2020-12-14, 22:40
Medlem
Abwehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Tar hemvärnet betalt för att hjälpa till? Verkligen patriotiskt av MÖPjävlarna om det är sant...
Personen kanske menar att HV personal får betalt av staten för att leta, kan vara någon pojkrumslibertarian eller nåt. Vi i militären tar inget betalt förutom era skattekronor och de väljer du själv vad de ska gå till genom att rösta
Citera
2020-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
När då? Och du menar väl förmodligen inte militär, utan hemvärnet? Som tar betalt för att söka efter försvunna personer.

Dessutom är det så att ett område aldrig kan vara avsökt till 100 % om den försvunna personen fortfarande förmodas vara vid liv - eftersom personen då kan röra sig runt och återvända till ett "avsökt" område.

Ang. MP, Varför har de tagit bort deras sista inlägg om MB? ... Det verkar som att de inte tänker fortsätta leta imorgon.... Har det hänt något?
Citera
2020-12-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Du menar att det är möjligt att det är brodern som sprungit runt och att det kan vara honom vittnena sett, även om det isåfall var av oro och inget ont uppsåt? Eller missförstår jag dig nu?

Om det var en orolig broder som vittnena såg så hade han nog inte betett sig så konstigt som den som vittnena mötte faktiskt gjorde. Den vittnena mötte frågade inte ens efter sin bror menar jag.

Ja du förstår mig rätt
Men det är ju bara en tanke/spekulation som det mesta här
I det scenariet förutsätter jag att det inte var så att alla på festen var nyktra och att M tog ett piller
Utan isåfall har alla festat till det lite
Det kanske blivit värre för M (vill minnas att jag läst tidigt i tråden att brodern sagt till mamman att M till 99% tagit något piller)
Hur som så kanske allvaret i att han inte är kvar på festen slår brodern först när han ska hem
Han irrar runt i kvarteren o letar innan han inser att han måste bege sig hem till mamma o berätta hur det är
Det förklarar oxå tiden
Citera
2020-12-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Nej vi tar inte betalt, däremot blir inkallad tilltjänstgöring , under diverse lagrum , vid olika typer av händelser , . bl.a eftersök , bränder översvämning mm, då har vi en temporär anställing

Säg som det är. Inga småslantar är det heller.

Finns ingen som har råd att anlita hemvärnet för eftersök nuförtiden. Därför är många hemvärnare sura - de får inte stå i rampljuset och få betalt. För att människor har börjat göra deras jobb gratis och faktiskt även mer effektivt.

Ta t ex eftersöket efter sexårige Dante - räkna på vad det skulle ha kostat att ha drygt 3000 hemvärnspersoner där som får betalt i stället för alla de frivilliga som organiserades av MPS.
Citera
2020-12-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ja det är jävligt skumt detta. Dom på festen kanske har endel att förklara. Är det helt bekräftat att han ska ha sprungit runt och knackat på hus mitt i natten? Det talar väl kanske isåfall emot att någon på festen skulle ha något med detta att göra.

Funderar även jag på detta med dörrknackningen.
Läste nämligen i en annan artikel (intervju med mamman) att han skulle ha gjort just det, knackat dörr. Men enligt denna intervju så letade han efter en tjej? För mig helt nytt, men jag har kanske missat ngt i tråden? Ngn mer som läst ngt om att han skulle letat efter en tjej och därför knackat på hos folk?
Är detta fallet så måste han varit desperat efter att få tag i henne om han nu knackat på och väckt massa folk mitt i natten. Ngt måste hänt mellan dessa isf.
Och om det nu stämmer, vem fasen är denna tjejen och vart var hon?
Låter konstigt allt, man lämnar inte en fest lugnt (enligt vittnen) om man är barfota utan tillhörigheter, för att sedan springa runt och knacka på hos folk och fråga efter någon.
Känns mer som han lämnat i hast i samband med en konflikt eller ngt, sprungit efter eller ifrån ngn typ.
Citera
2020-12-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Säg som det är. Inga småslantar är det heller.

Finns ingen som har råd att anlita hemvärnet för eftersök nuförtiden. Därför är många hemvärnare sura - de får inte stå i rampljuset och få betalt. För att människor har börjat göra deras jobb gratis och faktiskt även mer effektivt.

