Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-08, 15:32
  #13
Moderator
yz44s avatar
Det är mycket möjligt att det är Åmål som är tråkigast men skönheten sitter i betraktarens ögon.
Citera
2020-12-08, 15:48
  #14
Medlem
Jag tror inte Åmål är sveriges tråkigaste stad, Har varit där några ggr. på besök och tyckte staden såg trevlig ut.
Sen att den inte har ett utbud som Paris eller London är väl en självklarhet.
Har för mig att Köping blev utnämd till sveriges tråkigaste stad någon gång på 80talet.

Men är man i brytningstiden mellan ungdom och vuxen ses väl de flestastäder man bor i som tråkig.
Nu vet jag inte vart du flyttat men de som växte upp där tyckte nog den staden också blev trågig under en period.
Sen är det ju lite kul att just filmen fucking Åmål inte är inspelad i Åmål inte ens i dalsland, men det är lite kuriosa.
Jag tror efter din beskrivning att Åmål verkar vara en trevlig stad att växa upp i och bilda familj i, men kanske lite tråkig i perioden i mellan.
Citera
2020-12-08, 16:36
  #15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Bodde aldrig själv i Åmål, men gick gymnasiet där. Kan hålla med dig på punkten att Åmål känns som en väldigt liten stad, men tråkig, tja, det beror väl på vad man förväntar sig.
Det går ju inte att förvänta sig att det skall hända lika mycket saker som det gör i Göteborg eller Oslo, utbudet är självklart mindre.
Om man skall jämföra, så får man göra det med andra samhällen i liknande storlek. Kollar jag på Wikipedias lista över svenska tätorter så är det ställen som Gislaved, Bjärred, Lindesberg, Bro, Torshälla och Säffle du skall jämföra med.
Jag tycker personligen att Åmål har en väldigt fin stadskärna och nära till Vänern.
Jag är som jag skrev från Åmål. Grejen med Åmål är att staden har inte utvecklat sig alls under de sista 25-30 åren.. hade man tagit en tidsmaskin tillbaka till 1990 så hade man i princip sett samma samhälle, samma stadskärna, samma butiker/restauranger osv som det finns i dag.. och det känns snarare som att Åmål går bakåt istället för framåt. Dock så är Åmål en helt underbar stad att växa upp i, men jisses hur tråkig den är för vuxna. Givetvis så förväntar jag inte att Åmål ska vara jämförbart med storstäder som tex Göteborg eller Oslo, men ärligt talat så är det nästan så att Säffle känns som en storstad jämfört med Åmål.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2020-12-08 kl. 16:40.
Citera
2020-12-08, 18:22
  #16
Medlem
Jo kan hålla med om en tråkig stad. Komun tackade ja till företag som hade stora drömmar om hundratals anställda. Samtidigt tackar de nej till andra seriösa småföretagare. De fick ju grön hand i säffle 2mil bort.

Utelivet e kasst o 2 krogar har blockat folk för noll o ingenting. Höjdpunkten e ju bluesfesten men den tror jag ligger i riskzoonen nu när coronan härjar. Bion för mig är nerlagd. Har blivit flera storbråk de sista året.
1. Nybrogatan hjältegatan 2 grupperingar.
2. Hjältegatan 2st grannar om vara högljuda
3. Västra bangatan utanför gymmet.
4. Adolfsberg häromdagen.

Sedan har vi något
1. Mord västra bangatan för några år sedan
2. Rån av bil på hjältegatan
3. Rån torgkiosken tror det var.
4. Sprängning av frisörsalong på kungsgatan.

Jodå Åmål har fått sig ryckte av vara tråkig
Citera
2020-12-08, 23:36
  #17
Medlem
IceEyess avatar
Beroende på vilka intressen man förfogar över så behöver Åmål och dylika tillhåll per automatik inte vara tråkigare än exempelvis Stockholm, Göteborg och Malmö.
Citera
2020-12-09, 10:53
  #18
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Det är mycket möjligt att det är Åmål som är tråkigast men skönheten sitter i betraktarens ögon.
Föräldrar älskar tråkiga städer.
Citera
2020-12-10, 20:13
  #19
Medlem
Just nu i Corona tider så är det nog lika tråkigt överallt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback