2021-05-12, 19:53
Medlem
Det är mycket som verkar vara skumt med det här försvinnandet.

Folk i Ljungby som har tröttnat på stölder och inbrott, polisen som varit lite väl "försiktig", då man uppmanade mamman och brodern att inte rusa omkring och "förstöra spår" innan de ens visste att grabben hade anmälts försvunnen.

Ingen som öppnar munnen och berättar vad de vet. Kanske de är rädda av någon anledning...rädda att inte bli trodda...rädda för att gå till den lokala polisen?

Om nu någon har råkat köra på M, eller i ilskan råkat slå ihjäl honom, då är frågan var man kan tänka sig att kroppen blivit gömd?

Själv skulle jag nog satsa på att leta i gödselbrunnarna i anslutning till bondgårdar med djurbesättning.
Dessa gödselbrunnar kan vara väldigt förrädiska och djupa, samt effektiva att dölja doften av en ruttnande kropp.

Läste att det bara för några år sedan var just en sån incident med kor som hade gått ner sig i en sån i Ljungby, där räddningstjänsten fick agera livräddare och dra upp korna med rep...

https://www.expressen.se/kvallsposte...nkna-i-godsel/
Citera
2021-05-12, 20:54
Medlem
Gärningsmannen/männen finns med all sannolikhet i den gigantiska fb-gruppen. Följer söken noga.
Citera
2021-05-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Gärningsmannen/männen finns med all sannolikhet i den gigantiska fb-gruppen. Följer söken noga.

Misstänker du det efter något du tolkat på något sätt? Jag har inte tillgång till denna källa men det vore intressant att veta..
Citera
2021-05-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har inte läst tråden på ett tag - den har blivit så sjukt lång. Stackars Matthias anhöriga, tänker jag bara.

Ett så konstigt försvinnande. Jag tror det finns de som vet precis vad som hänt men det finns ju en chans att M fått i sig droger, villet utlöst en psykos. Sedan har han bara sprungit och sprungit tills han formligen trillat ihop, somnat och sedan avlidit.

Undrar bara: var hittades de konstiga ansiktena? Var det nära där strumpan hittades?

Du tror inte han hade hittats tills nu om han bara ”trillat ihop”?
Citera
2021-05-12, 23:57
Medlem
Dessa idiotier till poliser verkar inte det minsta intresserade av att hitta honom eller lösa detta fall. Som om de från första början tänkte ”han är död, ingen idé att gå vidare”. Stackars Ms mamma
Citera
2021-05-13, 00:20
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iior
Dessa idiotier till poliser verkar inte det minsta intresserade av att hitta honom eller lösa detta fall. Som om de från första början tänkte ”han är död, ingen idé att gå vidare”. Stackars Ms mamma
Nej de verkar inte så ivriga på att snabbt hitta en försvunnen ung man. Och jag är övertygad om att det är ett allvarligt fel polisen gör, att låtsas hemliga. Det minskar förtroendet och tilltron till myndigheten. I bland kan man förstå och acceptera att nu är det kritiskt läge och avgörande information ska hållas hemlig. Men det är inte detsamma att dra sig tillbaka och osynliggjöra att det öht pågår polisarbete.
Nej polisen måste lära sig kommunicera mera. Både med media, folk på gatan, brottsoffer och misstänkta.
Citera
2021-05-13, 00:23
Medlem
Tänker om han tog nån drog, fick en psykos och kände sig så pass jagad och rädd att han bara sprang och sprang. När man känner sig så pass jagad har kroppen inget slut utan man kan springa hur långt som helst, har väl nått med adrenalin att göra. Eller så kanske han blev jagad på riktigt och kände sig rädd.

Menar att han kan ha kommit väldigt långt, på vägen kanske han ramla för de var mörkt och då tappade han strumpan men sen fortsatte springa. Hunden hade ju också spårat till tutaryd men vet inte hur långt det är ifrån Ljungby. Sen ramlat i en annan skog och frusit ihjäl?
Citera
2021-05-13, 00:23
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iior
Du tror inte han hade hittats tills nu om han bara ”trillat ihop”?

Inte om han tagit sig ut på myrmark och kärr. Kanske gått ner sig där. Förstod att det fanns en hel del myrar i trakten?
Citera
2021-05-13, 00:27
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1337.
Tänker om han tog nån drog, fick en psykos och kände sig så pass jagad och rädd att han bara sprang och sprang. När man känner sig så pass jagad har kroppen inget slut utan man kan springa hur långt som helst, har väl nått med adrenalin att göra. Eller så kanske han blev jagad på riktigt och kände sig rädd.

Menar att han kan ha kommit väldigt långt, på vägen kanske han ramla för de var mörkt och då tappade han strumpan men sen fortsatte springa. Hunden hade ju också spårat till tutaryd men vet inte hur långt det är ifrån Ljungby. Sen ramlat i en annan skog och frusit ihjäl?

Minns att hans mor i början sa att han var vältränad - visst hade han sysslat med idrott? - och kunde springa ”hur långt som helst.” Detta plus den tillfälliga kraften i drogerna kan ju göra att han kommit långt bort från stan. Troligtvis dit Sonja spårade.
Citera
2021-05-13, 01:16
Medlem
Om jag har förstått detta rätt så tillkallades polis men har inte letat under natten?

Det upplevs lite märkligt att ett barn som är ute på natten och springer i bara strumpor och har haft ett väldigt konstig beteende inte är tillräckligt för att det ska sökas direkt?

Jag säger inte att de ska söka i skogen men de är väl för fan poliser, de arbetar väl inte 8-17 och sen slutar de göra insatser när det handlar om ett barn?

Då undrar jag om de i detta skede inte visste att han sprang runt och att tex videon inte är skickad ännu till folk?
För då måste de utgått ifrån att de har fått en information som säger att M inte är i någon fara?

Men det är ju ändå uppenbart att E och D är osäkra. Dock går de ju hem så jag undrar om de också tror att det inte har hänt något sånt här ännu?

Jag tänker det var uppenbart att M gjort allt detta hade det väl sökts hela natten?Det vore ju logiskt också att även vänners föräldrar hade hjälp E? Gör man inte det om ens barns vän är i fara?
Citera
2021-05-13, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Om en personal har hört detta så är polis informerad, tro mig.

Barn säger sanningen. Men, de pratar en hel del goja också. Det ska vi inte glömma.

Har redan från start känt starka vibbar att vuxna är inblandade i detta. Någon som ska skydda sin dotter från manligt fel umgänge alt.
en boende med undertryckt ilska som tagit honom för tjuv.

Det går inte att dölja länge till.
ja man undrar ju om detta är nån slags familjehemlighet som barnet hört.
Citera
2021-05-13, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
ja man undrar ju om detta är nån slags familjehemlighet som barnet hört.

Den pappan har säkerligen vid detta laget både hört och sett att detta har kommit fram, kanske redan haft besök av polis och nu händer det saker hos denna mannen, troligen reagerar han med ilska och blir arg. Den flickan ska inte behöva vistas under samma tak som den mannen så man hoppas verkligen att hon får skydd. Sedan vet man ju inte om det ligger någon sanning i det hon säger men oavsett så händer det saker i mannen och man måste ju säkerhetskälla att flickan inte far illa under tiden man utreder, om man nu utreder !!! Jag fastnar för vad flickan säger ”att hennes pappa slagit” det betyder att flickan har den tanken om sin pappa !
Detta är bara vad jag tror och tänker så endast spekulation !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in