2021-01-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Om nu detta tidsscenario skulle kunna vara möjligt så är det lika bra att köra teorin i botten med en gång. Som sagt 20 minuter som M befinner sig vid bron innan E o D hör rop. Om nu M skulle ha någon fiende eller annat som är att likna vid brott så är det inom en tidsram av 20 min som detta skulle kunna ske. Då pratar vi korsningen Sickelvägen- Smalgatan hela Sickelvägen fram till Replösabron. Skulle ett brott ha skett ska detta ha hänt inom 20 min. Sedan hör D skrik på hjälp.

Detta är en grov spekulation men om inget framkommer som tyder på brott så kan vi avfärda denna teori och då kvarstår endast olycka/självmord. Under förutsättning att det är M som D hör.

Polisen har ju avfärdat dessa rop som att dom måste ha kommit från någon annanstans. Så polisens ess i leken är att man har två hundar som fått upp spår i vattnet vid Replösabron.

Om nu hundarna fått upp spår betyder ju inte det att det inte skulle kunna vara ett brott begånget. Så inget är givet i fallet. Polis och sök går fortfarande förutom då hundarna på antagande vad man tycker är rimligt. Å andra sidan vad är rimligt med M:s psykos.

Ja det är så mycket som är märkligt..
Det finns för mycket oklarheter för att ”bara” vara en psykos.
Ett drogbeetende med alkohol kan det vara men då borde han vara mer sluddrig och rörig i sitt sätt.
En psykos kommer sällan pang.. det brukar trappas upp och det har inte framkommit.
Samt om han har dolt det och nu ett självmord skulle vara ett syfte så är det han gör innan inget som passar in.

Att han plötsligt ska gå avviker.
Att han lämnar skor och sin mobil är det första som avviker. Dessutom tar han inte sin cykel.
Hans sätt att prata med folk avviker.
Och det framkommer att det finns folk som har information men inte vågar prata..
Citera
2021-01-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMay
Hittade lite info om drogutlöst psykos (i detta fall LSD), tror mer och mer på teorin att detta tyvärr kan vara det som hänt M

Akuta risker: Upplevelsen av att jaget är förlorat och verkligheten splittrad kan leda till ångest, skräck och panik. LSD tenderar också att lyfta undermedvetna tankar, känslor, minnen och traumor till ytan. Detta är inte i sig farligt, men LSD kan förvärra problem med den mentala hälsan eller leda till psykos för dem som löper stor psykosrisk. Sinnesvillor som orsakats av LSD kan återkomma som flashback till och med månader efter att substansen användes. Kritiska uppfattningar om sambandet mellan LSD och psykiska problem och psykos har också framförts.

Den LSD-påverkade personen har förändrad verklighetsuppfattning och kan vara benägen att skada sig själv eller sin omgivning. Olycksrisken är stor, i synnerhet om rusmedlet används på offentlig plats eller utan övervakning av någon som är nykter.
Ja, om det är en psykos så är det garanterat drogutlöst. Tror inte på "vanlig" psykos då detta inte kommer tvärt som drogutlöst gör. Vid vanlig psykos så märker man ett förändrat beteende innan en psykos. Som andra har skrivit så tror jag inte att M ville ta livet av sig men jag skulle verkligen vilja veta vilka droger han ev har tagit, det skulle kunna förklara en del.
Citera
2021-01-23, 19:08
Medlem
Nej tror på en olycka men att den utgörs av något som har gått snett.
D med ett N kommer upp ständigt men det kan vara i en funktion med att någon även vill åt han.
Han kan dock vara skyldig till annan skit ändå men inte i ett syfte att skada M avsiktligt.
Det finns någon mer här.

Någon som kan ha gjort att M går ut utan skor och jacka.
Eller någon som lämnar tillbaka Ms skor och jacka på festen efter att M har gått.
Då förstår jag paniken D får..
Citera
2021-01-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Följt tråden från början och känner mig tvingad att lägga mina två cent. Varför gör många det så förbannat invecklat... Senast igår läste jag en rusrapport om en person som tagid LSD och hör och häpna....fått snetripp och sprungit ut utan skor och jacka.... Mattias tror jag har fått i sig någon drog på festen, självvalt eller ej, fått en akut drogutlöst psykos och sprungit iväg... i paniken fått för sig att simma ifrån sina imaginära angripare eller gömma sig i vattnet... detta efter att ha knackat på hos personen där han bad om ett glas vatten. Han har med största sannolikhet drunknat. Case closed.

