2021-01-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faliraki
Ja, bilden som först målades upp av tvillingparet var ju två oskyldiga pojkar som ägnade större delen av sin fritid till idrott. Nu verkar det ju mer se ut som att det istället var mycket knark, misshandel och andra dumheter de ägnade sig åt.

Ja tyvärr. Självklart gör det inte saken mindre ledsamt och förtvivlat och det är fortfarande bara ett barn så hur det än ligger till är det väldigt ledsamt och sorgligt.
Nu får man dock en helt annan bild och kanske var han ledsen/deprimerad och mådde dåligt av deras relation. Msn undrar vem som var den mest drivande av dom med slagsmålen? Var det på riktigt eller gjorde som det för show och tjäna pengar? Till droger?
Citera
2021-01-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ashgrytrhtfdfd
Alla sköter sitt o skiter i allt annat!

Tyvärr är det så i dagens samhälle! Ledsamt och tragiskt
Citera
2021-01-17, 12:00
Medlem
Nu känner jag mig gammal och trött.

Är det alltså vanligt förekommande att dagens 17-åringar matar slag mot varandra på film på det här viset? På skoj?
Citera
2021-01-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Kan ju vara så att han skrikit eller sprungit flera gånger förbi och att hon tyckte det såg knäppt ut, ville filma och lägga ut på snap, man ser ju klart o tydligt att hon överdriver sitt förvånande med flit för att det ska se kul ut på filmen. Sen ser det ut som att hon säger typ "vad fan är det som händer" och skrattar.

Ja hon kanske överdriver jätte mycket för att det ska se böttte ut. Ja jag tycker med det ser ut som hon skrattar!
Skulle det vara något allvarligt hon ser hade man ju hoppats att hon ringt efter hjälp eller bett föräldrarna gå ut och hjälpa till för annars är det ju helt sjukt!
Citera
2021-01-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ashgrytrhtfdfd
du behöver komma ut ur huset )) personligen har jag bråkat med mina bästa polaren och dem har jag än idag. överstyr gick det tror ingen mådde efter det som hände 2020 men att påstå såhär sjuka grejer! särkilt om hans bror läser detta, vad ska han tänka?

Jo tack jag är ute och sett mycket ska du veta.
Det är inte en frisk relation. Punkt slut!!!!!
Citera
2021-01-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Och?

Den är enligt tråden inte ens ett år gammal, säger en del om dynamiken både mellan bröderna och deras vänner. Som jag antar var de som filmade.

Exakt så känner jag med!
Citera
2021-01-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherrycola
Detta var helt fruktansvärt att titta på, polisen Måste se den där filmen. Mår illa. Hur kan man stå och filma en sådan grov misshandel? Hur kan man misshandla M sådär? Va fan är det för fel på M's bror och kompisar. Vilka vidriga människor jag önskar dom ingen som helst lycka i livet.

Nä tycker kompisarna är lika knäppa och sjuka som brodern. Visar ju lite på vad det är för polare med. Inte de mest smarta direkt. Fruktansvärt vidriga kompisar!
Citera
2021-01-17, 12:09
Medlem
Citat:
Det är dock inte helt obefogat. Varför har du ett problem med att man klandrar personer som slår andra i huvudet med knytnävarna eller som skrattar och filmar när andra slår andra i huvudet med knytnävarna?

Tycker filmerna bidrog med en helt annan bild än bara påståenden i tråden.

Definitivt! De verkar kapabla till en hel del.
Citera
2021-01-17, 12:10
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
En bekant gav ett helt annat tänkbart scenario. Det bygger helt på spekulationer , Mamma E ska enligt uppgift vara "sträng" när det gäller droger , och det ryktas M tidigare haft strul med droger. Om man då tänker sig att M är drogpåverkad och kommer hem utan skor och jacka, och mamma upptäcker detta, ett bråk uppstår , M blir våldsam och i tumultet förolyckas ( t.ex trillar och bryter nacken när mamma eller D knuffar honom) De får panik och dumpar honom någonstans.

Kan detta kunna ha hänt ? Ja enligt mig är det inte helt omöjligt

1. Det kan förklara tiden mellan Ågårdsvägen och Smalspåret
2. Bröderna är enäggstvillingar, hur lätt är det se skillnad på dem nattetid ?
3. Det saknas uppgifter när och hur Mamma och Bror letat och när anmälan kommit till polis.
4. Flera uppgifter i olika media har kommit från mamma eller bror ("rökridåer" ?)
5 Mamman är lärare i svenska ( utpressnings sms var skriven på sämre svenska( mamma vet hur
tonårigar och många yngre skriver)
6 Finns fall där gärningsmän varit med och letat och även tryckt på med letandet.

Hur ser ni på ett sådant scenario möjligt/omöjligt , med hänsyn till vad vi vet eller inte vet?
Dina tankar stämmer väldigt väl överens med vad jag tänkte när jag ganska nyligen började läsa om det. Fantastiskt bra sammanfattningar i den här tråden! Hoppas polisen sökt igenom deras hem ordentligt.
Citera
2021-01-17, 12:11
Medlem
Citat:
Tjejen har jag inte sagt något om. Sedan har jag inte fördömt någon, jag har sagt att det inte är normalt, för att det inte är normalt.

Vi spekulerar i teorier om vad som kan ha hänt i tråden, att situationen är jobbig för de anhöriga är begripligt, samtidigt är det inte särskilt konstigt att folk reagerar på framförallt slagsmålet.

Ska man utgå från att alla inblandade kan må dåligt av teorier i forum så kan man lika gärna lägga ner alla trådar som avhandlar våldsbrott och mord.

Finns tidigare fall där ett syskon dödat ett annat syskon dessutom, där föräldrarna dolt att så skett. Jag förstår att det måste vara fruktansvärt för föräldrar, syskon och vänner att kanske obefogat ifrågasättas, men med ett våldsamt beteende så kan man råka skada andra på allvar. Så jag tycker inte misstanken är helt obefogad i det här fallet.

Nä faktiskt inte. Håller msn på med ett sådant beteende och misshandlar på det sättet blir msn självklart misstänkt - och med all rätt!!!!!
Citera
2021-01-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av specielliot
pratar om denna bild: https://ibb.co/6ykhW8t
kan tyvärr inte skilja dem åt i filmen men vet att det är D på bilden eftersom han var taggad som D

Citerar bara med anledning av bilden men..
OT: ingen som reagerat på hur i helvete frisyren ser ut? Det fulaste jag sett. En slickad, platt, pottfrisyr. Men men.

Tillbaka till ämnet. Jag tror inte att filmen som länkats till med slagsmålet som lades upp, på något sett filmades i närtid av försvinnandet, men att det säger mycket om hur bröderna och deras relation. Samt hur de kunde gå över gränsen. Säkerligen inte D bara som har skuld i det, inte heller säkert att något sådant inträffade den kvällen, men sannolikheten ökade drastiskt iom filmen.
Citera
2021-01-17, 12:15
Medlem
Vännerna vet definitivt mer än vad de säger. Tar bort alla bilder och grejer de har så fort det nämns här...
De verkar inte heller vara fullt normala som slåss och grejer.
Hittade denna på en av tvillingarna 2018, alltså 15-16 var de då, o verkade ha supit skallen av sig 🙃 tyder ju på att de inte är så fina i kanten som vi först trodde
https://vm.tiktok.com/ZMJTjQeGG/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in