2021-02-25, 11:14
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Inte alls tokig tanke om ghostande kroppar, inte alls faktiskt. . Ja med tanke på att M kunde slåss , har man svårt att tro någon skulle hoppat på honom, kniv har det talats om i tråden , men det skulle finnas blodspår på SM. . Al. spå. .ret. . Om han haltat skadad där.. mycket möjligt att M är GM åt ett annat offer menar du. . Ja tanken är fullgod. . Och att han håller sig borta ihopp om att lura polisen. . Hur ser det ut med tiggare i området? Saknas någon. . ??
Nej, nej, jag menade inte att M var gärningsman, då borde någon annan anmälts försvunnen vid samma tidpunkt,om det inte är en illegal invandrare eller tiggare förstås. Men det finns ju andra långsökta förklaringar och märkliga sammanträffanden ibland, där bara fantasin sätter gränserna. Något mordoffer långväga ifrån som dumpats där från replösabron t ex. Smidigt att bara tippa ut från bilen. Men tyvärr så är väl sannolikheten att det är Mattias extremt hög. Ganska hemskt egentligen att man hoppas att NÅGON ANNAN har blivit mördad..
Citera
2021-02-25, 11:49
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Skog, vatten men inte vatten. Det gjelder altså 90 % av ytan i Norden. Jeg kan garantere at med mindre man hittar honom i en ørken er han nära vatten.
Ja, haha det gäller att helgardera sig.. Det finns faktiskt en och annan som har märkliga förmågor, men tror det handlar om en promille av alla som utger sig för att ha speciella förmågor. Resten är antingen rena bedragare som vill tjäna pengar på vår förtvivlan eller så tror de sig faktiskt vara lite speciella jämfört med oss vanliga nollor. De har en "fantastisk gåva" och är utvalda av änglarna, typ. Måste vara nice att tro sig vara så utvald och speciell. Denna sista grupp är ju inte ute efter pengar, de har bara ett behov av att vara speciella och utvalda. De är inte alls elaka eller giriga människor, utan bara oerhört inbilska.
Citera
2021-02-25, 15:33
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Hmmm tömmarna till en häst ?? Runt handleden ???
Kolla karta Ekön syd väst om Ljungby ca 3 mil. . Kolla satellitbilder. . Känner du igen den platsen. .utifrån beskrivningen du lämnar kan det vara slasklera som menas. .
Sånt där överlevnadsarmband som vissa killar har, en lång lina som flätats till armbans. Går att binda eller strypa någon med
Citera
2021-02-25, 16:06
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Nej jag kan inte se att de har en relation
Den andra personen såg lite yngre ut.
Som jag har sett så är det en skog men sedan så är det som .. det ser ut som ett dike men det är bredare dike. Jag såg vatten men ändå inte vatten.. svårt att förklara. M var på fel plats de såg hans förvirring och att han inte hade skor på sig.
Från Ljungby nordväst... om man tar väg 25 är det inte långt till Berghemsmossen. På vägen i sydlig riktning har man på vänster sida en typ rastplats inne i skogen. Runt om på vägens andra sida är mosse och dikat...?
Senast redigerad av Parasolltroll 2021-02-25 kl. 16:07. Anledning: Miss
Citera
2021-02-25, 16:24
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Aaaah.. ok jag vet vilket du menar. Det där "Sveriges elit" armband med 3 kronor på. Hmmmm det är väl mest till för de såkallade nynazisterna som bär ett sådant armband. . Men visst absolut , jag förstår vad du menar.
I sydvästra hörnet av Ljungby finns en MAX, på Nyponvägen invid trafikplats 5. Väg 25 Helsingborgsvägen, går sydväst och alldeles efter trafikplatsen breder en stor torvmosse ut sig på norrsidan om Helsingborgsvägen. På sydsidan om vägen är skog, rastplats att köra in på, in i skogen. Ytterligare mosse ligger väster om skogen.
Citera
2021-02-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberduckie
Jag har tänkt stängd simhall ända sedan du först sade "vatten men inte vatten". Gummiarmband till nycklar?
Finns det badhus i närheten med utebassänger på sommrarna??
Citera
2021-02-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Elinge Hamneda verkar också ligga västerut !
Vad finns där? Skog , vatten hagar lite större? vägar
Citera
2021-02-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ni ser... det finns många sökplatser.

Elinge verkar ligga mer sydväst, däremot Esmared ligger rätt västerut.
Citera
2021-02-25, 17:25
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Finns det badhus i närheten med utebassänger på sommrarna??
Ingen aning men det finns konstiga grävda "bassänger" i norra änden av Berghemsmossen.
Om någon vill åka dit så står det Karlsro el Karlsbo bergtäckt på skylten från v 25.
Citera
2021-02-25, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Hur gjorde du när du "letade"? Och hur luktade reningsverket?
Man letar via texter eller kartor med satellit funktion över platser man vill undersöka ihopp om att någon bor i närområdet som tar en närmare titt på omgivningen samt undersöker objektet.
Senast redigerad av Massonite 2021-02-25 kl. 20:50.
Citera
2021-02-25, 21:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ja det tror jag.
Det är 3 dagar kvar tills han fyller 18 år. Då tror jag att han ger sig till känna. Och kommer hem.
Är nog bara önsketänkande. Varför skulle han dyka upp just vid sin 18-års dag?
Citera
2021-02-25, 21:36
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vad är ett medium för något då och varför ska man lyssna på dom? Svara på det framförallt. Vem som vill kan kalla sig för medium och skriva inlägg då det här är ett anonymt forum. Man kan också låtsas vara munk om man så vill. Skadan som sker är att det finns en riktig familj som söker efter sin riktiga son. Det här är väl ingen lekplats för uttråkade medelåldrare bara för att det är flashback?
Men hallå tror du på riktigt att du på något sätt bidrar till att göra någonting bättre för den drabbade familjen när DU skriver här? 😆 När polisen eller MP inte hittar något spelar det väl ingen roll ? Min första gissning ligger hos just familjen. Det hoppas jag att polisen också har i åtanke. Det är inte ovanligt att det visar sig att det ligger inom familjen. Men det är bara polisen som kan gå vidare med. Tills dess tycker jag det är läge att söka lite längrd bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in