Ja precis som jag skrev tidigare så är det ett mycket tänkbart scenario... Har ägnat en stund åt att läsa olika storys om snedtrippar och hajade till när jag läste denna:

När jag började få en snedtripp gick allt jätte långsamt och allt ljud ekade, tillslut visste jag inte var jag var eller vad jag hette. Började få panik då och gick runt utan att kunna se vart jag gick och halkade tillslut och nästan trillade i en å, men fick tag i ett räcke precis innan jag trillade i. Med detta vill jag säga: prova aldrig LSD eller andra droger, de kan gå riktigt fel riktigt fort.

/Glad att jag lever
Citera
2021-01-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Nej tror på en olycka men att den utgörs av något som har gått snett.
D med ett N kommer upp ständigt men det kan vara i en funktion med att någon även vill åt han.
Han kan dock vara skyldig till annan skit ändå men inte i ett syfte att skada M avsiktligt.
Det finns någon mer här.

Någon som kan ha gjort att M går ut utan skor och jacka.
Eller någon som lämnar tillbaka Ms skor och jacka på festen efter att M har gått.
Då förstår jag paniken D får..
Jo men frågan är om M lämnade festen ensam el om någon annan följde med ut och sen kom tillbaka. Kom någon el några andra samtidigt som M lämnade? Kom andra människor dit efter att M hade varit borta ett tag? Har detta framkommit? Jag har missat detta isåfall 😕. Det känns som att brodern vet varför M lämnade festen men han vet kanske inte vad som hände sen.
Citera
2021-01-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Följt tråden från början och känner mig tvingad att lägga mina två cent. Varför gör många det så förbannat invecklat... Senast igår läste jag en rusrapport om en person som tagid LSD och hör och häpna....fått snetripp och sprungit ut utan skor och jacka.... Mattias tror jag har fått i sig någon drog på festen, självvalt eller ej, fått en akut drogutlöst psykos och sprungit iväg... i paniken fått för sig att simma ifrån sina imaginära angripare eller gömma sig i vattnet... detta efter att ha knackat på hos personen där han bad om ett glas vatten. Han har med största sannolikhet drunknat. Case closed.

Fast det är ju inte ”case closed” fören kroppen hittats oavsett vad som hänt!
Citera
2021-01-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymuser1234
källa https://mrkoll.se/person/pa-vaningar...rAuerAmUxacYfr

Denis (romaniacprivat ? han som filmar fighten kanske ?) är en kille som är född*den 8 december.

tidigare adress: storgatan 24,lgh 1203, ljungby , varför flytta han ?
3 dagar efter försvinnandet

2002*och bosatt i*Lagan*på*Storgatan 7. Han flyttade för*6 veckor sedan*(den 8 december 2020). Här bor han tillsammans med två personer - *D*och*C. föräldrar

Får mig att undra vem som är trött på D med ett N i Ljungby, numera i boende i Lagan!
Vill någon att han ska åka fast?
Senast redigerad av Hatabaka 2021-01-23 kl. 20:57. Anledning: Missat
Citera
2021-01-23, 20:17
Det finns lite oklara uppgifter i sammanfattningen som borde granskas. Vi har en spikad uppgift från MP att två vittnen sett M på Sickenvägen 01:45.02:00.

I sammanfattningen har vi detta.

- Polisen: mycket tyder på att 17-åringen har knackat på hemma hos en person på Replösa mellan väg 25 och Ringleden och frågat efter ett glas vid två-tre tiden på lördagsnatten (oklart om det är Smalspåret 5 som avses). "Men sista spåret är vid Smalspåret."

- Mamma E berättar att hon själv var vid Replösa under natten, vid den plats där Mattias senast hade observerats, och att hon då hörde skrik på hjälp. Var skriket kom ifrån gick inte att lokalisera, och det gick heller inte att se någon (mamman berättar detta i media).

Här är två motstridiga uppgifter. Den första, polisen. Polisen måste tidigt känt till att M varit på Smalspåret vid 01.30. Här pratas det om tider mellan 02:00-03:00. Här näms helt andra uppgifter både platser och tider. (Är detta galematias eller kan det finnas möjlig info?)

Den andra. Här uppger E att hon själv var vid Replösa under natten vid den plats där M senast observerats.

Så då skulle enligt E M ha observerats vid Replösa som sista observation.

