Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
OK. 3-packet täcker in bägge dessa, så det blir ett till sånt för enkelhetens skull.
Mjo, det är ju billigt om inte annat! Dock så undrar jag om du inte borde skippa filosofstenarna då jag inte hört speciellt mycket bra om dem, dock så har jag inte testat de själv. Fast 3-packet är ju betydligt billigare än styckpriset, så det jämnar nog ut sig.
Citat:
Vad gäller syra vs svamp så uppstod det väl tidigt (typ 1962) en idé om att effekterna var i stort sett identiska, men att syra var enklare att hantera. Det var Leary, Alpert m fl som kom fram till detta, och efter att ha börjat med psilocybin så gick de över till LSD på heltid. Denna åsikt satt i väldigt länge, och det var nog McKenna som vände trenden och fick folk att inse att det var två olika droger med olika effekter.
Så pass!
Håller fan med minst sagt, det här kommer låta riktigt korkat, men skulle faktiskt vilja säga utifrån mina erfarenheter att syra känns som en korsning mellan ecstacy och svamp på sätt och vis, det har inte varit lika mystiskt och lika psykiskt intensivt som på svamp, men med mycket med mer visuella effekter och jag förstår inte hur folk kan snea ur så hårt på syra, på svamp har jag själv gjort det flertalet gånger, men på syra har jag inte ens varit i närheten.
Känns litegrann som att svamp är mer av en chansning, jag har hittills kommit både betydligt högre och betydligt lägre på svamp. Medans syra haft en jämnare nivå, dock är jag inte lika bevandrad med syra som med svamp än så länge, har dock hunnit käka vid i alla fall minst 10 tillfällen.
Citat:
Många år sedan jag svampade ned mig, så det här ska bli skoj... fast tyvärr får det dröja tills det är tomt här hemma åtminstone 24 timmar.
- F.G
Njut!