2021-02-27, 21:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Om du läser dom två sammanfattningarna i början av tråden så får du en bild av händelseförloppet.

Han hade ju gått UT, utan skor och ytterrocken; som hade mobilen i rockfickan ....

Så därför vet vi ju att han INTE såg något meddelande typ sms på sin mobil för att gå ut ...

Killarna satt i ett rum i källaren ,så mobilen var ju en våning upp ; på markplan ,så hur han fick för sig att gå ut helt plötsligt kan INTE ha berott på något sms eller mobilsamtal...därför är vi härinne i tråden mycket undrandes och fundersamma ,vad som gjorde att han "drog ut" ,så som hans polare sa ; att han sagt till dem ,helt appropå:
-Jag drar nu !
utan någon speciell dramatik ,bara så där lugnt ,,,bestämde sig redan i källarplan för att gå,helt enkelt ...hmm ....!?????

Fortfarande undrar vi härinne !!!???
Senast redigerad av landbandy 2021-02-27 kl. 22:30.
Citera
2021-02-27, 22:42
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Nu får det vara nog! Jag är så trött på oseriösa inlägg här! Jag är sierska (ja, jag är man men identifierar mig i detta som kvinna) och har nu gått igenom avföringen från en av våra hundar (3-årig hane Rottweiler som aldrig haft fel! ) och den är helt klar! Och jag fattar inte varför ni andra fjollar runt här med era sk teorier! Mattias befinner sig i ett område som innehåller träd och vatten, kanske en swimming-pool som är kvadratisk eller år rund, men när han möter mig pekar han på sina juveler både här och där, och ser frågande ut. Jag ser hur komplicerat det är, då han fortfarande kanske har en skuld till juveleraren vad gäller allt bling-bling, och det får mig att inse att han kanske lever eller är i antingen vatten eller skog, om han nu inte i smyg tagit flyg-cert och befinner sig på annan plats där ovan. Men när jag rotar i vår hunds feces, och speciellt när jag nu har mediterat enligt alla förståsigpåares regler, tycker jag saken är självklar; Sök efter Mattias där han ÄR och låt bli allt annat! Jag kan ju se honom där han kommer mig tillmötes, i en ryslig ljusbåge, och kanske står det Ljungby där…? Eller möjligen Laholm? Kanske Knohult? Vad vet jag? Men en ordentlig donation till min forskning kan säkert öppna mina ögon permanent…!

Allvarligt – är det här vad Flashback ska syssla med…? Min mor (dement) ringde till olika betalnummer för att få veta sin framtid, fick veta att hon skulle bli 103 år (efter åtskilliga samtal till dessa siare, innan hennes gode man låste hennes telefon efter tusentals kronor ner i avloppet) och hon blev inte ens 85. Jag avskyr dessa klärvoajanta inlägg, och undrar varför annars normala FB-medlemmar lånar sig till att gå in i dessa sjuka resonemang som hade de något med verkligheten att göra.

Personligen tycker jag att det är ett hån mot de anhöriga. Fjolla gärna runt med era visioner ni som siare/siorskor, men omsätt dem då i praktiken så att han hittas, och först därefter kan ni slå er för bröstet vad gäller era siar-förmågor. Dessförinnan - håll gärna truten, eller ge er ut och leta. Blir han hittad pga era dokumenterade visioner - bra gjort! Då ska ni ha credit! Innan dess- håll tyst.
Tycker inte du verkar ha så mycket vettigt att komma med så att du har rätt att bestämma vilka som ska skriva här och inte. Om du skriver något som leder polisen rätt, så de hittar M och kan klargöra vad som hände, då ska du få credit. Eller om du kan skriva något som tröstar familjen och ger dem ro och tillit till att du kommer att lösa deras trauma, då ska du få credit. Tills dess kan du ta dina översittarfasoner och gömma dem där solen inte skiner.
Det förekommer då och då här på fb att en inblandad och ibland skyldig vill vara med och "gissa" vad som hänt. Även MP har erfarenheten att den skyldige vill delta i söken, ofta väldigt aktiv men med märkliga inslag som gjort iakttagande människor uppmärksamma. Men du verkar vara en sån där tondöv person som bara skulle kört bort mördaren för att han var så konstig. Eller sagt att konstiga antydningar på flashback är bullshit. Och du hade vänt mördaren ryggen och gått åt ditt eget håll. Dövblind.
Citera
2021-02-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Han hade ju gått UT, utan skor och ytterrocken; som hade mobilen i rockfickan ....

Så därför vet vi ju att han INTE såg något meddelande typ sms på sin mobil för att gå ut ...

