• 1
  • 2
2021-01-18, 02:58
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dweeeb
Smaken är som baken. I slutändan är det ändå du som sitter bakom en skärm och inte slagit igenom, tjänar en jävla massa pengar och får ligga 24/7, eller hur? Vare sig hans musik är usel eller ej
Det finns dock objektiva markörer som tonsäkerhet eller originalitet. Det finns undersökningar som visar på att mainstreammusik nuförtiden är mindre originell med mindre variation i arckordföljder och melodi än förr i tiden så helt subjektivt är det inte.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-01-18 kl. 03:01.
Citera
2023-07-04, 17:13
Medlem
Autotunen på Lollapallooza var inte att leka med.
Herregud.
Citera
2023-07-25, 19:27
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Autotunen på Lollapallooza var inte att leka med.
Herregud.

https://www.youtube.com/watch?v=HizsrMBKsaY
autotune - ja
autotune på hans röst live? - nej
overkill oavsett med autotune? - ja
tittade jag mer än 10 sekunder? - nej

förstår jag varför 10000 norska flickor älskar honom? - nej
https://www.youtube.com/watch?v=8vkgrbXwHTQ
Citera
2023-07-25, 21:27
Medlem
GodSosses avatar
Viktor Leksell?
Jo, men det e´han som hörs några sekunder i min bil, innan jag hinner byta till P1.
Citera
2023-07-26, 11:49
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Vet man inte vem Victor Leksell är efter 2020 då är man inte musikaliskt allmänbildad.
Sen behöver man inte tycka om honom.
Men killen streamas något vansinnigt.
Syns, hörs o finns överallt tycker jag.
Främst ”Svag” då såklart.
Men även annat nu när Svag funnits ute länge.

När det gäller Idol och ev framgångar efter Idol finns bara ett viktigt tips;
-Vinn inte!!

Då är det uppförsbacke.

Visst kan jag hålla med om man kanske "borde" ha koll på Leksell men problemet idag är att det finns en hel uppsjö av artister/grupper så det kommer alltid finnas artister som man borde känna till men ändå så gör man det inte.
Citera
2024-09-24, 17:43
Medlem
pillifjongs avatar
På hans nya singel med Molly Sandén är autotunen ställd så hårt att han låter som T-Pain.

Antar att alla sångtagningar var så usla att producenten bara gav upp?
Citera
2025-04-20, 00:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
På hans nya singel med Molly Sandén är autotunen ställd så hårt att han låter som T-Pain.

Antar att alla sångtagningar var så usla att producenten bara gav upp?

Han tror tydligen att han är såå bra, men det är han inte pga accenten. Göteborgska som är lite som engelska, det är grötigt, fult, det slätar ut alla ljud och konsekvensen blir: en enda gröt. Jämför honom med Darin, en riktig stockholmskille: han kanske inte sjunger bättre men hans svenska är så mycket bättre så det slår ut på sången också. Väldigt intressant. Darin har ljudmässigt en rikare svenska ändå, ett mer nyanserat naturligt språk, det kommer man inte ifrån. Darin och Sofie Svensson är lika på det sättet. Snyggt språkljud i grunden.
Citera
2025-04-20, 02:47
Avstängd
Leksell är värdelös pga Göteborgsaccenten som inte alls är så snygg som han tror att den är, som snarare är en black om foten. Eftersom han missar en massa svenska ljud som alla andra artister har. Det är bara en massa "iiiii":n. Ja, vi har hört dem till leda via Håkan Hellström, trött på dem. Men alla andra ljud är en enda gegga i Göteborg.

Det är just därför Sofie Svensson och Darin är så mycket bättre än Leksell. Ta inte in honom i era band! Han nivellerar, bokstavligt talat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in