Citat:
Ursprungligen postat av
Hundvisslaren
Nej, jag menar såklart inte att fler POCS röstade på Trump, vilket också framgår av citaten. Jag vet att du har det svårt, men att läsa enkla, tvåradiga stycken borde inte vara omöjligt.
Jag menar att majoriteten av rösterna på Trump kom från kvinnor och färgande. Vita män, de du så föraktfullt kallar Joe Sixpack, utgjorde alltså minoriteten av Trumps väljare.
De vita männen med lägst utbildning lockades av Bidens svammel och medias lögner. De med bildning förstod, till skillnad från dig, att fake news media inte är att lita på.
Klarnar det nu?
När man säger "the majority of his fans are X and Y, not Z" (och X, Y och Z inte överlappar något vidare) brukar man avse att både gruppen X och gruppen Y är
större till antalet, var för sig, än gruppen Z bland hans fans/väljare. Inget annat. Skulle du acceptera utsagan att "det finns mycket fler sossar,
miljöpartister och centerpartister bland svenska folket än det finns konservativa"?

Det är samma slags lapsus.
Kul f ö att kunna trigga dig till det ena långa, tjuriga inlägget efter det andra.
Clearly I'm renting free space inside this guy's head...