Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-04, 11:39
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Jag arbetar i Göteborg. Där såg jag en tjej som putsade en lyxbil. Hon hade en batteri dammsugare med sig. Jag frågade om det var hennes arbete att städa bilar? Och det var det. Hon städar både insida och utsida på bilar. Hon åker alltså runt och putsar bilar.

Helt knasigt yrke. Har ni hört talas om detta yrke förut? Annat?
Citera
2020-12-04, 11:44
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag tror att fenomenet i sig kommer att bli mer och mer tillgängligt inom några år.
Scenario:

* App
* Du är "din egen"
* olasvensson klickar in sig på sin profil där du kan: diska, gå ut med hundar, skotta snö, ta en kaffe med Agda 87...osv
* Kalle 44 har appen och letar en som ska diska, laga en 3-rätters eller vad det nu är




Du bestämmer själv vilka jobb du tar, hur mycket/lite du vill jobba, det finns en typ av "betygssystem" och betalningen sker via appen.
Citera
2020-12-04, 11:53
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Finns det någon sådan app idag tro,?
Citera
2020-12-04, 13:34
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Finns det någon sådan app idag tro,?

Finns några olika, med lite olika fokusområden. De stora i Sverige är väl spontant Taskrunner, Yepstr och Tiptapp, som alla har lite olika fokus. För digitala grejer är väl Fiverr den dominerande spelaren.
Citera
2020-12-04, 16:29
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Finns några olika, med lite olika fokusområden. De stora i Sverige är väl spontant Taskrunner, Yepstr och Tiptapp, som alla har lite olika fokus. För digitala grejer är väl Fiverr den dominerande spelaren.

Fiverr har jag använt mig av. Grymt bra.

Det blir nog att ladda ner dom andra alternativen du nämnde. Jag förmodar att man inte behöver ha f-skattsedel om man erbjuder tjänster? Vem betalar in skatten, den som äger appen förmodar jag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback