2020-12-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metamorf123
Jag tror att han dog av en överdos nånstans på festen och att därifrån hans bror och kompisar har kört och dumpat honom nånstans runt Tutaryd. Det är D som sprungit runt i Ljungby. Därför D sprang hem så snabbt och berättade till mamman att nåt var konstigt. Grabbarna på festen har glömt skorna, jackan, plånbok och mobilen på grund av ren panik av olyckshändelsen. Det förklarar den timmens lucka där man inte vet något, då det var då dom körde för att dumpa honom. Hade han dött i Ljungby då hade han redan hittats visst? Det bara vad jag tror, eftersom alla andra teorier går faktiskt inte ihop.

Är du dum i hela Jvla huvet eller? Aldrig någonsin att en tvilling skulle dumpa kroppen av sin egen andra hälft, det är något som ni enbarnsfödslar aldrig kan förstå.
Citera
2020-12-13, 19:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Så han kan inte snott en jacka 03.15 nånstans då och haft på sig till 05.46? Ingen har ju sett honom då.

Det som ingen sett har inte hänt?
Bra poäng. Med tanke på att han hade tagit grejer så finns det chans att det kunde ha hänt.
Citera
2020-12-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Är du dum i hela Jvla huvet eller? Aldrig någonsin att en tvilling skulle dumpa kroppen av sin egen andra hälft, det är något som ni enbarnsfödslar aldrig kan förstå.

Håller med... och vi pratar om barn.
Citera
2020-12-13, 19:52
Medlem
Jag tror inte att han avled på festen!, men däremot att ngt hände som fick han att dra.
Och om alla var onyktra el vad de nu var så struntade dom att följa efter.

Hoppas de finner honom🙏🙏
Citera
2020-12-13, 20:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metamorf123
Jag tror att han dog av en överdos nånstans på festen och att därifrån hans bror och kompisar har kört och dumpat honom nånstans runt Tutaryd. Det är D som sprungit runt i Ljungby. Därför D sprang hem så snabbt och berättade till mamman att nåt var konstigt. Grabbarna på festen har glömt skorna, jackan, plånbok och mobilen på grund av ren panik av olyckshändelsen. Det förklarar den timmens lucka där man inte vet något, då det var då dom körde för att dumpa honom. Hade han dött i Ljungby då hade han redan hittats visst? Det bara vad jag tror, eftersom alla andra teorier går faktiskt inte ihop.

Ja, det där var min första tanke också. Men jag tycker det är kontigt att föräldrarna inte märkt det då de enligt uppgifter i tråden var hemma också? Samt att jag inte tror ett gäng killar födda 03 är så bra på att hålla masken. Jag tror de hade berättat vid det det här laget.
Citera
2020-12-13, 20:36
Medlem
Jag utgår från att det är gjort, och jag vet inte hur lång tid det går innan ett lik börjar lukta. Antar att det är beroende av storlek osv samt omgivande temperatur.
Men visst fan har man gjort grundliga eftersök hemma hos mamma? Dvs i grabbens bostad, med tillhörande förråd och garage?
Tanken slog mig bara att hem kom man fan nästan alltid oavsett hur jävla dragen/nitad man var.
Jag vet med mig själv, när jag inte ville att morsan eller farsan skulle se hur full/nitad jag var så hände det att jag la mig att sova på de mest märkliga ställena hemma. Hände att jag sov i förrådet eller garaget eller på altanen. Men jag ville alltid hem. Hände att jag rullade in mig i pressening i garaget under farsans snickarbänk tillexempel..
Bara en tanke...men visst fan måste man gjort eftersök hemmavid..??
Citera
2020-12-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Kan det ha varit smiley face killers?

Ja jag glömde bort det scenariot, men hur vanligt är det med smiley face killers. Typ som att man blir mördad av en random och att kroppen sen inte hittas
Citera
2020-12-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Vad är det?

Ham syftar på en mördare som inte visar sina intentioner förränn i sista stund när de hunnit ut. Han har knaske sett flr mycket på amerikanska seriemördar dokumentärer. Det är inte sannolikt så att säga
Citera
2020-12-13, 20:50
Medlem
Jag minns ett fall ifrån Täby. Några ungdomar hade en träff/fest nära Storstugan vid Täby Centrum. Det drogades och en av dem avled i en överdos. De blev då så rädda att de bar ut liket i en park i närheten. Vid obduktion så framkom det att kroppen hanterats efter dödsfallet och det hela avslöjades. Tiden för detta, 15 år sedan?

Ett liknande scenario i detta fall?
Citera
2020-12-13, 20:59
Medlem
Enkelt
De har tagit droger och alkohol på festen.
Han blev totalt stenad/aspackad och stack vilket förklarar varför han inte fått med sig skor o jacka + mobilen. Plus att han irrat omkring i trakten helt desorienterad.
Och så har han druttat i ån och drunknat.

Anledningen till att alla på festen tyckte han verkade ”vanlig” när han sa att han går är ju för att de var totalt stenade och inte vill erkänna det. För då ligger ju alla risigt till på ett eller annat sätt.

Inget annat har hänt. 😃
Citera
2020-12-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Enkelt
De har tagit droger och alkohol på festen.
Han blev totalt stenad/aspackad och stack vilket förklarar varför han inte fått med sig skor o jacka + mobilen. Plus att han irrat omkring i trakten helt desorienterad.
Och så har han druttat i ån och drunknat.

Anledningen till att alla på festen tyckte han verkade ”vanlig” när han sa att han går är ju för att de var totalt stenade och inte vill erkänna det. För då ligger ju alla risigt till på ett eller annat sätt.

Inget annat har hänt. 😃

Detta tror jag också har hänt
Citera
2020-12-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha

Eh, jag tror alla vettiga med ett syskon förstår. Inget som tvåäggstvillingar är unika med direkt.
Senast redigerad av dronesoul 2020-12-13 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in