2020-12-10, 22:34
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
Va?

https://ibb.co/R35TsvQ
Blandade visst ihop den med en annan bro i Ljungby

Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
För mig har Ågårdsbron alltid varit "Träbron", förr när man fick köra bil över den så var den rolig just för att den var av trä (lätt att spinna/sladda). Och jag vet många fler med mig som benämner den "Träbron".
Citera
2020-12-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Är det bara jag som tycker Mattias pappa uppför sig lite märkligt på sin fb? Inte för att jag överhuvudtaget tror han har något med försvinnandet att göra, men iaf? Det är liksom nonchalera svar på frågor som: ”är han inte hittad än?” Pappan svarar: ”nope”..

Undrar om han är påväg hem från Thailand? (Även om coronan Kanske är ett hinder). Känner bara att det är märkliga svar på folks kommentarer? Kan undra hur relationen är där egentligen med far och son? Sånna svar, och sen att han flyttat till Thailand när pågen är 17 bara, sen att han inte skriver typ: ” släpper allt jag har och åker till Sverige för att leta efter min grabb tills han hittas”..

Alltså det är ju en typisk alkisgubbe som ägnar sin tid åt öl och fruntimmer. Skiter fullständigt i sina ungar. Hur fan är det möjligt att denna tillsynes gode modern som är lärare lyckades befruktas med det avskrapet. Nog om det, VART kan jag finns faktan kring att morsan hört skrik? Artikel?
Citera
2020-12-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
De två killarna från mellansverige någonstans som tvingades in på en kyrkogård och där torterades och skenbegravdes hade kanske ingen hittat om de avlidit. En drogad kille är ett lätt offer.

Det sista stämmer. Men nog tror jag ett sådant brott hade klarats upp ganska snabbt? Bara en sådan sak som mast-triangulering kan väl ge rätt exakta positioner och om samtliga hade med sig sina telefoner in på den öde kyrkogården så får man ett fint litet kluster av 4 pers att analysera. OT nu hur som.
Senast redigerad av dronesoul 2020-12-10 kl. 22:38.
Citera
2020-12-10, 22:39
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Alltså det är ju en typisk alkisgubbe som ägnar sin tid åt öl och fruntimmer. Skiter fullständigt i sina ungar. Hur fan är det möjligt att denna tillsynes gode modern som är lärare lyckades befruktas med det avskrapet. Nog om det, VART kan jag finns faktan kring att morsan hört skrik? Artikel?

Precis vad jag med undrar, artikel om skriken man hört - samt det med att någon knackat på dörrar och bett om vatten.
Citera
2020-12-10, 22:43
Medlem
Citat:
Precis vad jag med undrar, artikel om skriken man hört - samt det med att någon knackat på dörrar och bett om vatten.

Det har stått om ”ett glas”, ingenting om vatten dock, i antingen Expressen eller Aftonbladet, minns inte vilket dock.
Citera
2020-12-10, 22:44
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Vet inte. Nu är det nog bara en av galningarna som är ute. En sitter häktad då DET slog en flaska i ansiktet på en polis. Det ryktas om Alvesta, en liten stad fyra mil öster om Ljungby. Extremt mycket droger och även mord förekommer där. Har dom tagit honom på Ringvägen så är det bara att köra på Sickingevägen och svänga höger så är man på 25:an mot Alvesta. Det ska finnas fartkameror runt Hjortsberg, ca två mil innan Alvesta och har de kört för fort så finns de på bild.
Det finns en i vardera riktning efter Sjöatorpsrondellen, ung 6 km. innan avfart Alvesta
Citera
2020-12-10, 22:45
Citat:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...kade-pa-dorrar
Citera
2020-12-10, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Nej, hon har sagt att han "kan ha varit påverkad". Det innebär inte per automatik droger om vi nu inte ska kalla alkohol för drog bara för att men det gör diskussionen rörig.
Alkohol är en av dom starkaste drogerna så jo mamman talar klarspråk att sonen kan ha varit påverkad, förmodligen av alkohol men kanske något mer.
Citera
2020-12-10, 22:51
Medlem
Jirenes avatar
”Nu säger lokalpolisområdeschefen Roger Olsson att allt mer talar för att 17-åringen inte försvunnit frivilligt.”

https://www.expressen.se/kvallsposte...de-forbryllar/
Citera
2020-12-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myphilosophy
Alkohol är en av dom starkaste drogerna så jo mamman talar klarspråk att sonen kan ha varit påverkad, förmodligen av alkohol men kanske något mer.

När vi startade vårt sök sa man att M hade haft det lite struligt, då avsåg man droger , mer fick vi inte veta
Citera
2020-12-10, 23:00
Medlem
Citat:

Erika berättar att hon själv var vid Replösa under natten, vid den plats där Mattias senast hade observerats, och att hon då hörde skrik på hjälp.

Var skriket kom ifrån gick inte att lokalisera, och det gick heller inte att se någon – men om det var Mattias de hörde, så kan det vara det sista kända livstecknet från honom.

https://www.smalanningen.se/artikel/...min-sons-skull
Citera
2020-12-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Det finns en i vardera riktning efter Sjöatorpsrondellen, ung 6 km. innan avfart Alvesta
Stämmer, fel av mig ang avståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in