• 5
  • 6
2020-12-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Du har säkert missförstått, för att få fortsätta i ditt program krävs det att du söker jobb under studietiden och ställer dig till arbetsmarknadens förfogande. Skrivs du istället in i förberedande insatser finns där inga krav på dig, du kan studera i fred och från det att studierna börjar har du tre år på dig att återgå till ditt program.

Jag tänker inte svara på din fråga eftersom att du har varit otrevlig i flera timmar mot användare som försökt hjälpa. Ring arbetsförmedlingen igen.
Otrevlig? jag hade panik i morse!

Sen kalla folk mig indirekt för trög eftersom jag aldrig fattade något... men det var dom som inte fattade... om du läser i tråden så märker du vad som egentligen hände!

Arbetsförmedlingen sa att man kan studera och få aktivitetsstöd i ungefär ett år med ett program jag inte mins namnet på... någonting med arbete i alla fall...

Sen...

Snälla svara....

Kan man ha aktivitetsstöd i ett år och sen nästa år ha studiestartsstöd? eller vise versa?
Citera
2020-12-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkpurple
Otrevlig? jag hade panik i morse!

Sen kalla folk mig indirekt för trög eftersom jag aldrig fattade något... men det var dom som inte fattade... om du läser i tråden så märker du vad som egentligen hände!

Arbetsförmedlingen sa att man kan studera och få aktivitetsstöd i ungefär ett år med ett program jag inte mins namnet på... någonting med arbete i alla fall...

Sen...

Snälla svara....

Kan man ha aktivitetsstöd i ett år och sen nästa år ha studiestartsstöd? eller vise versa?

Om du studerar ett år med aktivitetsstöd är du inskriven i förberedande insatser eftersom att studier är en förberedande insats till arbetsmarknaden. Jag har själv haft det.
Citera
2020-12-04, 14:21
Medlem
Citat:
Om du studerar ett år med aktivitetsstöd är du inskriven i förberedande insatser eftersom att studier är en förberedande insats till arbetsmarknaden. Jag har själv haft det.
Efter ett år då... kan studiestartsstöd tillämpas? om ja... hur vet du det?
Citera
2020-12-04, 14:24
Medlem
Citat:
Efter ett år då... kan studiestartsstöd tillämpas? om ja... hur vet du det?

Att ha panik är inget som ursäktar ett odrägligt beteende och användandet av versaler för att "ingen lyssnar på dig", jag har säkert svara på exakt den frågan du ställer tidigare i tråden.
Citera
2020-12-04, 14:27
Medlem
Citat:
Att ha panik är inget som ursäktar ett odrägligt beteende och användandet av versaler för att "ingen lyssnar på dig", jag har säkert svara på exakt den frågan du ställer tidigare i tråden.
Jag va aldrig odräglig läs igenom tråden snälla! man ser bara någon som är förvirrad och har panik!

Sen har varken du eller någon annan svarat på den frågan alls! läs igenom tråden snälla! det här är en ny fråga som jag inte ställt i tråden tidigare!
Citera
2020-12-04, 14:31
Medlem
Citat:
Jag va aldrig odräglig läs igenom tråden snälla! man ser bara någon som är förvirrad och har panik!

Sen har varken du eller någon annan svarat på den frågan alls! läs igenom tråden snälla! det här är en ny fråga som jag inte ställt i tråden tidigare!

Du blir straffad med att tvingas ringa en gång till och fråga om du är berättigad till studiestartstöd efteråt.
Citera
2020-12-04, 14:38
Medlem
Citat:
Aktivitetsstöd får man om man är kopplad till ett program hos Arbetsförmedlingen och ja... arbetssökande rapportering krävs!

Varför kan man inte bara hoppa av från det hela? jag har panik!

Klart du kan hoppa av liksom när man får jobb att man inte skickar in rapporterna. Men du måste meddela avbrott till Af. Annars kan det bli fel.
Citera
2020-12-04, 20:50
Medlem
Du får ju vanlig CSN även om det är komvux och inte högskola. Varför inte bara söka till komvux, skaffa de betyg du behöver, och sedan gå en yrkesutbildning? Då har du CSN beviljat hela studietiden förutsatt att du plockar tillräckligt med poäng.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in