Ta t ex eftersöket efter sexårige Dante - räkna på vad det skulle ha kostat att ha drygt 3000 hemvärnspersoner där som får betalt i stället för alla de frivilliga som organiserades av MPS.

Hjälper MP till vid bränder? vid översvämningar ? Naturkatastrofer? Söndagen efterförsvinnandet, var HV ute redan kl 0800 och sökte Kl 11.00 hade MP inte kommit igång
Citera
2020-12-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ja du förstår mig rätt
Men det är ju bara en tanke/spekulation som det mesta här
I det scenariet förutsätter jag att det inte var så att alla på festen var nyktra och att M tog ett piller
Utan isåfall har alla festat till det lite
Det kanske blivit värre för M (vill minnas att jag läst tidigt i tråden att brodern sagt till mamman att M till 99% tagit något piller)
Hur som så kanske allvaret i att han inte är kvar på festen slår brodern först när han ska hem
Han irrar runt i kvarteren o letar innan han inser att han måste bege sig hem till mamma o berätta hur det är
Det förklarar oxå tiden
Tänker då att något hänt M under den tid han lämnade festen utan mobil o skor mm
Vad vet jag ju inte såklart
Citera
2020-12-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Funderar även jag på detta med dörrknackningen.
Läste nämligen i en annan artikel (intervju med mamman) att han skulle ha gjort just det, knackat dörr. Men enligt denna intervju så letade han efter en tjej? För mig helt nytt, men jag har kanske missat ngt i tråden? Ngn mer som läst ngt om att han skulle letat efter en tjej och därför knackat på hos folk?
Är detta fallet så måste han varit desperat efter att få tag i henne om han nu knackat på och väckt massa folk mitt i natten. Ngt måste hänt mellan dessa isf.
Och om det nu stämmer, vem fasen är denna tjejen och vart var hon?
Låter konstigt allt, man lämnar inte en fest lugnt (enligt vittnen) om man är barfota utan tillhörigheter, för att sedan springa runt och knacka på hos folk och fråga efter någon.
Känns mer som han lämnat i hast i samband med en konflikt eller ngt, sprungit efter eller ifrån ngn typ.

Ja, det står många gånger i tråden att han har frågat efter någon tjej.

Finns även många långa diskussioner om varför han betett sig så underligt, jag rekommenderar att läsa igenom tråden. Finns en hel del spekulativa förklaringar som mer eller mindre kan förklara det.
Senast redigerad av dronesoul 2020-12-14 kl. 23:12.
Citera
2020-12-15, 00:11
Medlem
Kan vi bara konstatera att Prostatagerillan hjälper till mot ersättning? Släpp det nu och fokusera på Mattia*s försvinnande.
Citera
2020-12-15, 00:35
Medlem
sonofaristoteless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Tänker då att något hänt M under den tid han lämnade festen utan mobil o skor mm
Vad vet jag ju inte såklart

No shit, Sherlock!

Fan du har inte funderat på att bli kriminalare!!?

Fan det är ju inte annat än stympade halvidioter och pundare i denna tråd.. Ja, någon enstaka representant från Prostatagerillan och brukshundsklubben också.

Det är bara ett evinnerligt spekulerande i vilka piller, om det inte är tvillingbrodern som synts på bild och annat oväsentligt dravel! Spekulera kan ni väl göra på familjeliv eller något annat lämpligt forum!?
Citera
2020-12-15, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Låt mig gissa... Dennis har en t-shirt med ett stort D och Mattias en med ett stort M. Kan vara värt för polisen att kolla upp om t-shirten de eventuellt hittat har ett stort M eller D
Jag är far till Mattias och Dennis!
Kan du förklara vad i hv. Du menar med att skylla hans bror för att ha något med Mattias försvinnande att göra?
Vad har du som i någon möjlig mån som kan stödja detta!
Har du inte det så är det enligt lagen förtal...
Citera
2020-12-15, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgUffe
Jag är far till Mattias och Dennis!
Kan du förklara vad i hv. Du menar med att skylla hans bror för att ha något med Mattias försvinnande att göra?
Vad har du som i någon möjlig mån som kan stödja detta!
Har du inte det så är det enligt lagen förtal...
Tror du gå på fel person här. Personen ställer en fråga ang märkningen på kläderna, inget annat vad jag kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in