2007-10-31, 01:08
Medlem
men herregud, vet väl inte när din postman ringer på dörren, eller vad han nu gör
2007-10-31, 01:41
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
OK. 3-packet täcker in bägge dessa, så det blir ett till sånt för enkelhetens skull.

Mjo, det är ju billigt om inte annat! Dock så undrar jag om du inte borde skippa filosofstenarna då jag inte hört speciellt mycket bra om dem, dock så har jag inte testat de själv. Fast 3-packet är ju betydligt billigare än styckpriset, så det jämnar nog ut sig.

Citat:
Vad gäller syra vs svamp så uppstod det väl tidigt (typ 1962) en idé om att effekterna var i stort sett identiska, men att syra var enklare att hantera. Det var Leary, Alpert m fl som kom fram till detta, och efter att ha börjat med psilocybin så gick de över till LSD på heltid. Denna åsikt satt i väldigt länge, och det var nog McKenna som vände trenden och fick folk att inse att det var två olika droger med olika effekter.

Så pass!

Håller fan med minst sagt, det här kommer låta riktigt korkat, men skulle faktiskt vilja säga utifrån mina erfarenheter att syra känns som en korsning mellan ecstacy och svamp på sätt och vis, det har inte varit lika mystiskt och lika psykiskt intensivt som på svamp, men med mycket med mer visuella effekter och jag förstår inte hur folk kan snea ur så hårt på syra, på svamp har jag själv gjort det flertalet gånger, men på syra har jag inte ens varit i närheten.

Känns litegrann som att svamp är mer av en chansning, jag har hittills kommit både betydligt högre och betydligt lägre på svamp. Medans syra haft en jämnare nivå, dock är jag inte lika bevandrad med syra som med svamp än så länge, har dock hunnit käka vid i alla fall minst 10 tillfällen.

Citat:
Många år sedan jag svampade ned mig, så det här ska bli skoj... fast tyvärr får det dröja tills det är tomt här hemma åtminstone 24 timmar.

- F.G

Njut!
2007-10-31, 12:47
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Håller med totalt. Cubensis är mycket schysstare än Copelandia.
Vad är skillnaden? Jag trodde de innehöll samma ämne, bara att Copelandia innehöll mer av det (psilocybin)?
2007-10-31, 12:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Inga problem att snea ut på LSD, det gäller bara att ta tillräckligt mycket & vara på dåligt humör innan.

McKennas åsikt var ungefär att syra är mer psyko-analytiskt och psykologiskt, medan svamp är mer holistiskt och mystiskt.

Samtidigt är det såpass maffiga färghallucinationer osv på en bra syratripp att även de begreppen blir lite luddiga...

- F.G
2007-10-31, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Vad är skillnaden? Jag trodde de innehöll samma ämne, bara att Copelandia innehöll mer av det (psilocybin)?
Nej jag vet inte riktigt. Kanske bara inbillar mig men, dom gångerna jag har ätit Copelandia har jag blivit så jävla väck alltså. Minns ingenting jag har gjort under trippen. Inte alls samma trippar som på Cubensis.
2007-10-31, 14:25
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy

Har ingen aning om varför och det är mycket möjligt att det inte har nåt med svamparna i fråga att göra, men varje gång jag trippat på copelandia så har jag fått mörka och tråkiga trippar, medans de på cubensis har varit grymma, även fast det hänt att jag sneat ur på den med. Gällande ren styrka har jag inte märkt någon skillnad, om jag vore tvungan att välja någon så hade det varit cubensis.
2007-10-31, 20:21
Medlem
klisssters avatar
Tjena beställde lite grejer från legithit.com förra veckan men har inte fått grejerna än... Någon som vet om sidan är säriös??? Får jag mina grejer eller jag kan glöma det?
2007-10-31, 22:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Har ingen aning om varför och det är mycket möjligt att det inte har nåt med svamparna i fråga att göra, men varje gång jag trippat på copelandia så har jag fått mörka och tråkiga trippar, medans de på cubensis har varit grymma, även fast det hänt att jag sneat ur på den med. Gällande ren styrka har jag inte märkt någon skillnad, om jag vore tvungan att välja någon så hade det varit cubensis.

Jag ändrade mig och beställde 2 cubensis-varianter istället för ett till "3-pack magic mushrooms". Om jag snear så stämmer jag folk i denna tråd!

- F.G
2007-11-01, 19:02
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag ändrade mig och beställde 2 cubensis-varianter istället för ett till "3-pack magic mushrooms". Om jag snear så stämmer jag folk i denna tråd!

- F.G

Finfint, mycket nöje!
2007-11-01, 22:08
Medlem
Hiiyaaas avatar
Någon som vet nån sida där man kan beställa gbl? svara gärna i pm ifall ni inte vill ge ut infon offentligt.

Tack på förhand
2007-11-01, 22:23
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiyaaa
Någon som vet nån sida där man kan beställa gbl? svara gärna i pm ifall ni inte vill ge ut infon offentligt.

Tack på förhand

en sölning på google gav tre bra länkar, testa vet jag.
2007-11-02, 19:28
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
en sölning på google gav tre bra länkar, testa vet jag.

provade du söka efter cas numret åxå? jag brukar göra det och då brukar jag hitta massa tillverkare på det jag ska ha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in