2021-07-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tvivlar han ligger i skogen död så länge då hade man hittat kroppen vid det här laget eller? t om den döde militären som tog livet av sig hittade man hans kvarlevor till slut. Gissar mer att mattias ligger i sjön tyvärr konstigt man inte fortsätter leta där av nån anledning..

Detta var i Aftonbladet 20/5 2020
Försvunnen 22-åring hittad död efter 16 år
De skelettdelar som i slutet av april hittades utanför Ljungby i Småland var kvarlevor efter en 22-årig man som anmäldes försvunnen från trakten 2004.

Sedan två privatpersoner hittat kvarlevorna inleddes en förundersökning om mord – men efter genomförd utredning finns inga misstankar om brott, skriver polisen i ett pressmeddelande.

Anhöriga till den avlidne har underrättats. (TT)

Ljungby
Citera
2021-07-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousFucker
Har polisen undersökt om det finns någon koppling till de inbrott som skett i området veckan före? Tänk om det var så att M stötte på en "liga", några människor på vägen som planerade inbrott eller liknande. Han kanske blev vittne till något han inte skulle se, och de tog med sig honom i bilen på 25:an. Polisenn har fått flera tips om misstänkta personer som bor längs med väg 25 mot Växjöhållet, vet inte om de följts upp dock. Finns ett hus som varit intressant, men inte hört något om detta i media.

Har följt denna tråd ett tag. Tror du är inne på rätt spår. Man (någon) tror att M är en inbrottstjuv och så går det käpprätt åt helvete? Hundarna markerar i ån. Kan jackan ha ett samband? Någon som fått M’s blod/varit i kontakt med honom när han är avliden och kastat jackan mm i ån för att bli av med bevismaterial. Man hör bråk mellan par. Bil som rivstartar. Någon som kört M långt bort och dumpat honom någon helt annanstans?
Citera
2021-07-24, 02:00
Medlem
Kan ju vara så att mordvapnet kastats i ån? Vet inte utifrån vilket kriteri en hund söker. De har ett otroligt bra luktsinne! Oavsetts så borde M flutit upp någonstans om han finns där. Jag tror han förts någonstans. Oftast är lösningen ”enklare” eller ja närmare än vad man tror. Finns för mig två alternativ antingen misstagen för inbrottstjuv eller så gick något snett när ”kreti och pleti” skulle göra någon mer sjuk film att posta på sociala medier - likt slagsmålsvideon. Tror inte snuten sover?
Citera
2021-07-24, 03:17
Medlem
En annan sak som slagit mig ( behöver inte ha med hans försvinnande att göra) Men man frågar väl inte om ett glas te vill man ha te frågar man om en kopp te!?
Citera
2021-07-24, 15:25
Medlem
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av skumpan66
Har följt denna tråd ett tag. Tror du är inne på rätt spår. Man (någon) tror att M är en inbrottstjuv och så går det käpprätt åt helvete? Hundarna markerar i ån. Kan jackan ha ett samband? Någon som fått M’s blod/varit i kontakt med honom när han är avliden och kastat jackan mm i ån för att bli av med bevismaterial. Man hör bråk mellan par. Bil som rivstartar. Någon som kört M långt bort och dumpat honom någon helt annanstans?

Jag har både fått tips och fört dessa vidare till bl.a polis och MP (missing people), vet dock inte om det är fler än jag och mina vänner som letat på dessa platser. Jag tycker det är väldigt tragiskt om det visar sig att han hela tiden funnits någon annanstans än på de ställen som de fokuserar på runt vattnet i Ljungby. Det borde vara ett j-a pådrag längs hela väg 25 och de vatten/naturområden som finns längs med sträckan. Det kan ju faktiskt vara så att han hållits /hålls inlåst någonstans, eller att han blev dränkt där hundarna markerat och sedan förflyttad i bil
Senast redigerad av AnonymousFucker 2021-07-24 kl. 15:27. Anledning: Tillägg
Citera
2021-07-24, 19:51
Medlem
Ossans avatar
Jag kan inte få väck tanken över att damluckorna faktiskt stod öppna ett tag strax efter försvinnandet. Polis menade att sannolikheten att Mattias skulle smitit igenom är mycket liten. Men det kan inte uteslutas. Har det sökta i ån nedanför kraftverket? Är en bra bit till nästa kraftverk som ja tror är i Traryd.
Citera
2021-07-24, 21:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Jag kan inte få väck tanken över att damluckorna faktiskt stod öppna ett tag strax efter försvinnandet. Polis menade att sannolikheten att Mattias skulle smitit igenom är mycket liten. Men det kan inte uteslutas. Har det sökta i ån nedanför kraftverket? Är en bra bit till nästa kraftverk som ja tror är i Traryd.

Precis det där har slagit mig ett antal gånger när jag funderat ....Vet att Dante ,som var en ung pojke slant igenom laxluckorna som fanns vid just det kraftverket där han bodde och att de sedan fann honom ,inte så långt ifrån kraftverket ,men ändå en bit bort ,så där kom denne person igenom trots att ALLA sa att dammluckorna var helt stängda ...så jao ...! hmm....

Nu är ju Ljungby helt andra dammluckor ,men endå !!??

Tanken att han slunkit igenom finns hos mig också faktiskt ....Ossan ...så det tål att tänkas på ....
Citera
2021-07-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousFucker
Jag har både fått tips och fört dessa vidare till bl.a polis och MP (missing people), vet dock inte om det är fler än jag och mina vänner som letat på dessa platser. Jag tycker det är väldigt tragiskt om det visar sig att han hela tiden funnits någon annanstans än på de ställen som de fokuserar på runt vattnet i Ljungby. Det borde vara ett j-a pådrag längs hela väg 25 och de vatten/naturområden som finns längs med sträckan. Det kan ju faktiskt vara så att han hållits /hålls inlåst någonstans, eller att han blev dränkt där hundarna markerat och sedan förflyttad i bil

Det var en tjej som sprang runt i det området för inte så längesedan. Står dock inget om det vad jag vet i media. Vet inte vad som hände med henne. Polisen kontaktades vet jag.
Ung, foppatofflor, vit tröja och ryggsäck.
Citera
2021-07-25, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AggressivtMongo
Tycker detta med försvinnanden har börjat spåra. Det räcker att vara borta en kvart så hamnar man på löpsedlarna.
Han ligger väl hemma hos nån polare eller en brud och sover.

Han har varit borta i 7 månader nu. Så det är uteslutet.
Citera
2021-07-25, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sokaren0104
Någon finns uppenbarligen i vattnet.

Eller en kroppsdel finns i vattnet.[/quote]

Precis! Han kanske dränktes och sen förflyttades? Därför hunden markerar på död människa för det var där han dog ? Förlåt för hemsk spekulation.
Citera
2021-07-25, 06:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Det medium som hörde av sig till E efter försvinnandet kanske hade rätt...hur hemska detaljerna än må ha varit.

Vad beskrev det mediumet?
Citera
2021-07-25, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Om det är han så har han en tvillingbrorsa.

Stämmer, han har en tvillingbrorsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in