Citat:
Den andra förklaringen är TDS. De är så djupt påverkade av Trump och av sin egen känsla av otillräcklighet och misslyckande, att de måste ösa ur sig av sin livsångest. Det är uppenbart att de är totalt ointresserade av politik, saknar intellektuella förmågor (nu räknar jag alltså inte med sunda anti-Trumpers som t.ex. Xenonen) och är extremt fokuserade på så detaljer istället för att fokusera på sakfrågan....jag får en allt starkare känsla i alla dessa Trumptrådar där ett antal skribenter (om än ett rel fåtal) återkommer dygnet runt med smädelser, misskrediteringar och direkt desinformation rörande allt som har det minsta med Trump att göra. Den känslan är att det nog faktiskt är politiker, kanske ungdomsförbundspolitiker/broilers som skriver alla dessa inlägg där det TDS:as och hatas på Trump. De är allt mer skrivna av ängslan och rädsla, fenomenet Trump utmanar ju deras politiska monopol. Det monopol som skyddat dem i så många år, ända från elevrådskommittén i unga år, via något ungdomsförbund (ofta SSU), politisk "förtroendeuppdrag" inom föreningslivet ända upp till välavlönade riksdagen, LO, "folkrörelser", partikanslier eller de välavlönade tjänsterna inom genusforskningen, de statliga verken, landstingen, kommunerna, länsstyrelserna, utbildningssätena osv...
...alla de som tärande levera av de närande. Det är dessa som känner sig hotade av ett fenomen som Trump, därav dessa fullkomliga kaskader av hatiska inlägg dygnet runt i alla trådar som på minsta sätt inkluderar Trump.
Alla andra förklaringar till detta 24/7-postande är orimliga.
...alla de som tärande levera av de närande. Det är dessa som känner sig hotade av ett fenomen som Trump, därav dessa fullkomliga kaskader av hatiska inlägg dygnet runt i alla trådar som på minsta sätt inkluderar Trump.
Alla andra förklaringar till detta 24/7-postande är orimliga.
Dessutom finns en liten men röststark undergrupp i samhället som hyser extremt hög tilltro till media som stryker dem medhårs. Deras fäbless för att läsa skvallerartiklar och deras oförmåga till kritiskt tänkande, gör att de blir extremt upphetsade av nästan ingenting.
Jag minns t.ex. en gång när Trump höll ett vattenglas med två händer, troligtvis efter att ha sträckt sig på golfbanan eller liknande, då GICK DE I TAKET med de mest HYSTERISKA kommentarerna du kan tänka dig. Det var som om Trump orsakat Hiroshima, jag lovar.
Nyss var det ett ramaskri kring hans byxor. De tittade av någon anledning på hans skrev och såg inte gylfen. Det bara MÅSTE ju bero på att Trump har satt på sig byxorna bak och fram. De befinner sig på den nivån och kommer aldrig komma högre än så.
Jag tippar på att de kommer sitta här och gnälla på Trump om fyra - fem år och kanske kommer de aldrig att sluta upp med det.
Jag var orolig ett tag, men nu förstår jag att det är mycket synd om den. Dag ut och dag in ägnas tiden åt att spy galla över Trump. Hur mår man då, liksom?
Titta på detta exempel, skrivet kl. 4.31 på natten:
Citat:
HepCat-X vaknar alltså upp kl 4.30. Han är lite sömndrucken, men klarar inte av att somna om. Det finns så många känslor som bubblar runt. En snabb inloggning på flashback och så får han ur sig lite av sin ångest. Han kan hata på Trump! Överallt och när som helst och helst av allt i en tråd som handlar om Biden. Han kan liksom inte hålla sig.
På ett sätt kan man betrakta Trump som något av en Jesusfigur. Han tar på sig andra människors synder, på så sätt att de vänsterblivna kan projicera sina misslyckanden (Trump är en dålig affärsman, fattig och snart bankrutt) på honom. De kan hata honom (galen, pedofil, lögnare, elak, psykopat, bedragare och så vidare) och de kan älta honom (Trump gjorde det, Trump sade så, någon sade att Trump sade att... och så vidare).
Man undrar lite över hur dessa individer fungerar i vardagen. Någon påstår sig "plugga", men tillbringar nästan all sin vakna tid här, gnällandes. En annan påstår sig gå på daglig verksamhet. Hur reagerar deras omgivning på detta ständiga fokus på Trump? Finns någon oro?
Ett forumförslag är att dela upp detta forum i två sektioner - en som heter Politik:USA och där dagsaktuella och politiska frågor diskuteras och en sektion som heter Politik:USA:Trump där TDS-hjonen kan hålla på med sitt ältande, gnäll och psykiska bekymmer.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-08-02 kl. 11:51.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-08-02 kl. 11:51.

Demokraterna har vid i princip varenda presidentval sedan mitten av 60-talet haft en förkrossande majoritet av de svartas röster, oftast mellan 85-95%) och hispanics tenderar också att rösta med Dems, i synnerhet efter år 2000.