2020-12-05, 23:58
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggressivtMongo
Han måste varit rejält borta om det tog honom en timma att förflytta sig 250-300m.
Han kan ju ha landat på någons uteplats och sovit en stund, för att sedan gått vidare, utan en riktig aning om var han var?.
.
Citera
2020-12-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjo-san
Inlägg #60 i tråden länkar till Facebook o mammans inlägg
Jag kan inte öppna det ☹️
Citera
2020-12-06, 00:01
Medlem
Någon som kan länka platsen där han försvann på Google Maps och skicka här? Ger mig ut och letar imon bitti
Citera
2020-12-06, 00:06
Medlem
Det framgår ingenstans varför han drog från festen utan skor och jacka. Var han osams med någon på festen?
Citera
2020-12-06, 00:11
Medlem
sonofaristoteless avatar
Som konstaterats tidigare är det mycket märkligt att lämna utan varken skor eller jacka. Telefon och plånbok kan man ju glömma i fyllan och villan men skor brukar man väl inte glömma? I sämsta fall brukar man ju få på ena iaf. Det känns spontant inte som om att han har mött Alibaba och de sju rövarna på vägen.

Något jag däremot finner intressant är tidsfönstret, modern skriver att han skulle komma hem mellan 00 och 01. Fine. Vi har alla varit lite på pickalurven och vet att klockan går fort när yrseln tilltar.
En orolig mor borde väl iaf ge sin son 30-45 minuter i respit? Då är klockan strax innan 02. Ytters hypotetiskt tänker jag att en orolig mor väntar en stund till innan hon börjar ringa runt till vännerna, i tron om att pojken bara har det ordentligt trevligt och har glömt tiden. Om vi höftar lite så har klockan runnit iväg till närmare 03 innan hon börjar kontakta hans vänner, enligt Facebookinlägget lades hennes första efterlysning ut innan 09:00. Strax innan lunch rapporterar riksmedia. Är det verkligen normalt att Polisen påbörjar eftersök efter så lite tid?

Jag tolkar detta som en indikation på att någon vet att det finns anledning att skynda. Suicidal?
Senast redigerad av sonofaristoteles 2020-12-06 kl. 00:24.
Citera
2020-12-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
https://mrkoll.se/person/boende-med-...rAuerADYuquerA

Kan vara denna Mattias.
Det står att MR Koll lämnat ut extremt mycket information om han. Vem lämnar de ut uppgifter till? Över 1400 gånger. 🤔
Citera
2020-12-06, 00:31
Medlem
MyLittlePony87s avatar
Tyvärr påminner det allt för mycket om dessa fall:

Victor Karlsson Sehlin
https://corren.se/nyheter/linkoping/...om4267750.aspx

Victor Ronér
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-dod-i-vattnet

Steinar Bergh
https://www.expressen.se/nyheter/for...29-hittad-dod/

John Backman
https://ekuriren.se/artikel/9ly1e37l

Samtliga har varit ute/på fest, anmäls försvunna och hittas senare i vattendrag.
Citera
2020-12-06, 00:33
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppen64
Det står att MR Koll lämnat ut extremt mycket information om han. Vem lämnar de ut uppgifter till? Över 1400 gånger. 🤔
Jag ser det nu, lite otäckt. "Denna månad har vi lämnat ut ...". Lite otydligt med vad som menas med "denna månad" om det är från den 1 dec till den 5 dec, eller om det är senaste dygnet, 5-6 dec. Vem eller vilka är det som har sökt.

Dom flesta som söker befinner sig i Ljungby.
Senast redigerad av exoticspice 2020-12-06 kl. 00:36.
Citera
2020-12-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag ser det nu, lite otäckt. "Denna månad har vi lämnat ut ...". Lite otydligt med vad som menas med "denna månad" om det är från den 1 dec till den 5 dec, eller om det är senaste dygnet, 5-6 dec. Vem eller vilka är det som har sökt.

Dom flesta som söker befinner sig i Ljungby.

Det är ju bara hur många gånger sidan har visats. Inget skumt med det.
Citera
2020-12-06, 00:45
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofaristoteles
Som konstaterats tidigare är det mycket märkligt att lämna utan varken skor eller jacka. Telefon och plånbok kan man ju glömma i fyllan och villan men skor brukar man väl inte glömma? I sämsta fall brukar man ju få på ena iaf. Det känns spontant inte som om att han har mött Alibaba och de sju rövarna på vägen.

Något jag däremot finner intressant är tidsfönstret, modern skriver att han skulle komma hem mellan 00 och 01. Fine. Vi har alla varit lite på pickalurven och vet att klockan går fort när yrseln tilltar.
En orolig mor borde väl iaf ge sin son 30-45 minuter i respit? Då är klockan strax innan 02. Ytters hypotetiskt tänker jag att en orolig mor väntar en stund till innan hon börjar ringa runt till vännerna, i tron om att pojken bara har det ordentligt trevligt och har glömt tiden. Om vi höftar lite så har klockan runnit iväg till närmare 03 innan hon börjar kontakta hans vänner, enligt Facebookinlägget lades hennes första efterlysning ut innan 09:00. Strax innan lunch rapporterar riksmedia. Är det verkligen normalt att Polisen påbörjar eftersök efter så lite tid?

Jag tolkar detta som en indikation på att någon vet att det finns anledning att skynda. Suicidal?

Hade han varit några år äldre, hade de nog väntat med eftersök, då på en vuxen person. Är man 17 år är man ett barn och det är troligtvis därför de startade så tidigt som de gjorde.
Citera
2020-12-06, 00:48
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Någon som kan länka platsen där han försvann på Google Maps och skicka här? Ger mig ut och letar imon bitti
Festen var enligt tråden på Ågårdsvägen 82, den senare påstådda observationen gjordes på Spårvägen 8.
Lägg in dem i google maps, så ser du avstånden med.
Citera
2020-12-06, 01:23
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Festen var enligt tråden på Ågårdsvägen 82, den senare påstådda observationen gjordes på Spårvägen 8.
Lägg in dem i google maps, så ser du avstånden med.
Nej Smalspåret 8
Senast redigerad av cordelia 2020-12-06 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in