2021-03-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Skriv ordentligt istället och säg rakt ut vad du menar.
Nä jag vill inte hänga ut någon det är osäkert för det finns även personer som inte haft med M att gör men beter sig väldigt märkning!
Citera
2021-03-26, 00:11
Medlem
Tycker att allt i detta fallet är märkligt. Klart att någon vet något som dom inte vill berätta.
Citera
2021-03-26, 03:43
Medlem
Polisen ser en oroväckande narkotikatrend i Småland
PUBLICERAD 8 SEPTEMBER 2020

SVT Småland träffade lokalpoliserna i Ljungby som vittnar om en oroväckande trend.

Drogerna som ökar enligt polisen i Ljungby.

Ljungby

”Tramadol och Lyrica är de droger som ökat i popularitet. Fentanyl ökade kraftfullt i popularitet för något år sedan med ödesdigra konsekvenser. Men då det påvisade antalet överdoser med dödlig utgång kraftigt minskat, så tyder det på att populäriteteten minskat. En annan drog vi noterar vara på uppåtgående är MDMA.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...erna-i-smaland
Citera
2021-03-26, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zallymollyebbe
Tycker att allt i detta fallet är märkligt. Klart att någon vet något som dom inte vill berätta.

Att använda droger är brottsligt och speciellt då personen är under 18 år är det ännu värre.
Citera
2021-03-26, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Den här Shadman har man kollat upp hoppas jag. Kloak, organen utopererade, hittas i sitt skick, inte pengar att förhindra det som hänt honom... Varför skulle ngn ens skriva så om en helt okänd person. Nä, tror det finns mer bakom. Har säkert inte gjort ngt själv men vet definitivt vad som hänt M.

Med kloak menas nog gödselbrunnarna på Replösa Björkets Gård.
Citera
2021-03-26, 03:55
Medlem
Påminner om det ouppklarade fallet med Olle Högbom.
Han försvann för 37 år sen och hittades aldrig. Många liknelser med Ms försvinnande.
En teori som hans pappa var övertygad om tills han själv dog, var att det var någon inom polisen som var skyldig, ev kört på Olle och gjort sig av med kroppen. Senast i februari i år hördes poliser om detta.
https://www.st.nu/artikel/poliser-ha...dningen-vidare
Citera
2021-03-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Polisen ser en oroväckande narkotikatrend i Småland
PUBLICERAD 8 SEPTEMBER 2020

SVT Småland träffade lokalpoliserna i Ljungby som vittnar om en oroväckande trend.

Drogerna som ökar enligt polisen i Ljungby.

Ljungby

”Tramadol och Lyrica är de droger som ökat i popularitet. Fentanyl ökade kraftfullt i popularitet för något år sedan med ödesdigra konsekvenser. Men då det påvisade antalet överdoser med dödlig utgång kraftigt minskat, så tyder det på att populäriteteten minskat. En annan drog vi noterar vara på uppåtgående är MDMA.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...erna-i-smaland

Om det är någon som gett droger till M den kvällen får de ju träda fram !!
Citera
2021-03-26, 23:56
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
”Mina eftersökningar”
Av det jag hittade så är det lite olika gäng i Ljungby där det är spänningar, droger och olika sätt att få in inkomster.. vart får man annars dyra klockor ifrån när man är 17-19 år och bostaden inte är en lyxvilla.
Det finns kopplingar även till andra städer..
Det finns också människor i Ljungby som har andra typer av ”verksamheter” för sig och kanske inte är de som de utger sig för att vara..
Dock är svårt att reda ut allt..
Det finns människor som befunnit sig här på tråden som har mer vetskap om detta.. men det är svårt att riktigt veta och i vilket syfte.. men det är tydligt att det finns en rädsla för att träda fram..
Men absolut (tror jag) att något har hänt och framför allt efter ”det” hände.
Det kan vara så att även mer vuxna människor vet mer om detta.. det finns en ”ledtråd” jag inte kan släppa och det är den texten till 1916 1619.. läs den..
Samt vart M kan befinna sig nu... han som skrev otrevliga inlägg på E’s sida det gav en del information men syftet är som sagt oklart..
En tanke efter det ni tagit om bilen och paret.. hur gamla de?

"Texten till 1916 1619" som du skrev om du syftar på inläggen i denna tråd med dessa nummer. Har läst dem och vad är det som du funderar över? Förstår inte vad?
Citera
2021-03-27, 01:52
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Nä jag vill inte hänga ut någon det är osäkert för det finns även personer som inte haft med M att gör men beter sig väldigt märkning!

Nu har du varit hemlig med dina teorier som du inte vill förklara i två månader och vi fattar fortfarande inte vad du fattat. Förklara vad du fattat som vi inte fattat eller lägg bara av!
Citera
2021-03-27, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dizziemind
"Texten till 1916 1619" som du skrev om du syftar på inläggen i denna tråd med dessa nummer. Har läst dem och vad är det som du funderar över? Förstår inte vad?

Nej inget med de inläggen!
Citera
2021-03-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Nu har du varit hemlig med dina teorier som du inte vill förklara i två månader och vi fattar fortfarande inte vad du fattat. Förklara vad du fattat som vi inte fattat eller lägg bara av!

Det går inte diskutera teorier här i denna tråd, det är omöjligt eftersom en del vill ha en färdig teori och det har jag inte.
Det jag har lagt fram har jag fått bekräftat av de som kunde förstå och bekräfta saker.
Men jag får inte ihop det riktigt för det kan vara så att vissa här inne har fel syfte och därför rör det till det och jag vill inte hänga ut någon eftersom det inte går att diskutera teorin så blir den person dömd direkt och då missar vi att gå vidare om det är fel.
Jag kan ju inte heller säga vart jag hittar saker för då kommer det bli svårare att leta mer.
Så jag är lika förvirrad som ni, kanske fler teorier men jag är osäker på vilken jag ska gå på. Det behöver någon som vet och är här inne bekräfta mer.

Ber om ursäkt för det förvirrar mina inlägg men jag söker på mitt sätt och gissar inte bara. Men när man söker så kan man ju även hitta mer saker än vad man ska och det kan ju också göra det svårare för då gissar man lättare för att något verkar vara på ett sätt.

Så att hålla det öppet och dela med sig av bitar kanske är bättre.

Hur söker du information till detta tex?
Jag pusslar ihop saker jag hittar kring olika människor och deras beteende.
Citera
2021-03-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dizziemind

Detta är en låt, jag tror den ska heta 1916 som handlar om ett krig typ. Vår kära sh*man1916 delade detta. Detta gav iallafall lite andra saker också att leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in