2021-03-03, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Det räcker ju att nån grävt ner honom i närheten av dem vattendragen för att det ska mynna ut i ån ! Obs spekulation !
Grävt ner? Mitt i vintern i stenhård mark? Det kan man garanterat utesluta.
Citera
2021-03-03, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

I och för sig var det väl runt ca 3 plusgrader och rätt mjukt i markerna, men som sagts det är nog inte så sannolikt att det är det som har hänt. Men vad har då hänt ? Om M inte är i ån, vad har då hänt ? Finns det någon här som har någon tanke ? Är det något som inte spekulerats i, något som missats ? För jag tänker att enda sättet nu att det överhuvudtaget ska finnas någon chans att M hittas är att spekulera vidare, vända och vrida och utesluta och att så många som möjligt tänker till, vad som kan ha hänt !
Citera
2021-03-03, 13:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
I och för sig var det väl runt ca 3 plusgrader och rätt mjukt i markerna, men som sagts det är nog inte så sannolikt att det är det som har hänt. Men vad har då hänt ? Om M inte är i ån, vad har då hänt ? Finns det någon här som har någon tanke ? Är det något som inte spekulerats i, något som missats ? För jag tänker att enda sättet nu att det överhuvudtaget ska finnas någon chans att M hittas är att spekulera vidare, vända och vrida och utesluta och att så många som möjligt tänker till, vad som kan ha hänt !

Tänk om det var så enkelt att M mådde lite dåligt och ville få lite luft och gick ut på trappen för just den skull,och råkade låsas ute av misstag och hade ju inte fått med sig mobilen .
Det var fest nere i källaren ,och när han försökte göra sig hörd så uppfattade ingen det i fest-stämningen och kanske hög musik ?
Och när han frös så försökte han ringa på här och där för att få hjälp?

Men då måste han ha varit otroligt försynt när han ringde på hos folk, för han nämnde ju inte att han blivit utelåst utan ytterkläder och mobil ...det är där det hela är så märkligt ,om det nu var så det gick till ...hmm ..!!??

(spekulationer enbart )
Senast redigerad av landbandy 2021-03-03 kl. 13:45.
Citera
2021-03-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tänk om det var så enkelt att M mådde lite dåligt och ville få lite luft och gick ut på trappen för just den skull,och råkade låsas ute av misstag och hade ju inte fått med sig mobilen .
Det var fest nere i källaren ,och när han försökte göra sig hörd så uppfattade ingen det i fest-stämningen och kanske hög musik ?
Och när han frös så försökte han ringa på här och där för att få hjälp?

Men då måste han ha varit otroligt försynt när han ringde på hos folk, för han nämnde ju inte att han blivit utelåst utan ytterkläder och mobil ...det är där det hela är så märkligt ,om det nu var så det gick till ...hmm ..!!??

(spekulationer enbart )

Varför sprang han inte bara hem ?! Det har jag undrat hela tiden.
Citera
2021-03-03, 22:25
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Du talar om Ågårdsbron? Ingen omöjlig teori, men isf tycker jag det är konstigt att inte hundarna markerat där.
Det var ett tunt lager snö/slask på marken den dagen. inget direkt på vägarna, men det låg där det inte var trafik. Lämnas doftspår om man kliver på snö/slask?
Citera
2021-03-03, 22:25
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ingen tjäle vid tiden för försvinnandet, låg lite snö/slask, men ingen tjäle.
Citera
2021-03-03, 23:06
Medlem
Har M mött det mångkulturella Ljungby? Tror tyvärr det.
Citera
2021-03-04, 18:54
Medlem
Polisen gick idag ut med att dom pausar eftersöket tills vidare och har lagt ner förundersökningen ang människorov
Citera
2021-03-05, 09:50
Medlem
Citat:
Varför sprang han inte bara hem ?! Det har jag undrat hela tiden.

För att han på pårökt med fentanylplåster och inte vågade springa hem eftersom lilla mamsen låtsas som han inte använde droger.
Citera
2021-03-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
För att han på pårökt med fentanylplåster och inte vågade springa hem eftersom lilla mamsen låtsas som han inte använde droger.

Vad är det för fel på dig? Vem får ens för sig att skriva något sådant. Skäms människa..
Citera
2021-03-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnOEfternamn
Vad är det för fel på dig? Vem får ens för sig att skriva något sådant. Skäms människa..

Varför skulle man inte kunna skriva något sådant?
Citera
2021-03-05, 13:34
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Vid den tiden var det knappast någon tjäle att tala om här nere . Kylan och långvarig kyla kom senare Så för den sakens skull ingen orimlighet . Dock är det troligast att han ligger i vattnet eller fullt synlig om man öppnar ögonen ( senaste eftersöker jag minns i trakterna när tonårspojkar lekt med droger så låg den försvunne mitt i ett buskage relativt centralt och 100 tals passerade typ dagligen )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in