• 1
  • 2
2020-12-06, 12:05
Medlem
Måste erkänna att jag diggar Leksell. Hans låtar är bra, och inte bara för att vara på svenska. Verkar även vara en jordnära person som ännu inte blivit kaxig av sitt kändisskap.

Denna Göteborgs-pojke gick från att ha medverkat i Idol till att släppa sveriges nu mest streamade svenska låt genom tiderna.

Vad vet vi mer om honom? Hur mycket fick han ligga under gymnasiet? Hur är han att umgås med?

Flashback do your thing
Citera
2020-12-06, 13:17
Medlem
Amazon-mannens avatar
Och vem faen är det? Finns det någon över 16 och som inte är PK-ist som tittar på Idol, där menlösa får fläka ut sig?
Citera
2020-12-06, 13:31
Medlem
Bum1s avatar
Har ingen uppfattning om hur han är som person men musiken tycker jag är bra.
Citera
2020-12-06, 14:53
Medlem
mjukmjukares avatar
Vet man inte vem Victor Leksell är efter 2020 då är man inte musikaliskt allmänbildad.
Sen behöver man inte tycka om honom.
Men killen streamas något vansinnigt.
Syns, hörs o finns överallt tycker jag.
Främst ”Svag” då såklart.
Men även annat nu när Svag funnits ute länge.

När det gäller Idol och ev framgångar efter Idol finns bara ett viktigt tips;
-Vinn inte!!

Då är det uppförsbacke.

Citera
2020-12-06, 16:26
Medlem
En tanig liten fjortis som ser ut som 12 år....
Citera
2020-12-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Och vem faen är det? Finns det någon över 16 och som inte är PK-ist som tittar på Idol, där menlösa får fläka ut sig?

Jajaja, denna tråden handlar inte om osäkra individer som bara måste yttra sig om ”jag tittar minsann inte på idol”.

Eftersom Leksells låtar, framförallt ”Svag” spelats på repeat på radion under året, särskilt i somras, så tror jag de flesta vet vem han är.
Citera
2020-12-06, 20:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
En tanig liten fjortis som ser ut som 12 år....

Helt irrelevant.
Frågan initialt är bara om detta är någon som man bör ha stött på någonstans någongång där musik förekommer under 2020?

Inte ett ljud om huruvida han tillfört något eller inte. Ful eller snygg. Men ok. Då vet vi att du har stött på honom.

Citera
2020-12-06, 20:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Du menar på fullaste allvar att du inte hört låten "Svag" en enda gång under 2020???
Då måste han ha bott under en sten hela 2020. Låten spelas ju för fan 30 gånger per dag på radion.
Citera
2020-12-07, 07:12
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Vet man inte vem Victor Leksell är efter 2020 då är man inte musikaliskt allmänbildad.
Sen behöver man inte tycka om honom.
Men killen streamas något vansinnigt.
Syns, hörs o finns överallt tycker jag.
Främst ”Svag” då såklart.
Men även annat nu när Svag funnits ute länge.

När det gäller Idol och ev framgångar efter Idol finns bara ett viktigt tips;
-Vinn inte!!

Då är det uppförsbacke.

Han vann aldrig Idol. Enligt Wikipedia kom han bara till kvalveckan efter att ha vunnit Revanschen men blev utröstad i kvalfinalen. Du har helt rätt, det är de som INTE vinner Idol som blir framgångsrika ,typ Danny S, Darin och Måns Z... Vilken revansch för killen. Hans låt "Svag" har till dags dato legat 46 veckor på Sverigetopplistan och sålt 7xplatina, albumet "Fånga mig när jag faller" i 24 veckor - etta i flera veckor.
Senast redigerad av MadameDuBary 2020-12-07 kl. 07:46.
Citera
2021-01-16, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen

Bor du under en sten? Eller har du gått livets hårda skola? Eller är du en sopig lantis utan tillgång till radio samt kontakt med omvärlden ? Det hör iofs ihop med fråga 2...😊

Jaja, allmänbildning är överskattat.. 😁
Senast redigerad av Dweeeb 2021-01-16 kl. 04:31.
Citera
2021-01-16, 05:54
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dweeeb
Bor du under en sten? Eller har duThe gått livets hårda skola? Eller är du en sopig lantis utan tillgång till radio samt kontakt med omvärlden ? Det hör iofs ihop med fråga 2...😊

Jaja, allmänbildning är överskattat.. 😁
I det här fallet har han inte missat mycket eftersom Victor Leksells musik är usel.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-01-16 kl. 06:03.
Citera
2021-01-18, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
I det här fallet har han inte missat mycket eftersom Victor Leksells musik är usel.

Smaken är som baken. I slutändan är det ändå du som sitter bakom en skärm och inte slagit igenom, tjänar en jävla massa pengar och får ligga 24/7, eller hur? Vare sig hans musik är usel eller ej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in