2020-12-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Jag har också uppfattat det som att han lugnt hade sagt "Jag drar nu". Men det vet man väl inte säkert av vad som har skrivits här.
Hade han haft bråttom och skulle fly från något så är det inte konstigt att han stuckit och lämnat allt men det kan ju också vara att han har varit så påverkad av ev droger att han varit helt väck och inte kunde tänka klart. Någon skrev tidigare att han kanske skulle ut och ta lite luft men då hade han ju gått in igen och hämtat sina saker om han skulle vidare.
Skriver ev droger eftersom vissa skriver att han tagit droger och vissa att han inte har gjort det.
Men självklart hänger någon el några av festdeltagarna här oavsett om de vet vad som hände el inte.

Hur förklarar du att han gick ut utan jacka och skor om han var så lugn och inte hade bråttom?
Citera
2020-12-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Hittelönen som mamman utlovade var nog frestande...detta dyk pågår just nu

Eller så var det dåligt samvete som man inte längre orkade med, bortsett ifrån hittelönen.
Hur som bra att det kommer in tips.
Jag tog dock för givet att de sökte längst med hela kanalen med hundar..
Citera
2020-12-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Hur förklarar du att han gick ut utan jacka och skor om han var så lugn och inte hade bråttom?

Bara till synes lugn men egentligen snetänd. Skrev om det tidigare.
Citera
2020-12-23, 21:06
Medlem
Citat:
Precis! Det är den som lämnar tips, om det leder till att han hittas. Undrar vad det är för tips de har fått och om spåret slutar på bron, då är det ju väldigt troligt att han ligger i sjön. Om personen vet detta och gått och tryckt på det tills nu så är det ju genomruttet och dessutom avslöjar man ju sig själv men det handlar ju om pengar...
Är det någon som vet hur det gick idag?

De kunde fått tips för några dagar sen men inte haft möjlighet att söka förrän idag.
Man kan nog lämna anonyma tips men även om man skulle vilja ha betalt och avslöja sig själv som du säger så är det väl toppen om det kommer in tios som leder till Mattias hittas.
Det är liksom det som är meningen med hittelönen, eller missförstod jag dig?
Citera
2020-12-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Bara till synes lugn men egentligen snetänd. Skrev om det tidigare.

Utan jacka kan jag köpa det men inte utan skor.
Det kan inte stämma.
Citera
2020-12-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasgij
Inget fynd

Fortsätter de imorgon? Det känns angeläget om hunden fick spår i området.
Citera
2020-12-23, 22:09
Medlem
Citat:
Jag utgår bara från det som har skrivits i tråden.
Jag kan inte förklara något för dig eftersom jag inte var där, fråga istället personen som skrev tidigare i tråden att det hade sagts att han var lugn.
Om du läser en gång till så skriver jag att han kan ha varit påverkad av ev droger och varit helt väck och gått ifrån sina saker. Jag skriver också att han kan ha haft bråttom.
Det är upp till någon annan som vet att förklara för dig.
Citera
2020-12-23, 22:14
Medlem
Citat:
Utan jacka kan jag köpa det men inte utan skor.
Det kan inte stämma.

Om det är något som kan få folk att gå ut utan skor så är det en snetändning. Men då snackar vi en rätt rejäl snedtändning, psykadelisk t.ex. Kan det få folk att gå och prata med träd i fyra timmar (snedtändning eller ej) så kan det nog få folk att gå utan skor
Citera
2020-12-23, 22:24
Medlem
Citat:
De kunde fått tips för några dagar sen men inte haft möjlighet att söka förrän idag.
Man kan nog lämna anonyma tips men även om man skulle vilja ha betalt och avslöja sig själv som du säger så är det väl toppen om det kommer in tios som leder till Mattias hittas.
Det är liksom det som är meningen med hittelönen, eller missförstod jag dig?
Nej du missförstod mig inte! Tja, jag vet ju inte när tipset kom men självklart kan det ha varit så som du skriver. Självklart önskar jag att Mattias hittas som du säkert förstår, vilket säkert alla här vill. Jag vet mycket väl att man kan tipsa anonymt men som sagt, det håller inte så länge om det är pengarna man vill åt. Det finns goda människor men också väldigt många onda som skiter i en människas liv och bara är ute efter att tjäna en hacka. Så är den dystra verkligheten tyvärr.
Citera
2020-12-23, 22:33
Medlem
Citat:
Förresten.. har du aldrig varit så full att du har glömt din handväska (om du är tjej) el mobil?
Det har jag och då är det inget konstigt alls egentligen, dessutom om han har varit rejält nerdrogad.
Citera
2020-12-23, 22:57
Medlem
Citat:
Förresten.. har du aldrig varit så full att du har glömt din handväska (om du är tjej) el mobil?
Det har jag och då är det inget konstigt alls egentligen, dessutom om han har varit rejält nerdrogad.

Folk klär liksom till och med av sig nakna ute om de är tillräckligt borta på något. Droger kan förklara precis allt konstigt beteende haha.
Citera
2020-12-23, 23:16
Medlem
Citat:
Jag utgår bara från det som har skrivits i tråden.
Jag kan inte förklara något för dig eftersom jag inte var där, fråga istället personen som skrev tidigare i tråden att det hade sagts att han var lugn.
Om du läser en gång till så skriver jag att han kan ha varit påverkad av ev droger och varit helt väck och gått ifrån sina saker. Jag skriver också att han kan ha haft bråttom.
Det är upp till någon annan som vet att förklara för dig.

Förstår det men man kan nog inte utgå från att det som skrivs i tråden är sanning.
Någonstans stod det också att han sprang ut vilket är det mest troliga med tanke på hans beteende senare under natten.
Ungdomarna som var med i huset tror nog bara att de slipper få fler frågor om de säger att allt var i sin ordning när han lämnade huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in