2021-09-21, 18:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Någon som kollat upp det? Simhall?

Vägen från Replösa, Norrleden, leder i princip till både simhall och Samhall, i stort sett grannfastigheter.
Citera
2021-09-21, 20:16
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Har läst tidigare i tråden att det förekommer drogförsäljning vid den bron!
Fint gjort av denna man/kvinna att ta regnr på en potentiell knarklangare. Hoppas polisen får uppgifterna om den bilen som stod där i Lördags. Det måste sluta strömma in narkotika i Ljungby.

Polis bör kontrollera dessa mörkhyade personer samt kontrollera bilen. Är bilen helt nytvättad och städad inuti åker de dit.. sen dröjer det förhoppningsvis inte länge föränn en av dem bryter ihop och erkänner..

Jag tror dessa är inblandade i Ms försvinnande nämligen (det var en stor fest innan den festen M försvann ifrån)
Då var dessa också på den större festen garanterat.
Citera
2021-09-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemsavsd
Du skriver alltså detta nu. Nästan 1 år senare ?? Varför har du gömt undan information tills nu?

Det var i nu i lördags kära du.
Citera
2021-09-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det låter inte som om det skulle vara några kidnappare/mördare i bilen.
Helt osannolikt att de skulle åka tillbaka och leka stirrleken för att skrämma folk ett år senare.
Mer troligt är att de tyckte inläggsskrivaren och hennes partner betedde sig underligt och försökte se vad tusan de sysslade med.

Nja det var inte nyfikna blickar jag fick, de var mer hotande än så. Men de måste ju absolut inte ha något med allt detta att göra! Blev kamske bara ett skumt sammanträffande i och med varför vi var där. Who knows!
Citera
2021-09-22, 07:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcadiannes
Nja det var inte nyfikna blickar jag fick, de var mer hotande än så. Men de måste ju absolut inte ha något med allt detta att göra! Blev kamske bara ett skumt sammanträffande i och med varför vi var där. Who knows!

Ja nåt skumt e det ....

om M gått vilse i kylan så är det ju förståeligt men om någon/några tagit livet utav honom blir jag så j-a illa berörd !!! Ljungby är ju inte lilla Chicago för f-n !!!?

Fint gjort att Ni letade så pass som Ni gjorde ,heder till Er...
Citera
2021-09-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
För att hon var ute nu i lördags och inte för ett år sen.
HM..,och? Spelar roll om dom var där nu....viktigare om dom var där då M försvann. Skit i om dom har narkotika då det är lätt att ordna i lilla Ljungby. Åk till Coop på nätterna så har man det som behövs..... Alltid affärer där och bakom lilla Villekulla mitt emot....ett hus utan boende. Lätt att få saker där.
Citera
2021-09-22, 18:16
Medlem
Hur kan det här få fortgå utan att man gör något? Med "man" menar jag polis och rättsväsende. Det har gått för långt. Sverige i ett nötskal.
Citera
2021-09-22, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av Sniper33
HM..,och? Spelar roll om dom var där nu....viktigare om dom var där då M försvann. Skit i om dom har narkotika då det är lätt att ordna i lilla Ljungby. Åk till Coop på nätterna så har man det som behövs..... Alltid affärer där och bakom lilla Villekulla mitt emot....ett hus utan boende. Lätt att få saker där.
Och ? det kommer från BMC Wernamo (drogerna). Tack ! Det rör sig alltså om kvarboendes X-teams i Ljungby.
Citera
2021-09-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Någons förälder som kanske jobbar i vården?

Det är väldigt svårt för utomstående samt vårdpersonal att stjäla narkotikaklassad medicin. Då bör man vara sjuksköterska eller ha tillgång till läkemedelsförrådet, vilket kontrolleras vid varje pass och har nyckel till det
Citera
2021-09-22, 19:10
Medlem
Personer i Lidhult har sagt att M är borta. Har frågat runt angående sommarstugan och rånet. Polisen borde kolla närmare på det.
Citera
2021-09-22, 21:01
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousFucker
Det är väldigt svårt för utomstående samt vårdpersonal att stjäla narkotikaklassad medicin. Då bör man vara sjuksköterska eller ha tillgång till läkemedelsförrådet, vilket kontrolleras vid varje pass och har nyckel till det

Likväl har det stulits stora mängder fentanylplåster upprepade gånger just i Ljungby.

https://sverigesradio.se/artikel/7178678

https://www.smalanningen.se/artikel/...aster-saknades

https://www.google.com/amp/s/amp.svt...erna-i-smaland

https://www.smp.se/vaxjo/ingen-skyld...KfQlbZrJhD1dD8
Citera
2021-09-23, 02:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vägen från Replösa, Norrleden, leder i princip till både simhall och Samhall, i stort sett grannfastigheter.

Där borde de väl ha kollat runt ;polisen alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in