2009-09-08, 09:10
Medlem
Profets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Näe det finns inga internetsidor som säljer svamp så längre, i alla fall inte vad jag har sett nånstans och tror inte nån annan har sett det. Tyvärr. Så det är nog bäst att satsa på growkit eller som thelilgringo skrev, tryfflar. Men dessa funkar väl inte riktigt lika bra som vanliga svampar som jag har förstått det.

Men nu är det säsong för toppisar, ut och leta!

Går dessa tryfflar att beställa från elefanten?

Och: ursäkta om det kankse är en lite drömmande fråga, med finns det nån internetshop nånstans som säljer syra? Är ju sjukt lätt att frakta menar jag så kanske? ^^

*edit* hittade tryfflarna ^^
Senast redigerad av Profet 2009-09-08 kl. 09:14.
2009-09-08, 12:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Går dessa tryfflar att beställa från elefanten?

Och: ursäkta om det kankse är en lite drömmande fråga, med finns det nån internetshop nånstans som säljer syra? Är ju sjukt lätt att frakta menar jag så kanske? ^^

*edit* hittade tryfflarna ^^
Ja det kan man göra, finns shoppar som skickar torkad cubensis fortfarande också men de kräver inbjudan.

Syra finns också: https://www.flashback.org/showpost.php?p=18039763&postcount=5672
2009-09-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Syra finns också: https://www.flashback.org/showpost.php?p=18039763&postcount=5672
Om man nu inte tänker offentliggöra försäljarna i fråga, ser jag ingen mening i att kontinuerligt konstatera att det finns ett och annat. Däremot tvivlar jag verkligen på att det kan leda till något nyttigt. Och skryta behöver man för den delen inte göra på just det sättet.
2009-09-08, 14:53
Medlem
wotoos avatar
Läste att man inte kunde köpa torkat längre?

men då till frågan, finns det något forum som det är LAGLIGT att sälja vidare i om man skulle ha plockat för mycket?
2009-09-08, 14:55
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Läste att man inte kunde köpa torkat längre?

men då till frågan, finns det något forum som det är LAGLIGT att sälja vidare i om man skulle ha plockat för mycket?

Hur menar du, du kunde väl lika gärna fråga vilka länder som svamp fortfarande är lagligt i?

Det är givetvis inte lagligt på något forum varken i Sverige eller Holland.

För övrigt kan man ju knappast tjäna några större summor på toppisar som man plockat själv, det blir ju knappast frågan om 10 000-tals svampar eller hur?
2009-09-08, 18:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lohe
Om man nu inte tänker offentliggöra försäljarna i fråga, ser jag ingen mening i att kontinuerligt konstatera att det finns ett och annat. Däremot tvivlar jag verkligen på att det kan leda till något nyttigt. Och skryta behöver man för den delen inte göra på just det sättet.
Visst det kan va dumt att nämna nåt om ifall dessa källor finns men min tanke med inlägget var inte att skryta utan bara att svara på det som frågades t.ex att Tryfflar kan köpas hos Elefanten.
2009-09-08, 18:19
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Visst det kan va dumt att nämna nåt om ifall dessa källor finns men min tanke med inlägget var inte att skryta utan bara att svara på det som frågades t.ex att Tryfflar kan köpas hos Elefanten.

LSD kan köpas på nätet för det har jag själv skrivit i ett inlägg tidigare?
2009-09-08, 18:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
LSD kan köpas på nätet för det har jag själv skrivit i ett inlägg tidigare?
@Profet hade ju missat inlägget uppenbarligen så ville markera att man kan söka i tråden med länken.
2009-09-09, 17:47
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Hur menar du, du kunde väl lika gärna fråga vilka länder som svamp fortfarande är lagligt i?

Det är givetvis inte lagligt på något forum varken i Sverige eller Holland.

För övrigt kan man ju knappast tjäna några större summor på toppisar som man plockat själv, det blir ju knappast frågan om 10 000-tals svampar eller hur?

kk tack för info!
2009-09-09, 17:54
Avslutad
Hepp,

Det var ett tag sedan jag beställde. Vill bara checka av- är vår glada kompis up and running? Hur är det med kaninjäveln?

Peace
2009-09-09, 17:59
Medlem
Gammeljudens avatar
Hur funkar det att beställa tryfflar till sverige? blir det taget av tullen direkt eller är det folk som har fått hem det?
2009-09-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammeljuden
Hur funkar det att beställa tryfflar till sverige? blir det taget av tullen direkt eller är det folk som har fått hem det?
Större chans att du lyckas än misslyckas. Men risken finns ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in