2021-01-31, 15:59
Medlem
Vad är det för filmer och ”annat känsligt material” som sprids, som mamman skriver om på sin Facebook..?
Citera
2021-01-31, 16:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Håller med dig. Förstår inte riktigt heller varför så många hamnar i vattnet.

Tror det beror på skillnaden i tänk när det gäller kvinnor och män ...
Som kvinna söker du dej ju till buskar osv. att kissa bakom för att slippa synas med baken och snippan synligt ifrån båda håll , visst ....?

Medans en man slipper visa baken när han står invid ett vattendrag , jeansen döljer ju den + att om någon kommer är det ju lättare att dra upp gylfen å sen e det klarrrrt ,
medans kvinnor måste först resa sig från att sitta huk ; upp till ståendes , dra upp jeansen utmed benen för att bli färdig , så där ligger nog skillnaden att män oftare hamnar i vattnet ...!?

Har svårt att se framför mig hur det skulle se ut om en kvinna sitter på huk precis intill å-vattnet
och kissar ?
Hon lär ju synas aningens mer än en man i vilket fall , och det skulle nog kännas genant för folk som gick förbi att se en stor bak där vid vattenkanten , eller ??

Så tror inte kvinnor väljer att gå till vatten för att pinka/kissa ?
( spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-31 kl. 16:45.
Citera
2021-01-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Vad är det för filmer och ”annat känsligt material” som sprids, som mamman skriver om på sin Facebook..?

Det cirkulerade en film där tvillingarna slåss ganska brutalt.
Sen var det nog en film där M är berusade och kräks. Rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2021-01-31, 18:06
Medlem
En kropp har hittats i vattnet i Lilla Bommen i Göteborg och tros ha legat där ett tag skriver Aftonbladet. Kroppen har inte identifierats. Kollade Maps och känns nära omöjligt att kroppen har tagit sig dit och han nu har hamnat i Lagan. Bara en tanke, men som sagt, verkar ytters omöjligt.
Citera
2021-01-31, 22:04
Medlem
Pvt.Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipflop84
Det cirkulerade en film där tvillingarna slåss ganska brutalt.
Sen var det nog en film där M är berusade och kräks. Rätta mig gärna om jag har fel

Speeds klippen på Snapchat?

Kan man se det någonstans i nuläget?
Finns inte mycket bilder på Mattias online. Samma två bilder som används om och om igen i efterlysningarna. Den ena bilden ser ut att ha tagits innan Mattis kommit in i puberteten. Har till och med lite babyfett kvar. Den nyare bilden Mattias ser väldigt bra ut på. Hade jag gått i samma klass som Mattias hade han verkligen fått mig upphetsad.

Någon som kan ge mig en klar bild hur Mattias är som person? Har skrivits förvånansvärt lite om det. Hur var han socialt? Lätt med tjejer? Eller är det killar i hans fall?
Citera
2021-01-31, 22:15
Medlem
Att Dumpa en kropp I Göteborg kan vi nog utesluta totalt. Det finns miljontals bättre ställen att göra sig av med någon än i en av Sverigers största städer.
Det är dessutom fysiks omöjligt då Ån Lagan Inte rinner i Närheten av Göteborg.

Dock så försvinner det många personer varje år i ån Lagan (Inte samhället) Det finns de som tar självmord att hoppa från en bro eller gå ut på isen.

För att svara lite personer bakåt i tråden så är snödjupet i dagarna ca 15cm djupt sen senaste snöfallet. Det är dessutom rätt kallt då temperaturen varit neråt en -15grader.

Det skogsområde som snackats om är ett motionsstråk. Hela Västra sidan om den gamla Banvallen som idag är GC väg till Lagan. (Inte att förknippa med den gamla Banvallen som idag är GC väg vid S********t) Den Östra sidan som inte tillhör motionsdelen men fortfarande Krono*****n Det går mängder med stigar här och det är relativt öppet även om det är mer växtlighet än vad Västra sidan är. Dock söker man av detta relativt enkelt. Det finns dessutom en del gamla Vikingagravar och lämningar i området. Att en person skulle få ligga en längre tid i detta området låter osannorlikt.

Ån Lagan är väldigt stark även om det kanske inte syns så. Tittar man på hur vattnet rör sig så tror jag att under dessa timmar som evt dammlucka har varit öppen bitvis så är det helt möjligt att en kropp evt kan flyta med denna tid. Det är mörkt och det borde inte vara många som direkt spanar ner i ån under denna tid. Men framemot 8 snåret bör folk ha kommit ut och någon borde isf ha sett om det flyter något i vattnet före eller efter kraftverket. Detta är ju dock förutsatt att det flyter fritt. Ån är fylld av gamla träd och det är nog extremt lätt att fastna i något och sen förflyttas bit för bit.

