2021-07-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schibban
Smiley face killers har honom.
En andra smiley symbol är vid vattnet där hundarna markerade.
Vägen närmast vattnet heter Ugglevägen,

Var syns symbolen? På en cementbrunn av högre modell? Hur många?
Citera
2021-07-14, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Var syns symbolen? På en cementbrunn av högre modell? Hur många?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-dod-person

Om du ser den där, bläddra ner och kolla på bilderna. Svårt att missa.
Citera
2021-07-14, 19:11
Att folk tror att någon internationell satanistisk liga skulle existera, och dessutom plocka en helt okänd lillkille i Ljungby i Sverige. Tror ni på Illuminati och kollodialt silver också eller? Herregud smileys måste väl vara en av världens vanligaste förekommande symboler. Jag har själv sprayat en handfull under mina yngre år men är ej satanisk kult-mördare.
Citera
2021-07-14, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Att folk tror att någon internationell satanistisk liga skulle existera, och dessutom plocka en helt okänd lillkille i Ljungby i Sverige. Tror ni på Illuminati och kollodialt silver också eller? Herregud smileys måste väl vara en av världens vanligaste förekommande symboler. Jag har själv sprayat en handfull under mina yngre år men är ej satanisk kult-mördare.

Korkade normies som dig går inte att väcka. Du tror inte att det finns satanistiska sällskap? Exakt just nu är en stor del av eliten i Bohemian grove och gör diverse sjuka o perversa saker, Off topic tho.
Citera
2021-07-14, 21:21
Medlem
Vet inte om denna pod om olösta fall varit uppe tidigare, men den tar verkligen upp allt man hittills vet om Mattias och hans försvinnande;

https://olostafall.wordpress.com/202...nen-i-ljungby/
Citera
2021-07-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag har hela tiden trott att han inte kommit upp pga att det varit för kallt i vattnet ,men nu om något så är det ju varmt i luften åtminstone ...hm ...så nu borde han i så fall hittas lättare ?
Men det klart ,om det är väldigt djupt där så vet man ju inte ...
Suck ...
Även min tro var att M skulle flyta upp vid varmare väder. Jag tillhörde också dem som trodde att M kanske fastnat i ngt bröte i ån. Men ju längre tiden går och ju fler dykningar som gjort utan att finna honom, desto mer tvivel finns.

Polisen har tydligen trott att M kunde varit drogad och därför irrat omkring, för att sedan hamna i ån.
Frågan är vad polisen har på fötterna för tro ngt sådant. Har polisen tagit drogtest på samtliga festdeltagare eller gissade man bara ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-07-14 kl. 22:40.
Citera
2021-07-14, 23:45
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-dod-person

Om du ser den där, bläddra ner och kolla på bilderna. Svårt att missa.

Dock inte en cement brunn..det ska eller har funnits en brunn med minst tre ansikten på förr eller kanske även ännu någonstans i eller i närheten av Ljungby..
Citera
2021-07-15, 04:07
Medlem
landbandys avatar
Antingen har M fallit i jättekallt vatten då han försvann och därav hans rop på hjälp !

Eller så har några individer gjort honom illa eller möjligtvis stoppat ner honom i typ bakluckan på en bil och att han då ropade på hjälp när han insåg att han var i nöd ...i deras grepp ,utan möjlighet att komma därifrån...

Jag tror fortfarade på att de där som rivstartade med bilen- där och då ; är inblandade på något sätt i M:s försvinnande .(Att de stod och bråkade om de skulle ta med han eller inte som ett exempel....)

Hur de sen kan bete sig så är rena rama Latinamerikanska maffiastilen ,passar absolut inte här i vårt KÄRA Sverige...nej för tusan ...galet alltihop...

Här är det kallt halva året och man kan frysa ihjäl - det går inte att lalla runt i strumplästen iklädd sombrerohatt ....
Det borde de här kisarna ha insett eftersom de själva är jäkligt "duktiga"på att fixa dyra jackor med dun i ,snodda eller ej !
Urrrk !
Taskigt beteende-helt klart !

