2020-12-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Enkelt
De har tagit droger och alkohol på festen.
Han blev totalt stenad/aspackad och stack vilket förklarar varför han inte fått med sig skor o jacka + mobilen. Plus att han irrat omkring i trakten helt desorienterad.
Och så har han druttat i ån och drunknat.

Anledningen till att alla på festen tyckte han verkade ”vanlig” när han sa att han går är ju för att de var totalt stenade och inte vill erkänna det. För då ligger ju alla risigt till på ett eller annat sätt.

Inget annat har hänt. 😃
Har jag sagt och skrivit från dag 1. Skrev det oxå på deras söksida, blev nästan lynchad av en massa helhysteriska kärringar som blev helt skogstokiga
Likförbannat gäller det forfarande, han ligger i ån och där har varit drunknad sen natten han försvann.

Så gilla läget hysteriska idiotkärringar
Citera
2020-12-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metamorf123
Jag tror att han dog av en överdos nånstans på festen och att därifrån hans bror och kompisar har kört oc dumpat honom nånstans runt Tutaryd. Det är D som sprungit runt i Ljungby. Därför D sprang hem så snabbt och berättade till mamman att nåt var konstigt. Grabbarna på festen har glömt skorna, jackan, plånbok och mobilen på grund av ren panik av olyckshändelsen. Det förklarar den timmens lucka där man inte vet något, då det var då dom körde för att dumpa honom. Hade han dött i Ljungby då hade han redan hittats visst? Det bara vad jag tror, eftersom alla andra teorier går faktiskt inte ihop.
Finns det något ställe i öjungby som heter eller kallas hagen hur ser det ut där.
Citera
2020-12-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Enkelt
De har tagit droger och alkohol på festen.
Han blev totalt stenad/aspackad och stack vilket förklarar varför han inte fått med sig skor o jacka + mobilen. Plus att han irrat omkring i trakten helt desorienterad.
Och så har han druttat i ån och drunknat.

Anledningen till att alla på festen tyckte han verkade ”vanlig” när han sa att han går är ju för att de var totalt stenade och inte vill erkänna det. För då ligger ju alla risigt till på ett eller annat sätt.

Inget annat har hänt. 😃

EXAKT min teori också! Nu återstår att finna liket!
Citera
2020-12-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalteMartensson
Jag utgår från att det är gjort, och jag vet inte hur lång tid det går innan ett lik börjar lukta. Antar att det är beroende av storlek osv samt omgivande temperatur.
Men visst fan har man gjort grundliga eftersök hemma hos mamma? Dvs i grabbens bostad, med tillhörande förråd och garage?
Tanken slog mig bara att hem kom man fan nästan alltid oavsett hur jävla dragen/nitad man var.
Jag vet med mig själv, när jag inte ville att morsan eller farsan skulle se hur full/nitad jag var så hände det att jag la mig att sova på de mest märkliga ställena hemma. Hände att jag sov i förrådet eller garaget eller på altanen. Men jag ville alltid hem. Hände att jag rullade in mig i pressening i garaget under farsans snickarbänk tillexempel..
Bara en tanke...men visst fan måste man gjort eftersök hemmavid..??
Jag vet inte om de har gjorts sökningar där men jag tror säkert hans mamma har kollat igenom allt.
Jag känner igen det du skriver, jag kom alltid hem oavsett hur full jag än var.
Men en gång blev jag drogad på en fest, var då 16 år. Jag vaknade upp hemma dagen efter och svimmade när jag gick upp ur sängen och sen sa mamma att mina kompisar hade burit hem mig för jag var i stort sett medvetslös och jag hade spytt när jag kom hem men minns absolut ingenting.
Så jag tror inte han hade kunnat ta sig hem om han var väldigt nerdrogad men det är ju skillnad på olika droger och hur man reagerar.
Citera
2020-12-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Eh, jag tror alla vettiga med ett syskon förstår. Inget som tvåäggstvillingar är unika med direkt.