Detta blir ju lite märkligt för då går polisen och hennes historia någorlunda ihop medans vår spikade sista observation är Sickenvägen då troligen i närheten av korsningen Sickenv.-Smalsp.

Kan det vara så att vi skulle behöva flytta fram vittnena Sickenv mycket närmare Replösabron?.
Citera
2021-01-23, 20:30
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivvepivve
Men i detta fallet verkar de inte friska.. det klart som fan att han kan dö, krävs inte mycket iq för att förstå detta haha. Med rätt träff så tuppar du av och förstår du inte det så ber jag dig att läsa på. Oavsett hur gammal du är så förstår man väl att slå mot tinningen är extremt farligt.

Jasså? Jag är snart färdigutbilidad läkare men visst, du som minsann googlat gott hela kvällen och sett på the good doctor vet mer än mig
Citera
2021-01-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det finns lite oklara uppgifter i sammanfattningen som borde granskas. Vi har en spikad uppgift från MP att två vittnen sett M på Sickenvägen 01:45.02:00.

I sammanfattningen har vi detta.

- Polisen: mycket tyder på att 17-åringen har knackat på hemma hos en person på Replösa mellan väg 25 och Ringleden och frågat efter ett glas vid två-tre tiden på lördagsnatten (oklart om det är Smalspåret 5 som avses). "Men sista spåret är vid Smalspåret."

- Mamma E berättar att hon själv var vid Replösa under natten, vid den plats där Mattias senast hade observerats, och att hon då hörde skrik på hjälp. Var skriket kom ifrån gick inte att lokalisera, och det gick heller inte att se någon (mamman berättar detta i media).

Här är två motstridiga uppgifter. Den första, polisen. Polisen måste tidigt känt till att M varit på Smalspåret vid 01.30. Här pratas det om tider mellan 02:00-03:00. Här näms helt andra uppgifter både platser och tider. (Är detta galematias eller kan det finnas möjlig info?)

Den andra. Här uppger E att hon själv var vid Replösa under natten vid den plats där M senast observerats.

Så då skulle enligt E M ha observerats vid Replösa som sista observation.

Detta blir ju lite märkligt för då går polisen och hennes historia någorlunda ihop medans vår spikade sista observation är Sickenvägen då troligen i närheten av korsningen Sickenv.-Smalsp.

Kan det vara så att vi skulle behöva flytta fram vittnena Sickenv mycket närmare Replösabron?.

Bostadsområdet där bla Smalspåret ligger kallas Replösa. Det är alltså inte bara vid bron och omkring som kallas Replösa. Så de uppgifterna går ihop.

Det om att han skulle knackat på mellan Ringleden och väg 25 är dock lite märkligt, för jag undrar om det inte var polisens uppgifter till media. Så snurrigt kan det väl inte varit för polisen de första dagarna/veckan så de blandar ihop Smalspåret med det... I vilket fall verkar det ju inte stämma eftersom polisen nu uppger Sickingevägen som sista observation.
Senast redigerad av Joline84 2021-01-23 kl. 20:33. Anledning: Edit
Citera
2021-01-23, 20:37
Medlem
Dennis Har Inte Dödat Sin Egen Bror! Fatta Det! Dom älskar Varandra! Han Mår Skit Nu Naturligtvis Och Det är Fan Inte Schysst Att Anklaga Honom För Att Va Inblandad I Försvinnandet Av Sin Egen Bror!! Lägg Ner Det Snacket Nu!!!!!
Citera
2021-01-23, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Bostadsområdet där bla Smalspåret ligger kallas Replösa. Det är alltså inte bara vid bron och omkring som kallas Replösa. Så de uppgifterna går ihop.

Det om att han skulle knackat på mellan Ringleden och väg 25 är dock lite märkligt, för jag undrar om det inte var polisens uppgifter till media. Så snurrigt kan det väl inte varit för polisen de första dagarna/veckan så de blandar ihop Smalspåret med det... I vilket fall verkar det ju inte stämma eftersom polisen nu uppger Sickingevägen som sista observation.
Precis, jag har för mig att det var någon i söket som knackade på där ute vid norrleden som mer eller mindre blev ombedd att dra dit pepparn växer. Ingen hade sett M där. Så då utgår vi ifrån att det var tidigt i fallet och den infon kastar vi i papperskorgen. Sickingev. är det som gäller.
Senast redigerad av sherlocksnake 2021-01-23 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in