2021-02-28, 15:01
Det är M's Födelsedag idag.
Citera
2021-02-28, 16:29
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
På bron behövt att pissa, gått över räcket och ställt sig på ett betongfundament och ramlat i och krokats fast av rötterna från träd som står i anslutning till betongfundamentet mitt på bron

Du talar om Ågårdsbron? Ingen omöjlig teori, men isf tycker jag det är konstigt att inte hundarna markerat där.
Citera
2021-02-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokaren0104
Fast de vittnen som såg honom längs vägen såg väl honom utan jacka och skor? Eller hur menar du? Att han skulle ha gått ut med skor och jacka och sedan skulle någon ha lagt dit dessa i efterhand?

Nej, jag vet inte, det beror väl på när han gick samt vad som har hänt, tycker det är märkligt att han går ut och lämnar allt, särskilt mobiltelefonen ! Varför lämna den ?!

Spekulation: om M gick ut kanske för att han stämt träff med några ??! eller i alla fall träffade några precis runt omkring där festen var och de då ”slängde” in honom i en bil och att han sedan lyckades fly och därför försökte få komma in hos dem på Sm*lsp*r*t. Låt säga att M inte vågade säga till dem i husen på Sm*lsp*r*t vilka som var efter honom eller vad som hade hänt, sedan springer M därifrån och skriker att han ska till tjejen på Kl*tv*g*n men så springer M i stället ut på S*ck*ng*v*g*n och där tyvärr haffar de honom igen, sen kan vad som helst ha hänt, detta är en av alla teorier som jag tänkt på och som sagt bara spekulation.
Citera
2021-02-28, 19:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Tänker på M:s mamma och bror D idag 💔.........
Citera
2021-03-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Finns det ett klipp på det? I tråden?

Varför använder inte folk sökfunktionen?
https://www.flashback.org/leave.php?...eon.MOV%2Ffile
Citera
2021-03-01, 06:50
Medlem
Nu har de dykt igen där hundar markerat. I 3 dagar. Området i ån kring Replösa bron och 200m omkring är nu grundligt avsökt, och han finns inte där. Men varför markerar flera hundar? De är skickliga och dessutom flera hundar vid flera tillfällen. Kanske bör man ordentligt börja kolla ev tillrinning till ån från omgivningar?
Citera
2021-03-01, 07:06
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Nu har de dykt igen där hundar markerat. I 3 dagar. Området i ån kring Replösa bron och 200m omkring är nu grundligt avsökt, och han finns inte där. Men varför markerar flera hundar? De är skickliga och dessutom flera hundar vid flera tillfällen. Kanske bör man ordentligt börja kolla ev tillrinning till ån från omgivningar?

Att han kan ha lagt sig för att vila eller dricka vatten vid en brunn eftersom han var så törstig , eller något sådant ?
Men hur är det med brunnarna där i Ljungby ?
Går det mesta brunnsvattnet ner till Lagan ?

( spekulation )
Citera
2021-03-01, 11:50
Medlem
Citat:
Är det sant..? 🥺 Tänkte ändå att nästa gång de gör en grundlig dyksökning kommer han hittas.
Det är verkligen anmärkningsvärt att hundarna markerar utan fynd. Även om det ej är M de markerar på så är det ju NÅGOT. Och innan de hittar något annat som kan förklara hundarnas markering tror jag att M fortfarande är den mest troliga källan.

Får hoppas att de som jobbar med fallet gör en noggrann studie av alla potentiell tillrinningar som skulle kunna leda till markeringar vid bron. Samt utför sökinsatser med hund i samma område.
Citera
2021-03-01, 19:35
Medlem
32åringens avatar
Citat:

Det finns flera bäckar som rinner ut i närheten av där hundarna markerat.
Kolla runt Replösabron på lågpunktskarteringskartan.

https://www.arcgis.com/apps/webappvi...46a5760efecee3

Jag tog en skärmdump precis vid Replösabron. Hundarna markerade vid viken nordväst om bron.
Det går en bäck som mynnar ut i viken. Den passerar under en väg strax innan utloppet.

https://www.bildtagg.se/bild/8tl4ql5e9xxmymi7z7hu7l
Senast redigerad av 32åringen 2021-03-01 kl. 20:00.
Citera
2021-03-01, 20:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Extra tungt för anhöriga igår...
Citera
2021-03-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Det finns flera bäckar som rinner ut i närheten av där hundarna markerat.
Kolla runt Replösabron på lågpunktskarteringskartan.

https://www.arcgis.com/apps/webappvi...46a5760efecee3

Jag tog en skärmdump precis vid Replösabron. Hundarna markerade vid viken nordväst om bron.
Det går en bäck som mynnar ut i viken. Den passerar under en väg strax innan utloppet.

https://www.bildtagg.se/bild/8tl4ql5e9xxmymi7z7hu7l

Det räcker ju att nån grävt ner honom i närheten av dem vattendragen för att det ska mynna ut i ån ! Obs spekulation !
Citera
2021-03-02, 11:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Det räcker ju att nån grävt ner honom i närheten av dem vattendragen för att det ska mynna ut i ån ! Obs spekulation !

På något sätt litar jag mycket sökhundarna därför är det underligt att de påvisar samma ställe hela tiden , och ingen hittas .
För att falla ner i kallt vatten med starka strömmar så orkar man nog bara ropa på hjälp en stund , sen måste man ju kämpa för att hålla sig över vattenytan .
Strömt vatten är ju inte något att leka med tyvärr ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in