2020-12-15, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Tror du gå på fel person här. Personen ställer en fråga ang märkningen på kläderna, inget annat vad jag kan se.
Det är den översta rutan du kan kommentera. Dvs ” SvartMaran” i detta fallet.
Citera
2020-12-15, 08:17
Någon som kan ringa in det huset som M knackade på för att fråga efter vatten?
Det står i tråden att han skulle ha knackat på många dörrar för att han letade efter en tjej.
Vem är denna tjejen , kan det vara så att dessa 2 är ett par.. (varav tjejens pappa inte gillade vad han såg)
svensk man + utländsk tjej ... med familj där pappan styr allt???

Min spekulation.. är då att denna tjejens pappa .. misshandlat M ... kanske väldigt illa..
Citera
2020-12-15, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av BorgUffe
Jag är far till Mattias och Dennis!
Kan du förklara vad i hv. Du menar med att skylla hans bror för att ha något med Mattias försvinnande att göra?
Vad har du som i någon möjlig mån som kan stödja detta!
Har du inte det så är det enligt lagen förtal...

Ursäkta om man frågar , men har du sett M med någon utländsk tjej , vet du om han har en utländsk tjej ?

Är det frågan om hedersrelaterat våld?
Senast redigerad av Massonite 2020-12-15 kl. 08:26.
Citera
2020-12-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det står i tråden att han skulle ha knackat på många dörrar för att han letade efter en tjej.
Vem är denna tjejen , kan det vara så att dessa 2 är ett par.. (varav tjejens pappa inte gillade vad han såg)

Min spekulation.. är då att denna tjejens pappa .. misshandlat M ... kanske väldigt illa..
Nr 5 på Smalspåret. Det var en svensk tjejKOMPIS han SA att han skulle till då dottern till familjen på nr 3 frågade vad han höll på med. ” Är på våg till Tu*a. ”
Citera
2020-12-15, 08:30
Medlem
Citat:

Nr 5 på Smalspåret. Det var en svensk tjejKOMPIS han SA att han skulle till då dottern till familjen på nr 3 frågade vad han höll på med. ” Är på väg till Tu*a. ”
Citera
2020-12-15, 08:42
Medlem
Citat:

Varför just en utländsk tjej?
Citera
2020-12-15, 08:48
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Varför just en utländsk tjej?
Behöver inte vara utländsk heller , jag tänkte på om det kan vara muslimskt tänk inblandat i försvinnandet.
Citera
2020-12-15, 08:55
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Nr 5 på Smalspåret. Det var en svensk tjejKOMPIS han SA att han skulle till då dottern till familjen på nr 3 frågade vad han höll på med. ” Är på väg till Tu*a. ”
Bor det inte många muslimer i det området smalspåret?

Muslimerna i Ljungby har ingen moské ännu ? .. byggs det någon moské i området?
Senast redigerad av Massonite 2020-12-15 kl. 09:05.
Citera
2020-12-15, 09:17
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Bor det inte många muslimer i det området smalspåret?

Muslimerna i Ljungby har ingen moské ännu ? .. byggs det någon moské i området?

Nej, Smalspåret är nog en väldigt svensk gata. Däremot är ågårdsvägen inte det. Det finns en moské I Ljungby. Men jag tror inte det här hsr med heder att göra.
Citera
2020-12-15, 09:27
Medlem
Citat:
Behöver inte vara utländsk heller , jag tänkte på om det kan vara muslimskt tänk inblandat i försvinnandet.

Hedersvåld är inte ”muslimtänk”, det är en allt för grov generalisering. Och nej, väldigt osannolikt att detta har med hedersvåld att göra.
Citera
2020-12-15, 09:45
Medlem
För många av oss är tråden ”bara” ytterligare ett i raden av försvinnande.
Ett trist sådant. För dom anhöriga ett rent helvete.

Det tråkiga i alltihop är att det inte dykt upp så mycket som ett enda spår som kan komma sanningen närmare. (åtminstone inte här)

Gissningar om närheten till vattendrag och då drunkning ligger tyvärr troligen fortfarande närmast.
Frågan blir ju då hur han hamnat där i ?
En sen drill i natten, ett hopp, ett dåligt val av simtur eller kanske rent ett bråk med en knuff ?

Om och jag säger om, han nu hamnat i vattnet.
Så lär han tyvärr inte flyta upp förrän till våren.
En kostnadsfråga naturligtvis, men man kan ju dämma upp ån och torrlägga den aktuella delen, trots dess rika flöde. Så gjordes säkerligen då kraftverket i Ljungby byggdes och kan göras igen.
Men den kostnaden vill nog ingen ta.
När besiktigades eller renoverades kraftverket senast ?

Att grabben fortfarande är försvunnen är sorgligt. Inte minst för hans nära och kära
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-12-15 kl. 09:58.
Citera
2020-12-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantzerknacker
Kan vi bara konstatera att Prostatagerillan hjälper till mot ersättning? Släpp det nu och fokusera på Mattia*s försvinnande.
Har de hittat honom än? Var det inte så att polisen misstänkte människorov? Kanske finns han hos någon fientligt inställd familj eller klan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in