Citat:
Ursprungligen postat av
transient91
Jag var dagligrökare i fyra år, och ända sedan jag slutade för fem månader sedan ifrågasätter jag det beslutet, då ingenting någonsin blir bättre av nykterhet. Det är bara stela fittor och idioter som prompt hävdar att vara nykter är något slags lysande, skinande, heligt mål som belönar en.
Rök på. Det finns absolut ingen annan anledning än den ekonomiska att avstå.
Själv funderar jag på att plocka upp heroin igen, även om jag varit nykter från det i tre år. Det finns inte längre något att leva för i dekadensens högborg Sverige 2020. Fan ta verkligheten, fan ta det här landet, och fan ta livet.
Håller med om allt du skriver förutom "Rök på".
Om man klarar sig utan att ta substanser, eller att ha ett missbruk övh, så tycker jag att man absolut ska ta chansen.
Jag själv klarar det inte, men om någon annan gör det/har möjlighet till att göra det så tycker jag man ska stötta och pusha den människan.
Nu menar jag inte att röka en jolle här och där är något dåligt i sig, det är missbruket i sig som är dåligt.
Vad det än gäller.
Till TS, fortsätt med att leva en nyttigare livsstil. Det finns alltid möjlighet att gå tillbaka till rökat om det visar sig att du upplevde att livet var bättre med den. Men se till att du ger ett rökfritt liv en ärlig chans innan du bestämmer dig. Hoppas allt går bra för dig