/16/blame-trump-for-black-women-being-obese-professor-says-839952/

.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-08-02 kl. 14:17.
Citera
2021-08-02, 14:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jo, jag förstod att det var din åsikt. Jag presenterade därför ett test som du själv kan göra, och dessutom en artikel skriven i Psychology Today där en livs levande psykolog förklarar varför TDS är verkligt trots att det inte ännu är listat i DSM-5. Kanske du kan bemöta det som framförs på något annat sätt än att genom att upprepa vad vi redan är överens om - att TDS inte är listat.

Det är ju ganska självklart att det finns en hel del människor som är drabbade av detta, men det kan ju också var ett symptom på något annat. Många verkar vara autister, en hel del verkar ha någon sorts bokstavskombination och andra verkar bara lida av depression. Med det sagt så finns såklart en hel del sunda Trumpkritiker. Bill Maher är kanske bekant? Xenonen här på FB ett annat. Du har knappast TDS-tendenser. Men en person som står och primalskriker, får mardrömmar och skyller sin viktuppgång på Trump är nog i riskzonen.
A New Jersey professor suggested on a TV program that racism and President Donald Trump’s policies are responsible for black female obesity.

Rutgers University women’s and gender studies professor Brittney Cooper made the argument during an appearance on “Black Women OWN the Conversation” on the Oprah Winfrey Network.
https://www.bizpacreview.com/2019/10/16/blame-trump-for-black-women-being-obese-professor-says-839952/

Se där - jag fick helt enkelt skriva ner ett motargument. Se det som ett exempel att följa

.

Svansföringen du...

Artikeln du länkar till kommer inte fram till att TDS är en troligen existerande diagnos.

"There is no shared lay understanding of TDS, mainly because it is a folk category rather than a professional category. As such, there is currently much armchair speculation(!)about the nature and existence of TDS, without consensus." (Mitt utropstecken inom parantes.)

Artikelförfattaren avslutar

"As such, further research is necessary to investigate the extreme reactions toward President Trump, in the same way that researchers investigate other extreme social phenomena, such as Beatlemania or the like. This will shed light on the reality of this emerging folk category that has been labelled by many as "Trump Derangement Syndrome."

Rob Whitley utesluter inte att det finns ett syndrom, men att andra överdrivna känslomässiga reaktioner ingår i detta. Alltså inget specifikt Trump Derangement Syndrome,
Citera
2021-08-02, 14:30
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Svansföringen du...

Artikeln du länkar till kommer inte fram till att TDS är en troligen existerande diagnos.

"There is no shared lay understanding of TDS, mainly because it is a folk category rather than a professional category. As such, there is currently much armchair speculation(!)about the nature and existence of TDS, without consensus." (Mitt utropstecken inom parantes.)

Artikelförfattaren avslutar

"As such, further research is necessary to investigate the extreme reactions toward President Trump, in the same way that researchers investigate other extreme social phenomena, such as Beatlemania or the like. This will shed light on the reality of this emerging folk category that has been labelled by many as "Trump Derangement Syndrome."

Rob Whitley utesluter inte att det finns ett syndrom, men att andra överdrivna känslomässiga reaktioner ingår i detta. Alltså inget specifikt Trump Derangement Syndrome,
Jo, det är ett rationellt och vettigt motargument, som jag även framförde i mitt tidigare inlägg. Vi får helt enkelt nöja oss med att det är en folklig diagnos, i stil med "överansträngd":
That said, medical anthropologists and critical sociologists have convincingly argued that DSM-5 is a flawed document. Indeed, social scientists have long recognized that there are numerous "folk categories" of mental disorders that are considered real conditions by the general public, even though they are not recognized as such in the DSM. These include categories such as "burnout" or "nervous breakdown."

As such, lack of official recognition does not mean that TDS is not a real mental condition.

...

As such, further research is necessary to investigate the extreme reactions toward President Trump, in the same way that researchers investigate other extreme social phenomena, such as Beatlemania or the like. This will shed light on the reality of this emerging folk category that has been labelled by many as "Trump Derangement Syndrome."

Så människor som får nervösa samabrott av Trumps blotta existens, kan naturligtvis, rent folkligt, sägas ha TDS. Sociologerna och de medicinska antropologerna håller med mig. Liksom en och annan psykolog.

Det var för övrigt psykologer som slog larm eftersom de fick fler och fler patienter vars hela tankevärld dominerades av allt hemskt som Trump skulle göra. De oroade sig. Någon skrev en artikel. Resten är historia.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-08-02 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in