Jag skulle inte kommentera till dig. Utan på den kommentaren som ditt svar hänvisade till. Ursäkta. Lite trubbel med tangenterna. 🙈
Senast redigerad av Kransbindaren 2020-12-13 kl. 22:25.
Citera
2020-12-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Är du dum i hela Jvla huvet eller? Aldrig någonsin att en tvilling skulle dumpa kroppen av sin egen andra hälft, det är något som ni enbarnsfödslar aldrig kan förstå.
Här måste jag verkligen rätta dig! Både enäggs och tvåäggs behöver INTE ha en nära relation med sin tvilling. Enäggs behöver INTE ha en sådan där kontakt som folk är vana att tro att de har. De kan vara hur olika som helst i sin perosnlighet och inte alls ha behov av varann. Så stirra dig inte blind på ditt tvillingpar alt att du är tvilling själv.
Citera
2020-12-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kransbindaren
Här måste jag verkligen rätta dig! Både enäggs och tvåäggs behöver INTE ha en nära relation med sin tvilling. Enäggs behöver INTE ha en sådan där kontakt som folk är vana att tro att de har. De kan vara hur olika som helst i sin perosnlighet och inte alls ha behov av varann. Så stirra dig inte blind på ditt tvillingpar alt att du är tvilling själv.
Skriver under på detta, det är väldigt olika.
Känner till två äldre gubbar som var enäggs, de var närmast ovänner hela livet, hade ingen kontakt alls som vuxna.
Citera
2020-12-13, 22:38
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Knappast IN till Ljungby men i och med att det är så öppna ”ytor” så borde det höras till Replösabron. Men var det inte ett förbannat dåligt väder denna natt eller minns jag fel? Sen vet man ju inte om personen som skrek stod upp, låg ner eller till och med hade någon över sig. Är det som många tror att någon tagit honom så har han nog haft ” tur” om han lyckats skrika åtminstone en gång. Då har ju även anhöriga en tid att utgå ifrån att han levde.
Du minns fel. Det låg en del snöslask (nästan helt smält) på gräsmattor, asfalten var blöt, temp ca. 3-4 plusgrader.
Senast redigerad av r_o_n 2020-12-13 kl. 22:50.
Citera
2020-12-13, 22:43
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Lagan är som jag minns den är obehaglig å - väldigt strömt och brunt vatten. Mkt växtlighet. Går säkert lätt att fastna i ngt. Är där något stopp före Strömsnäsbruk ??
Bredvid Smurfit Kappas gamla fabrik i Timsfors finns dammluckor utan något kraftverk, det går även en väg över.

Men från ung. Kånna ner till Timsfors rinner Lagan i meandrar och dammar har bildats dit vattnet även går. Så att kroppen obehindrat kunnat röra sig någon längre sträcka är otänkbart. Den har ju troligtvis fastnat norr om Ljungbys kraftverk.
Citera
2020-12-13, 22:45
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Har jag sagt och skrivit från dag 1. Skrev det oxå på deras söksida, blev nästan lynchad av en massa helhysteriska kärringar som blev helt skogstokiga
Likförbannat gäller det forfarande, han ligger i ån och där har varit drunknad sen natten han försvann.

Så gilla läget hysteriska idiotkärringar
Om snacket om att föräldrarna var hemma i huset han var på fest i på Ågårdsvägen faller hela idiotin om knark och droger....
Citera
2020-12-13, 23:01
Medlem
Tror han ligger i lagan jag.

Lagan i sig är väldigt varierande, vattnet kan verka lugnt men strömma rejält en bit under ytan, speciellt innan ett kraftverk som i detta fallet, strömmarna kan ha en sugande effekt ock enkelt dra ner någon under ytan. Från ågårdsvägen är det 1400meter vattenväg till kraftverket. Efter där finns det ett gäng äldre hinder som betongtrösklar osv innan nästa kraftverk i Traryd. Traryd har ett enormt vattenmagasin så där lär han inte hittas om han mot förmodan skulle hamna så långt ner. Min gissning är att om han nu skulle druttat i ån så har han säkert fastnat i något under vattnet, ligger i regel en del träd och annat bråte där. Så dyker han upp vid kraftverket till slut
Citera
2020-12-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kransbindaren
Precis, de kan vara helt olika i sin personlighet! Finns ju exempel på personer som har mördat sin tvillingbror/syster. Någon i tråden har tidigare skrivit att det är filmat när bröderna misshandlat varandra svårt tidigare men om det är sant vet jag inte. Tror ju inte att brorsan har med försvinnandet och ev dumpning att göra men man vet aldrig vad som rör sig i huvudet på folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in