2007-08-11, 17:23
Medlem
rotten_88s avatar
noobfrågor:

första gången, ska man köpa från svenska eller intesvenska affärer?

vad för något rekommenderar ni?

händer det att man åker fast även om grejerna är lagliga?
2007-08-11, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
noobfrågor:

första gången, ska man köpa från svenska eller intesvenska affärer?

vad för något rekommenderar ni?

händer det att man åker fast även om grejerna är lagliga?

Spelera ingen roll vilket land du beställer ifrån bara du är säker på att företaget skickar grejjorna.

Du hittar ju mycket bättre saker på sidor från andra länder än svenska sidor.
2007-08-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium54
Lite hjälp och råd från någon med erfarenhet skulle uppskattas!

Bor utomlands för tillfället men kommer om ett tag att vara hos mina föräldrar i Stockholm under en vecka. Planerar in en beställning från tjockhudingen som borde anlända under denna tid, då de inte levererar till landet jag är bosatt i. Paketet MÅSTE anlända senast denna vecka, då jag knappast kan be mor & far eftersända min svamp, men samtidigt vore det inte alltför lyckat om det kom långt tidigare heller, då jag gärna skulle ta emot det själv utan några nyfikna mellanhänder.

Så några frågor angående en beställning:

1. Vad jag förstått från tråden kan beställningstiderna variera en del. Vad skulle ni som beställt flera gånger gissa är mest troligt, dvs hur många arbetsdagar innan jag anländer till Sverige bör jag beställa?

2. Hur mycket måste man beställa för att det ska komma en avi hem?

3. Hur länge ligger paketet kvar på posten om man inte kan hämta ut det direkt? Det har varit 30 dagar på saker jag beställde när jag var yngre, men är det en allmän regel för både nationella och internationella sändelser, eller är det upp till något annat?

4. Finns det något betalningssätt som är helt riskfritt, dvs att nyfikna tulltjänstemän eller farbror polis kan koppla den till mig? (om jag skulle hävda att jag är ovetande om någon sån beställning ifall de beslagtar paketet). Har mycket att förlora på en dom, även om det bara är ringa

5. Är en FedEx-leverans i almänhet säkrare mot bortslarvning och tullen? Skulle inte ha nåt emot den extra kostnaden ifall det dessutom går lätt att räkna ut när det kommer fram med detta leveranssätt så man är hemma.

6. Uppskattningsvis, skulle ni säga att det är någon skillnad i risken att det blir beslagtaget om det är en stor eller liten beställning?

Tack på förhand

Ingen?
2007-08-12, 16:17
Bannlyst
har du vanlig brevlåda eller lägenhet med brev in kast?
2007-08-12, 17:11
Medlem
En mindre brevlåda, halvstora paket (tex en bok eller 2 dvd filmer) går oftast in
2007-08-13, 08:27
Medlem
Crankmines avatar
Blev väckt idag pga av att det ringde på
dörren.När jag öppnade dörren stod en gubbe
där och sa jag hade lite expresspost.Vaknade
till ganska snabbt när jag insåg det var min
coppelandia som kommit
2007-08-14, 00:30
Medlem
gipzys avatar
elefantens sida krånglar så in i hälvete för mig
kommer in på sidan ja, med viss svårighet, och kan bläddra omkring på sidan också fast men en jävla svårighet, tar ca 1 minut att ladda sidan :S ibland kommer den inte överhuvud taget och får trycka igen har inte det problemet på någon annan sida .
2007-08-14, 01:44
Medlem
Guds sons avatar
Finns det törhända någon vänlig själ som snabbt och smärtfritt kan PM:a mig länken till 'Elefanten'?

Tack på förhand.
2007-08-14, 01:54
Medlem
Är ochså intresserad av att kassera lite godis från den här så kallade "elefanten" så om nån vänlig person skulle kunna skicka en liten Url i ett PM så skulle jag blir överlycklig.
MVH
2007-08-14, 12:47
Medlem
rotten_88s avatar
ja me ja me
2007-08-14, 17:10
Medlem
Buydanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escander
Är ochså intresserad av att kassera lite godis från den här så kallade "elefanten" så om nån vänlig person skulle kunna skicka en liten Url i ett PM så skulle jag blir överlycklig.
MVH

Samma jätta gerna pweashe
2007-08-14, 17:34
Medlem
Chuckeys avatar
Är det inte tillåtet att länka direkt till i-net shoppar längre? Det var ju där för bara några veckor sedan..

Mod kan ta bort detta om det inte är passande.

www.elephantos.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in