Citat:
Ang YT-klippet. Hade du gått ut efter en polare om den varit borta i tio minuter? Eget ansvar, mobil, jacka mm. Visst tror man att hen kommer tillbaks efter sina saker. Och han har svängt åt höger efter första bron för att komma till Replösaskolan. Om en bil försökt komma åt honom har han varit listig. Första bron, ca femtio meter från Ågårdsvägen är en gångbro. Svänger man direkt åt höger på Sickingevägen kommer man efter ca en hundra meter till ytterligare en bro men den korsar man inte om man ska till skolan.I slutet på Sickingevägen tar bilvägen slut. Så söker någon honom på Sickingevägen och ska köra mot skolan tar den vägen slut efter ca hundra meter. Kör man från Astradskolan och fram till Replösaskolan så är vägen slut efter ca åttio meter från skolan. Man måste köra mot Sunnerboskolan, över Replösabron, svänga in på Sickingevägen direkt till höger och ca 200 meter till har något hänt då han kommit och sprungit. Skriket har hörts in till villan i början på Smalspåret sett från Replösabron. Dvs i den villan han ringde på och bad om något varmt att dricka. Men Klotvägen ligger bara ca hundra meter ifrån den villan fågelvägen sett och villan på Klotvägen var hans mål.
Jag tänker att han varit på väg hem, men istället för att följa vägen mot centrum har har villat bort sig och svängt av mot exempelvis strömgatan. Märkt att han villat bort sig, gått över någon av broarna och därefter kommit till Smalspåret, där han kanske känt igen sig? Därav timmen från det att han lämnat festen och dykt upp på smalspåret? Men frågan är om inte någon borde sett honom då??
En annan sak jag funderade på, i youtube-klippet säger killen att hans kompisar märkte att han lämnat kvar jacka och mobil mm 10 minuter efter att han lämnat huset. Han borde då inte hunnit komma så långt, varför gick de inte ut och kikade/ropade efter honom då?
En annan sak jag funderade på, i youtube-klippet säger killen att hans kompisar märkte att han lämnat kvar jacka och mobil mm 10 minuter efter att han lämnat huset. Han borde då inte hunnit komma så långt, varför gick de inte ut och kikade/ropade efter honom då?