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-07-15 kl. 04:12.
Citera
2021-07-15, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Dock inte en cement brunn..det ska eller har funnits en brunn med minst tre ansikten på förr eller kanske även ännu någonstans i eller i närheten av Ljungby..

Jasså, intressant! Har du sett bilder eller vart där själv? Skulle vilja se.
Citera
2021-07-15, 09:50
Medlem
Citat:
Jasså, intressant! Har du sett bilder eller vart där själv? Skulle vilja se.

Har sett en bild på detta men vet inte vart den togs och det var några år sen.
Citera
2021-07-15, 20:34
Medlem
Är fortfarande ganska övertygad om att han antingen trillat i Lagan eller sprungit till skogs och frusit ihjäl. Då inget hittats i Lagan så lutar jag åt att han ligger i skogen öster om Replösa eller öster om Replösa Gravfält.

Men för de som pratar "väg 25-spåret" tycker jag det bör upprepas igen: Obs att E4:an vid tillfället byggdes om och var avstängd. All trafik leddes in på väg 25 vid Trafikplats Ljungby Norra. Därefter fanns en liten liten skylt i rondellen Ljungbyvägen där E4-trafiken leddes norrut mot (orten) Lagan. Jag körde själv där i början på december och trots dagsljus var skylten väldigt svår att se. Som jag minns det körde jag själv fel, dvs för långt på 25:an, och fick vända (men kan blanda ihop det med en annan felkörning då jag hamnade i Replösa istället för centrala Ljungby).
Hur som helst: Är högst troligt att en mängd bilar och lastbilar missade skylten i rondellen i mörkret och hamnade för långt på väg 25. Kanske även den aktuella natten och kanske någon hamnade på Sicklingevägen söderut i sina försök att vända rätt. Och någon med blicken på mobilkartan körde på Mattias, dumpade honom nånstans för att absolut undvika inblandning/polis. Återupprepar att jag tycker det är långsökt, men utesluter inte scenariot helt. Mycket pga att E4-trafiken som sagt leddes in i området med dålig skyltning.
Citera
2021-07-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är fortfarande ganska övertygad om att han antingen trillat i Lagan eller sprungit till skogs och frusit ihjäl. Då inget hittats i Lagan så lutar jag åt att han ligger i skogen öster om Replösa eller öster om Replösa Gravfält.

Men för de som pratar "väg 25-spåret" tycker jag det bör upprepas igen: Obs att E4:an vid tillfället byggdes om och var avstängd. All trafik leddes in på väg 25 vid Trafikplats Ljungby Norra. Därefter fanns en liten liten skylt i rondellen Ljungbyvägen där E4-trafiken leddes norrut mot (orten) Lagan. Jag körde själv där i början på december och trots dagsljus var skylten väldigt svår att se. Som jag minns det körde jag själv fel, dvs för långt på 25:an, och fick vända (men kan blanda ihop det med en annan felkörning då jag hamnade i Replösa istället för centrala Ljungby).
Hur som helst: Är högst troligt att en mängd bilar och lastbilar missade skylten i rondellen i mörkret och hamnade för långt på väg 25. Kanske även den aktuella natten och kanske någon hamnade på Sicklingevägen söderut i sina försök att vända rätt. Och någon med blicken på mobilkartan körde på Mattias, dumpade honom nånstans för att absolut undvika inblandning/polis. Återupprepar att jag tycker det är långsökt, men utesluter inte scenariot helt. Mycket pga att E4-trafiken som sagt leddes in i området med dålig skyltning.

Vilket borde ha inneburit en ökad trafik i området trots sena timmen... Jag tror att han blev upplockad av en bil men han kan också ha blivit påkörd som du skriver. Inte helt osannolikt.
Hävdar fortfarande att fallet hade getts mer uppmärksamhet om det hade varit en tjej som försvunnit en kall decembernatt. Då är det massmedia jag menar. Det var ett 17-årigt BARN som försvann. Det är jävligt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in