2020-12-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samun
Det där är bara spekulationer, hyfsat grundlösa dessutom. Om anhöriga eller bekanta mot förmodan vill in och diskutera saken i en flashbacktråd så har de sannolikt inte ett existerande konto. Då tar det flera dagar innan de kan skriva (om de inte betalar?).

Hoppas han hittas välbehållen!

Även Polisen lär spekulera i detta nu, eftersom inte all fakta kommit fram.

Någon som kan lägga upp en karta med markeringar på var Mattias varit, var han senast sågs, samt var han bodde ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-12-05 kl. 20:53.
Citera
2020-12-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AggressivtMongo
Det är spekulationer, ja. Brukar vara det man sysslar med i detta delforum.
Vet inte hur det är med dig, men själv brukar jag inte springa omkring utan skor i december när jag är packad. Om jag inte har nåt jobbigt efter mig vill säga.

Jo, jo. Men spekulationer kan ju ha olika mycket belägg. Att du tar en detalj och utgår från hur du själv hade agerat i situationen är, i mina ögon, en tankevurpa. Då diskuterar vi kritiskt hur mycket substans en spekulation har, för att se om vi kan komma närmare vad som hänt. Det är väl det vi ”sysslar med i detta delforum”? Jag tyckte helt enkelt det var en svag slutsats. Då tror jag snarare att det är mer sannolikt att droger/alkohol är inblandade då det, återigen i mina ögon, är en vanligare orsak till synligt märkligt beteende än att man varit hotad och sprungit iväg.

Förstå mig rätt! Det är bra med spekulationer, högt som lågt. Bra för kreativiteten i tråden. Men du måste förvänta dig att bli synad i dina spekulationer.
Citera
2020-12-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Kommer det här fallet få lika stor uppmärksamhet av media och folk på sociala medier, som den där kurden/turken fick?

Eller är det skillnad när det är en svensk?

Går det att bli så mycket mer svensk än Wilma Andersson, men du kanske menade någon annan ?
Det här försvinnande är bara i sin linda
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-12-05 kl. 20:48.
Citera
2020-12-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Även Polisen lär spekulera i detta nu, eftersom inte all fakta kommit fram.

Någon som kan lägga upp en karta med markeringar på var han kom ifrån, var han sågs senast och vart han skulle ?

Verkligen. Man får hoppas på att de sitter på något med substans, kanske utifrån förhör eller bakgrundsuppgifter. Men det börjar väl närma sig dygnet nu så det serenitet ljust ut.
Citera
2020-12-05, 21:00
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Vad var det för jävla fest han var på?, vilka var där?
Citera
2020-12-05, 21:02
Medlem
Ska vara en ordentlig kille. Dvs skötsam. Har en tvillingbror.
Lämnade mobil o plånbok kvar på festen.
Både fikk o missing People söker. Polisen använder sig av ryttare, hundar, helikopter och drönare.
Området innefattar främst bostadsområden. Och som skrivits tidigare, även lagaån.
Men för att ha setts på smalspåret efter ågårdsvägen, måste han tagit sig över ån. Så det verkade ju gått bra.

Han har istället för att gå hemåt, gått motsatt riktning. Så han var INTE på väg hem då han sist sågs.
Citera
2020-12-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samun
Verkligen. Man får hoppas på att de sitter på något med substans, kanske utifrån förhör eller bakgrundsuppgifter. Men det börjar väl närma sig dygnet nu så det serenitet ljust ut.

Kan vara läge att redan nu gå igenom såväl mobil som datatrafik, men det lär nog dröja något.
Kombinationen alkohol och nära till vatten gillar jag inte och då menar jag inte vatten att dricka.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-12-05 kl. 21:32.
Citera
2020-12-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjo-san
Ska vara en ordentlig kille. Dvs skötsam. Har en tvillingbror.
Lämnade mobil o plånbok kvar på festen.
Både fikk o missing People söker. Polisen använder sig av ryttare, hundar, helikopter och drönare.
Området innefattar främst bostadsområden. Och som skrivits tidigare, även lagaån.
Men för att ha setts på smalspåret efter ågårdsvägen, måste han tagit sig över ån. Så det verkade ju gått bra.

Han har istället för att gå hemåt, gått motsatt riktning. Så han var INTE på väg hem då han sist sågs.

Jo det verkar ju åtminstone bra att han gått över ån. Men frågan blir ju ändå, vart han var påväg ?
Det borde ju inte finnas direkt många alternativ ?

Vill dock ändå skicka upp ett varnande finger igen för kombinationen alkohol och vatten. För han kan ju vänt tillbaka för att hämta mobil och plånbok. Kanske även eventuell jacka och skor och då trillat i.

Men till vem eller vad kan Mattias varit påväg till ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-12-05 kl. 21:33.
Citera
2020-12-05, 21:33
Medlem
Pratade med en som var på festen, Mattias hade bara ställt sig upp och sagt ”jag drar nu”. Inget onormalt i rösten, inte uppriven, allt frid och fröjd. Sen gick han ut ur rummet de satt i och försvann, men hans skor, plånbok, mobiltelefon samt jacka var kvar efter han hade lämnat.
Citera
2020-12-05, 21:36
Medlem
Fanns det mer än alkohol som Mattias fick i sig? Alt. psykos?
Citera
2020-12-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokolle
Pratade med en som var på festen, Mattias hade bara ställt sig upp och sagt ”jag drar nu”. Inget onormalt i rösten, inte uppriven, allt frid och fröjd. Sen gick han ut ur rummet de satt i och försvann, men hans skor, plånbok, mobiltelefon samt jacka var kvar efter han hade lämnat.

Bra att du kommer in med lite fakta. Det annars lätt hänt att tråden går överstyr.
Vet du något om hur berusad Mattias var när han lämnade och vet du om någon lämnade festen i samband med att Mattias gick, dvs strax innan, strax efter eller tillsammans med Mattias ?

Inte uppriven och allt var frid och fröjd när han gick. Ändå så har han sprungit omkring ute och larm har gått, enligt inlägg i tråden.
Låter lite underligt, minst sagt.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-12-05 kl. 21:59.
Citera
2020-12-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Kommer det här fallet få lika stor uppmärksamhet av media och folk på sociala medier, som den där kurden/turken fick?

Eller är det skillnad när det är en svensk?

Vilket fall menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in