2021-03-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnOEfternamn
Står att hunden pekar mot nytt område. Dvs inte ner mot
ån Lagan. Kan tyvärr inte läsa mer då jag ej prenumererar..

Finns också på Svt

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...r-pa-fel-plats
Citera
2021-03-18, 08:18
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Står att hunden pekar mot nytt område. Dvs inte ner mot
ån Lagan. Kan tyvärr inte läsa mer då jag ej prenumererar..
Det här är alltså inget nytt. Gäller samma skogsområde, och samma spårhund som det har varit diskussioner om de senaste 20 sidorna här i tråden.
Citera
2021-03-18, 08:55
Medlem
Om spårhunden vill in i ogängligt område, men man har vänt henne pga mörker och andra anledningar gar..
Vad händer om man släpper henne lös och hon får leta själv? Om hon hittar något, skallar hon då eller markerar tyst? Om hon hittar något, kommer hon tillbaka själv och leder spårföraren rätt på?
Citera
2021-03-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Vi får hoppas att han hittas i helgen. Två sök att ansluta sig till. Ut och leta med er.
När är söken, tid och plats? Vet någon hur man ansluter sig?
Citera
2021-03-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamdetektif
När är söken, tid och plats? Vet någon hur man ansluter sig?

Gå med i gruppen på Facebook och anslut dig där igenom
Citera
2021-03-18, 18:42
Medlem
Vet inte varför men det här fallet får mig att tänka på en snubbe som klättrade upp på ett tak och spenderade natten i en skorsten. Fattar fortfarande inte hur han kunde hittas levande.
Citera
2021-03-18, 19:00
Medlem
Citat:
Jag tror att Sh*dman är troende och leker duktig i kommentarerna. Han verkar vara gjord av sten för att kunna möta onda ting. Någon kristen/troende här som hänger med på vad jag menar med hans beteende?
Han skriver att mamman ska släppa och tro på att hennes son är död för att slippa må dåligt över det.

Vilken vers? Och vad kan han veta vad han ska koppla till detta?
Citera
2021-03-18, 19:26
Medlem
Varg har synts i Ryssby i januari samt även vid Gnustorp har vargobservationer gjorts enligt Smålänningen, tänker att om M somnat eller ramlat att M blivit tagen av vargen ?! ( spekulation )
Citera
2021-03-18, 20:14
Medlem
Nähä!
Citera
2021-03-18, 21:57
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Någon som prenumererar på smålandsposten som kan skicka här vad där står i den nya artikeln angående blodhunden Sonja och det nya spåret?

Jag citerar en bit av artikeln.
Sonjas hundförare verkar tvärsäker på sin sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Smålandsposten
Sonja följer personens dna-doft och har följt efter Mattias doft från festen som han lämnade innan han försvann. Hundföraren Sara Vallin säger att hunden har följt den rundan som Mattias enligt polisens uppgifter har rört sig på efter festen.

– Hon tar oss på Smalspåret och vägen upp emot det nybyggda området på Midsommarvägen. Sonja rör sig i skogen innan hon sedan går mot riksväg 25, och där slutar spåren. Hon går inte ner mot vattnet över huvud taget.

– Att Mattias har gått från Smalspåret till Replösabron och slängt sig i ån är 100 procent uteslutet. För då hade vår hund tagit upp det i sökandet. I det här ärendet är det något som är fel, säger Gerd Andersson som har hållit på med att söka med blodhundar sedan på 1980-talet.

Hunden har sökt efter Mattias Borg vid åtta olika tillfällen i Ljungby och varje gång har Sonja stannat till vid 25:an.

Hur säkra är ni på Sonjas spår?

– Hon rör sig mot vittring och följer Mattias doft. Sedan kan vädret ha ändrat riktningen på doften så det är svårt att säga att han exakt gick här vart Sonja har gått, säger Sara Vallin.

Vad tycker du om de områden som polisen har sökt i?

– Polisens hundar är duktiga. Om han är i Lagan tror vi han ligger högre upp, närmare mot 25:an. Vi tycker därför de borde dykt högre upp.
Citera
2021-03-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Varg har synts i Ryssby i januari samt även vid Gnustorp har vargobservationer gjorts enligt Smålänningen, tänker att om M somnat eller ramlat att M blivit tagen av vargen ?! ( spekulation )

200 år sedan en varg dödande en människa i sverige, så inte särskilt troligt, men inte omöjligt. Man vet aldrig.
Citera
2021-03-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Jag citerar en bit av artikeln.
Sonjas hundförare verkar tvärsäker på sin sak.

Tack snälla!
Vi får hålla tummarna att han hittas i helgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in