• 1
  • 2
2020-12-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highvibes
För 3 år sen började jag röka gräs varje dag för att kunna hantera att min pappa plötsligt gått bort. Jag antog då att jag bearbetade sorgen och alla känslor på resans gång men förmodligen dämpades nog det mesta med det sköna gröna. Nu 3 kloka år senare så har jag bestämt mig för att sluta leva isolerat och osocialt, och jag har nu varit rökfri i en månad.

Märker mycket som händer i min hjärna nu som jag inte tidigare upplevt. Framförallt olika känslor, mycket oro och tankar. Jag är konstant orolig för att mina nära och kära ska dö, jag får upp bilder i huvudet hur jag ska mentalt orka gå igenom en sorg igen. Om någon inte svarar på samtal eller sms får jag ont i hjärtat och tror direkt att något har hänt. Jag är konstant orolig för att min pojkvän ska försvinna eller dö. Jag har separationsångest, hade säkert det innan men då kunde jag ju bara röka bort den känslan.

Jag hoppas iaf nu att jag kan bli mer stabil i hjärnan och lära mig hantera känslorna och att oron så småningom försvinner

Hej, klokt beslut att sluta, det är lättare än man tror, själv slutade jag förra sommaren 26 juni efter rökt hasch dagligen sedan debuten 1979, ja 40 år ungefär.
Första tiden sömnbesvär och svettningar, mardrömmar samt otrolig hunger vilket gjorde att jag gick upp 6 kilo. Jag har alltid älskat cannabis och saknar doften av färsk cannabis men det är det värt, så mycket mera liv det blivit istället för att bara sitta i soffan efter jobbet och tycka att allt schysst, önskar jag tog detta beslut tidigare men det går inte att ångra sig nu. Är 56 år nu och tänker ta vara på resten av livet utan THC i blodet.
Citera
2020-12-08, 10:59
Medlem
bobo909s avatar
Vet inte riktigt vad som ska diskuteras i denna tråden, du verkar mest vilja ha mentalt stöd.

Bra att du la ner rökat så att du kan bearbeta bortgången på riktigt, blir inte lätt med en drog i sig, och speciellt inte en som skruvar och vrider på tankesättet lika mycket som cannabis.

Förstår dock inte varför du väljer att leva isolerat och utan något socialt utbyte alls. Vi människor är flockdjur, och det är otroligt viktigt för vår psykiska hälsa, men det vet du redan. Gäller att ta hjälp och stöd av andra människor när man mår dåligt, har du ingen familjemedlem som kan hjälpa dig i bearbetningen?

Det är endast du själv som kan se till att du mår bättre, och då är socialt utbyte en viktigt pelare att ha i livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in