Jag tror dessvärre det bara är tiden som kommer att utvisa när man hittar en evt kropp. Det måste vara tungt att inte få ett avslut.
Det är väl en sak om man får ett besked att en närstående har dött eller omkommit i en trafikolycka etc så finns det ju något att ta ett avslut med. Men när någon bara går upp i rök så måste det vara tungt.

Tittar man lite på detta som uppdagades för ett halvår sedan.
(FB) Skelettdelar i Ljungby
Det verkar ha skrivit extremt lite om detta men det är bara ett av de försvunna personer i trakterna kring Ljungby. Det värsta är att det skrivs rätt lite om inget om alla de försvinnanden eller de som begår självmord.
Citera
2021-02-01, 04:46
Medlem
Inget nytt om vad som hände på festen?
Säger ju sig själv att det mixats med både det ena och det andra där. Inte för att jag bryr mig om han eller någon av dem tagit något men ingen springer ut barfota på vintern om man inte tappat förståndet fullständigt.

Ligger väl i den där sjön sorgligt nog.
Senast redigerad av Bombaclap 2021-02-01 kl. 04:49.
Citera
2021-02-01, 12:59
Medlem
En tanke jag har haft är om M drabbats av Corona, vet att många som blir sjuka i Corona upplever att hjärnan inte fungerar riktigt som den ska och att det kopplar inte, särskilt i början är det många som upplever detta. Bara en tanke ? Kanske var därför som han betedde sig konstigt ?
Citera
2021-02-01, 13:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andath
En tanke jag har haft är om M drabbats av Corona, vet att många som blir sjuka i Corona upplever att hjärnan inte fungerar riktigt som den ska och att det kopplar inte, särskilt i början är det många som upplever detta. Bara en tanke ? Kanske var därför som han betedde sig konstigt ?
Ja du, det är nog lika stor risk att det har hänt som om att han har gått ner sig i ett slukhål.
Citera
2021-02-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Håller med dig. Förstår inte riktigt heller varför så många hamnar i vattnet.

De hamnar inte i vattenet av fri vilja. De blir i kastade i vattnet. Gärningsmännen vet att en som är alkoholpåverkad/drogpåverkad inte klarar sig i vattnet så ... det bästa sättet att råna och sedan inte använda vapen är att slänga personen i vattnet då det kommer att se ut som en olycka när kroppen hittas och inga spår av gärningsmännen finns kvar. De låter det se så nartuligt ut som möjligt.
Citera
2021-02-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
De hamnar inte i vattenet av fri vilja. De blir i kastade i vattnet. Gärningsmännen vet att en som är alkoholpåverkad/drogpåverkad inte klarar sig i vattnet så ... det bästa sättet att råna och sedan inte använda vapen är att slänga personen i vattnet då det kommer att se ut som en olycka när kroppen hittas och inga spår av gärningsmännen finns kvar. De låter det se så nartuligt ut som möjligt.

Mattias ligger inte i vattnet om jag ska tolka mina syner.
Citera
2021-02-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nej, som jag har förstått det så är det inte alls bekräftat att någon av tvillingarna använde droger. Har inte hittat någon pålitlig källa ang det. Vem har sagt det, när sades det och vad sa källan då? Alltså det är ju otroligt tråkigt och begränsande om vi alla här inne utgår från att Mattias var drogad och vimsade runt för att slutligen dratta ner i ån. Då missar man ju en hel drös med andra troliga (kanske mindre troliga iofs) scenario. Han kanske t ex var fullständigt klar i huvudet, sprang för att han var rädd och faktiskt blev mördad? Vet vi vilka de var som mötte honom och påstod att han frågat efter vägen till centrum? M kanske var så pass rädd och stressad, att de två mötande bara tyckte att han sa "centrum". De två mötande kanske i själva verket "hjälpte" M ned i ån. Alla på festen kanske ljuger och har kommit överens om att sprida rykten om att M använde droger, för att de själva på något sätt orsakat hans död?
Vad jag menar är bara att det är dumt att begränsa sig med att bombsäkert spika fast att t ex" M var drogpåverkad och agerade orationellt i ett drogrus", om det nu är så att detta rykte medvetet spridits av de/den skyldiga. T ex så tyckte jag, av det ytterst lilla man såg av M i filmen där han springer, att han verkade både spiknykter och definitivt inte flaxade med armarna, som någon i spridit i tråden. Om det är så att M faktiskt blivit dödad av någon, är det ju ganska troligt att denne någon eller några, hänger här i tråden och sprider *bekräftade sanningar" för att skydda sig själv/själva. Och nu inser jag att jag låter paranoid, men vi vet ju faktiskt inte.

Var är filmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in