Killarna satt i ett rum i källaren ,så mobilen var ju en våning upp ; på markplan ,så hur han fick för sig att gå ut helt plötsligt kan INTE ha berott på något sms eller mobilsamtal...därför är vi härinne i tråden mycket undrandes och fundersamma ,vad som gjorde att han "drog ut" ,så som hans polare sa ; att han sagt till dem ,helt appropå:
-Jag drar nu !
utan någon speciell dramatik ,bara så där lugnt ,,,bestämde sig redan i källarplan för att gå,helt enkelt ...hmm ....!?????

Rocken och skorna kan ha lagts dit i efterhand också, bara så man kan ha det i åtanke !
Citera
2021-02-27, 23:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Rocken och skorna kan ha lagts dit i efterhand också, bara så man kan ha det i åtanke !

Jo det kan du ha rätt i....
Vilka som egentligen vet vad som hände är ju antagligen den/de som gjort honom något ,eller ANNARS enbart han själv ,om han drog iväg på egen hand ....

Verkar ändå som att några sett honom under kvällen, så vittnen till att han var ute är ju iallafall sant ...

Inte lätt detta ,mycket timmar där ingen vet något om var han befann sig ?? ...suck...
Citera
2021-02-28, 01:00
Medlem
Citat:

-Jag drar nu !

Är det verkligen klarlagt att han gick ut direkt? Bara för att han sa ”jag drar nu” behöver han ju inte ha lämnat huset förrän en stund senare.,De andra var ju i källaren, skriver du, och såg väl inte ytterdörren därifrån?
Citera
2021-02-28, 01:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är det verkligen klarlagt att han gick ut direkt? Bara för att han sa ”jag drar nu” behöver han ju inte ha lämnat huset förrän en stund senare.,De andra var ju i källaren, skriver du, och såg väl inte ytterdörren därifrån?

Javisst ,så kan det ha varit -som sagt ingen härinne i tråden vet ju egentligen när saker hände ?

Såvida det inte är någon härinne som var på festen ?
Men som Du skriver ,och som vi härinne uppfattat det ,så tog han ju sig upp ifrån källarplan ....

Att den där granntjejen råkade filma M springandes ,är ju på något sätt bra ,för då vet vi ju att han gick ut i vilket fall...
Citera
2021-02-28, 01:29
Medlem
Citat:
Javisst ,så kan det ha varit -som sagt ingen härinne i tråden vet ju egentligen när saker hände ?

Såvida det inte är någon härinne som var på festen ?
Men som Du skriver ,och som vi härinne uppfattat det ,så tog han ju sig upp ifrån källarplan ....

Att den där granntjejen råkade filma M springandes ,är ju på något sätt bra ,för då vet vi ju att han gick ut i vilket fall...

Finns det ett klipp på det? I tråden?
Citera
2021-02-28, 02:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Finns det ett klipp på det? I tråden?

Ja det finns det .
Hittar inte länken tyvärr ,någon som kan hänvisa Cymbaltazzz?
Senast redigerad av landbandy 2021-02-28 kl. 02:38.
Citera
2021-02-28, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Nä precis detta har jag sagt innan också! Hur vet vi detta helt säkert?

Körde någon dit med hans saker efter...
Eller kom han tillbaka men gick igen?

Och tycker det är ännu märkligare nu ang hans mobil.. så han är 17år och sitter i en källare med sin polare..
Och hans mobil liter i hans jacka en vånings upp!?
Citera
2021-02-28, 07:11
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Nä precis detta har jag sagt innan också! Hur vet vi detta helt säkert?

Körde någon dit med hans saker efter...
Eller kom han tillbaka men gick igen?

Och tycker det är ännu märkligare nu ang hans mobil.. så han är 17år och sitter i en källare med sin polare..
Och hans mobil liter i hans jacka en vånings upp!?

Alla ungdomar brukar ju typ alltid ha din mobil i handen. Håller med om att det är konstigt.
Citera
2021-02-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath

Fast de vittnen som såg honom längs vägen såg väl honom utan jacka och skor? Eller hur menar du? Att han skulle ha gått ut med skor och jacka och sedan skulle någon ha lagt dit dessa i efterhand?
Citera
2021-02-28, 14:23
Medlem
r_o_ns avatar
Jag vidhåller "min" teori. Mattias har av någon orsak blivit oregerlig och iom det har han slängts ut på husets uteplats (inglasad?) därav är han utan skor jacka, mobil och plånbok. Sitter där och tjurar en timme (som saknas i tidslinjen) för att sedan ta sig ut och ta sig därifrån.

Ev. påverkad av sprit eller droger eller både och så reflekterar han inte på att han är skolös utan utan ytterkläder. Tagit sig ner till bron, för att ta sig vidare till den andra festen. På bron behövt att pissa, gått över räcket och ställt sig på ett betongfundament och ramlat i och krokats fast av rötterna från träd som står i anslutning till betongfundamentet mitt på bron.

Där sitter han fast och p.g.a. kyla jäser inte kroppen (bukhålan) och skapar då ingen lyftkraft.
Gissar att han flyter upp, när vattnet blir varmare, typ över +10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in