Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Sen så vad är det för skillnad på 4-ho-met fumarate, och 4-ho-met? eller är det samma sak och själlösa förkortar det.
4-ho-met är liksom själva ämnet, som morfin. Sedan finns det olika former utav 4homet samt morfin. exempelvis på olika sorters morfin är morfinsulfat och en annan är morfinhydroklorid. på samma sätt är 4homet fumarate en sorts 4homet. Dessa olika kan ha lite olika egenskaper, t.ex. vara olika potenta och ha olika hållbarhet. Sedan så finns det ju i ren form. Ren 4homet (fribas) är då bara en 4homet-molekyl medans fumaratet antar jag är 4homet med en fumaratjon eller vad tusan det kan tänkas heta på 4hometmolekylen.
Exempelvis kan det vara så att fribasformen går att röka medans t.ex. hydroklorid (hcl)-formen inte går eller går väldigt dåligt att röka. Däremot kan det finnas andra fördelar med exempelvis hcl-formen, t.ex. att den håller bättre och är vattenlöslig vilket kanske inte fribasen är. saker som inte är vattenlösliga kan vara rätt jobbiga att få i sig, hade 5meodmt hemma förut vilket i princip bara gick att röka på folie. Hade gått att skjuta men då måste man typ lösa upp det i metanol eller nåt sånt jobbigt skit. Hade jag gjort om det till t.ex. hcl hade det kanske gått att lösa i vatten och sen skjuta, eller snorta lättare eller rövpumpa lr nåt.
En annan orsak kan vara ifall fribasen är vätskeform i normal temperatur, då blir det ju mycket lättare att hantera och frakta i en annan form.
Reserverar för fel då jag inte har kollat upp något utav detta utan går mest efter mina egna antaganden.