Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Småland är fullt av torvmossar som varit viktiga för invånarnas försörjning i långa tider. Runt om finns massor av mossar och på många håll finns kostgjorda system av dammar som ser ut som "bassänger" på kartan. Jag är ingen expert på denna del av historien och vet inte hur de används idag. Men mediets uppgifter var en röd bil med två män, en yngre o en äldre någon av dem med ett namn på E, som plockade upp M och körde åt sydväst. M finns någonstans i skog med dike och kopplat till vatten men han är inte i vatten. Han är avliden och vill kontakta anhöriga ocv visar på ett armband.
Så varför inte leta på sådana platser lika väl som något annat?
Jag vet inte om jag tror på medier men lite av detta har dykt upp vet dock inte o vilket syfte eller det ska tolkas på samma sätt.
Bassänger= där säljs droger i närheten
Armband= det är många ungdomar som skyltar med dyra klockor. Det är några som har haft ett enkelt armband också.
E= Kan vara ett namn
Vuxen= det kan vara någon som är inblandad i att försöka dölja något det upplevs svårt för barn att göra detta så väl.
Det är lite luddigt men det skulle kanske kunna vara en vuxen som genom sitt jobb eller liknande har tillgång till att kunna gömma någon under marken utan att behöva gräva ett hål.